Peseminen

Seppoman
Liittynyt:
28.10.2009 20:19
Re: Peseminen

ViestiKirjoittanut Seppoman » 2.6.2013 11:56

Tunturi tiger s:n puch:n kone on väriltään hyvin haalistunutta metallia. Milläs saisi helpointen hieman kiiltoa irrottamatta lohkoja? Koneen voin kyllä irti ottaa rungosta, tarkotuksena ei mikään kiillotus vaan alkuperäistä jäljittelevä näkö. Onko lohkot muuten alumiinia vai jotain ruostumatonta terästä? :s
Seppoman
Liittynyt:
28.10.2009 20:19
Re: Peseminen

ViestiKirjoittanut Seppoman » 3.6.2013 16:13

Seppoman kirjoitti:Tunturi tiger s:n puch:n kone on väriltään hyvin haalistunutta metallia. Milläs saisi helpointen hieman kiiltoa irrottamatta lohkoja? Koneen voin kyllä irti ottaa rungosta, tarkotuksena ei mikään kiillotus vaan alkuperäistä jäljittelevä näkö. Onko lohkot muuten alumiinia vai jotain ruostumatonta terästä? :s
Onko ainoa joku 320 vesihionta, vai onko alumiinille puhdistusaineita? Porakoneeseen sopivaa laikkaa puhdistukseen?
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Peseminen

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 3.6.2013 21:46

Vesihiontaa ja laikkaa tarjoat sille niin kyllä lähtee.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
Jozkuu
Pyörä:
KTM 690 SMC -10
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
20.8.2012 16:24
Re: Peseminen

ViestiKirjoittanut Jozkuu » 18.6.2013 17:40

Miten tollasen pinttyneen lian saisi pois? Bensaa ja tärpättiä kokeiltu jo.
Kuva
TurboYhZ
Pyörä:
Yamaha WR 125 -11
Liittynyt:
19.2.2012 17:13
Re: Peseminen

ViestiKirjoittanut TurboYhZ » 18.6.2013 23:38

Hae Biltemasta Bio-rasvanpoistoainetta ja koitappa sillä.
Kkimi_
Pyörä:
Husqvarna SM125 '10, Ex Beta RR 50 Motard track '12
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
22.4.2012 19:43
Re: Peseminen

ViestiKirjoittanut Kkimi_ » 19.6.2013 10:42

Crc Bräkleenillä.
'80 Trial
Pyörä:
1980 Tunturi Trial
Paikkakunta:
Vantaa.
Liittynyt:
17.3.2011 21:36
Re: Peseminen

ViestiKirjoittanut '80 Trial » 23.6.2013 23:30

Seppoman kirjoitti:Tunturi tiger s:n puch:n kone on väriltään hyvin haalistunutta metallia. Milläs saisi helpointen hieman kiiltoa irrottamatta lohkoja? Koneen voin kyllä irti ottaa rungosta, tarkotuksena ei mikään kiillotus vaan alkuperäistä jäljittelevä näkö. Onko lohkot muuten alumiinia vai jotain ruostumatonta terästä? :s


Itse kokeilin omaan Trialin koneeseen teräsvillaa veden kanssa, ja tuloksesta tuli ihan hyvä. Kiillotustahnaa/Chromitahnaa päälle vielä ja kovaa hinkkaamista, tuli melko hyvä pinta. Vesihionnalla hieman karkeammasta paperista lähtien olis tietysti saanut varmaankin paremman, mutta noin käyttöpeliin jolla ajetaan kesät ja talvet, niin tuo riitti aika hyvin.

On mulla kuvakin jossain, odotas.....

...Tossa.
Kuva

Olis tuosta paremmankin saanut, kun olis hinkannut enemmän, mutta.... :nolo:

Jozkuu kirjoitti:Miten tollasen pinttyneen lian saisi pois? Bensaa ja tärpättiä kokeiltu jo.


Brake Cleaneria kokeilin itse ja sillä lähtee melko varmasti. Pytystä lähti tosin maalitkin kyseisellä tavaralla, että ihan kaikkialle sitä ei varmaan kannata suihkia. Mutta rasvat ja muut liat lähtee kyllä tehokkaasti.
"I Step On A Gas And Motor Running Wild - I Can't Imagine For A Better Sound"
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Peseminen

ViestiKirjoittanut Blacklake » 30.6.2013 4:31

Mitäs tuo on ku hussen äänenvaimentimen päällä on jotakin kiven/soran/hiekan tapaista mustahkoa paskaa.
Lähtisivätkö ne perus sienellä ja jollakin pesuaineella, ilman että jättäisi naarmuja?
Kkimi_
Pyörä:
Husqvarna SM125 '10, Ex Beta RR 50 Motard track '12
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
22.4.2012 19:43
Re: Peseminen

ViestiKirjoittanut Kkimi_ » 30.6.2013 10:06

Blacklake kirjoitti:Mitäs tuo on ku hussen äänenvaimentimen päällä on jotakin kiven/soran/hiekan tapaista mustahkoa paskaa.
Lähtisivätkö ne perus sienellä ja jollakin pesuaineella, ilman että jättäisi naarmuja?


Se on karstaa mihin on tarttunut pikkukiviä, pölyä ynm. Eka suihkuttelet jollain liuottimella siihen ja huuhtelet vedellä pois.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Peseminen

ViestiKirjoittanut AceFin » 30.6.2013 11:20

Mä sanoisin että se on tiestä tullutta pikeä, kovilla liuottimilla lähtee.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Peseminen

ViestiKirjoittanut jonicc » 30.6.2013 11:57

Ite oon saanu sen lian änkästä pois metalpolishilla muutamalla pyyhkäsyllä.
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Peseminen

ViestiKirjoittanut Blacklake » 30.6.2013 14:57

Joo varmaan pikeä se on, kun täällä on paikkailtu lähiaikoina. Pitää kysyä jotaki "kovempaa liuotetta" jostakin että sais ne pois :D
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Peseminen

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 30.6.2013 21:16

Pien poistamiseen on olemassa omia erikoisaineita, esimerkiksi Autoglymin Intensive tar & glue remover. Myös Kiillon mineraalitärpätti toimii varsin hyvin tuohon tarkoitukseen. Ksyleeni on myös käyttökelpoista mutta saattaa vaurioittaa muoviosia ja rekisterikilpiä, varovaisuutta sen kanssa siis. Tavallinen liuotinpesuaine ei pikitahroihin pure.

Naarmuja välttääkseen ei tiukassa olevia tahroja tule hangata. Jos lika ei irtoa liuottimella ja painepesurilla, tulee vaihtaa toiseen aineeseen. Pikitahraa ei hinkata pois vaan kostutetaan liina soveliaalla aineella ja haudotaan sillä tahraa hetken aikaa. Tahran pitäisi poistua painevesisuihkulla tai kevyesti pyyhkäisemällä. Sanomattakin selvää on että mikäli pinnassa on vielä hiekkaa tai muita epäpuhtauksia, pesusienellä hankaaminen saa aikaan saman efektin kuin karkean hiekkapaperin käyttäminen. Mekaaninen pesu tulisi aina suorittaa mahdollisimman puhtaalle pinnalle.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
ottopoika
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 -11, PV50 -89, PV -90, Öglaend safir -70, Suzuki S1 1995 KTM exc 2008, yamaha slider 2002
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
15.1.2011 22:19
Re: Peseminen

ViestiKirjoittanut ottopoika » 30.6.2013 23:10

Mitään ideoita miten saisi pv:n vanteesta maalit pois että tulisi alkuperäinen hopea näkyviin. tänään kokeilin että laitoin liotinpesua annoin olla ja painepesurilla. parista kohasta lähti ihan vähän.
Pysäytetty [8], Sakot [1] Kortti pois [0] Kilvet pois [ 0 ] Kaatumiset [1]
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Peseminen

ViestiKirjoittanut Retroilija » 30.6.2013 23:13

Pistät kuules jätkä maalinpoistoainetta. Ei ol vaikeet :D

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista