tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

auttoivatko vanhemmat mopon ostossa?

2619 81%
607 19%
Ääniä yhteensä : 3226
-Nikki-
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
31.8.2005 18:46

ViestiKirjoittanut -Nikki- » 5.12.2006 20:54

Är Äs kirjoitti:jotenkin ne vanhemmat on varmasti tukenut mopon ostossa. jos väittää että on maksanut mopon omista säästöistä, niin voi myös sanoa että kuka ne säästöt on sinne tilille loihtinut. (Vanhemmat?). Tai jos on käynyt töissä, niin kukakohan sen työpaikan on hankkinut. (vanhemmat?). Ja sitte otetaan huomioon vielä se pakollinen liikennevakuutus, harva mopoilija on maksanut itse. Siinä ei ole mitään hävettävää, että myöntää vanhempien avittaneen mopon ostossa. siinä sen sijaan on hävettävää, jos ajaa liikenteessä kuin hullu ja on wanna be bomber ja kaiken lisäksi ei osaa huoltaa mopoaan ja antaa sen ruostua (vertauskuva).( tällaisista henkilöistä on kokemuksia) Ja kaiken tämän jälkeen menee pyytämään vanhemmilta uutta mopoa. Se on noloa. Elikkäs oikeastaan tähän kyselyyn ei voi sanoa EI.
Itte olen työpaikkani hankkinut, ja itte olen tilipussista maksanut myös vakuutukset. Sekä mopon ja ajovarusteet ja bensat. Ja varaosat ja viriosat ja kaikki kulut. Sama homma piikissä, kaiken maksan itse ja olen maksanut.

Sitä huoltaa ihan erilailla kun tietää että jos vaikka leipasee niin isi ei auta.

Meidän perheessä nyt vaan sattuu olemaan periaate että 2-pyöräset ja autot maksetaan itse. Oppii rahan arvon.
iikka88
Pyörä:
Suzuki Rmx 250 -90, Solifer-Suzuki S -85
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
8.2.2004 16:33

ViestiKirjoittanut iikka88 » 5.12.2006 21:01

-Nikki- kirjoitti:Sitä huoltaa ihan erilailla kun tietää että jos vaikka leipasee niin isi ei auta.

Meidän perheessä nyt vaan sattuu olemaan periaate että 2-pyöräset ja autot maksetaan itse. Oppii rahan arvon.


Sama homma meillä, jotenki kummasti tajuaa sen rahan arvon, ja osaa sitäkautta arvostaa niitä vehkeitäkin.
Näin se menee.
< Bullitt >
Pyörä:
Romuja piha täynnä
Paikkakunta:
Kalajoki
Liittynyt:
13.8.2006 23:24

ViestiKirjoittanut < Bullitt > » 6.12.2006 13:02

iikka88 kirjoitti:
-Nikki- kirjoitti:Sitä huoltaa ihan erilailla kun tietää että jos vaikka leipasee niin isi ei auta.

Meidän perheessä nyt vaan sattuu olemaan periaate että 2-pyöräset ja autot maksetaan itse. Oppii rahan arvon.


Sama homma meillä, jotenki kummasti tajuaa sen rahan arvon, ja osaa sitäkautta arvostaa niitä vehkeitäkin.

Tämä on totta.
heze_miez
Liittynyt:
15.9.2006 21:39

ViestiKirjoittanut heze_miez » 6.12.2006 13:40

eivätpä maksaneet, ite sain maksaa ja osat ja kaiken muunki maksan, ainut mitä isä maksaa on toi vakuutus ja kypärän ostivat. kaikki muu menee omista säästöistä. jos oisivat maksaneet nii en tuolla tessulla ehkä ajelis :D
palmuliiga
Paikkakunta:
TSKM <3
Liittynyt:
23.6.2005 0:54

ViestiKirjoittanut palmuliiga » 7.12.2006 15:03

pevukan sain joskus n.6 vuotta sitten faijalta synttärilahjaks derbistä maksoin ite jonkun verran vissiin sen 700¤ ja detukan faija ja mummo osti puokkiin salaa äidiltä ku ei tukenu noita moottoripyörä hankkeita mutta ei se sille enää mitään voinu ku ilmottauduin autokouluun sori ot:teeth:
ville^
Paikkakunta:
Lappajärvi
Liittynyt:
11.7.2006 21:50

ViestiKirjoittanut ville^ » 7.12.2006 15:19

Minä en oo ees halunnu vielä mopoa ni isukki on ostanu peeveen ja gileran :S Ja bensojakaan en ole käskenyt ostaa, mutta aina on hallissa jerry kanny täytnä. Pitää sitte alkaa ite ostelemaa bensat ku saa kortin ja kuluuhan sitä b ensaa enemmänkin kun on kortti taskussa :D
jaksoni
Paikkakunta:
oulu
Liittynyt:
28.7.2006 15:56

ViestiKirjoittanut jaksoni » 7.12.2006 16:03

Ite olen moponi ja bensani ostatanut, sekä vakuutukset omaan piikkiin.

Jotkun on vaan niin lellittyjä että saa mopon ja bensaan rahaa tekemättä mitään.
nopeus ei tapa,vain äkki pysäytys
Cece
Pyörä:
Aprilia Af1 Replica -90
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
27.9.2006 20:12

ViestiKirjoittanut Cece » 7.12.2006 16:19

jaksoni kirjoitti:
Jotkun on vaan niin lellittyjä että saa mopon ja bensaan rahaa tekemättä mitään.


Taitaa vaan sua vituttaa kun et ite saanut :D Mikäs siinä jos joku ostaa pojalleen 3000e maksavan derbin ja maksaa siihen täyskaskot ja bensat, pojan/tytön vaan ollessa. Lellimisestä tuskin on ihan aina kysymys, vaikka oon nähny tyyppejä jotka todellakaan ei tiedä mopoista mitään ja silti ne ajaa jollain uudella enskalla... Ja on myös niitä jotka sitten tietää paljonkin, ja eivät todellakaan oo "lellittyjä". Noh eiköhän tästä asiasta olla avauduttu jo ihan tarpeeksi tässä ja muissa topiceissa.

Ja kuten jo olen maininnut niin itse maksoin moponi. Vakuutukset tosin meni porukoiden piikkiin, myönnän. Oonko nyt lellitty?
Patentti se on joka kannattaa.
OllPartti
Paikkakunta:
Loviisa
Liittynyt:
22.5.2006 15:57

ViestiKirjoittanut OllPartti » 7.12.2006 18:07

Tigerin ostin ite työrahoilla. Molemmat Pappikset faija anto mulle ku ei ite tee niillä mitää. Ne oli seissy liiterissä 20 vuotta vaarin kuoltua.

Suuremmat osat maksan ite. Joskus kun faija on mukana vaikka "varaosakaupassa" nii se maksaa pikku nippeleitä niinku sytytystulppan, jos sil on kolikoit. Bensat maksan ite. Porukat kyl maksaa vakuutuksen.
Pjoo
AnttiA
Pyörä:
Z750<3
Liittynyt:
7.7.2005 22:56

ViestiKirjoittanut AnttiA » 10.12.2006 2:45

Mullaki vanhemmat makso melkein puolet mun moposta, mut ne oli rippi lahja samalla. Ja osat oon ostanu kans ite aikalailla.

Ja kyllähän mäki tavallaan haluisin et vanhemmat ostaa kevarin jne mut ei osta. Ja se on munmielest oikeestaan ihan hyvä ettei saa ihan kaikkee tosta vaan, koska sit aikuisena ymmärtää vähän rahan arvoo jne. ainaki MINUNMIELESTÄNI. Kyl se kylmä totuus tulee niillekki esille sit joskus, ketkä saa heti ihan mitä vaan haluaa. ;)
motoristi-x
Liittynyt:
27.1.2007 21:50

ViestiKirjoittanut motoristi-x » 10.2.2007 19:45

edit..
Viimeksi muokannut motoristi-x päivämäärä 12.2.2009 16:48, muokattu yhteensä 1 kerran
Ro||e
Pyörä:
menijjo
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
18.11.2005 18:40

ViestiKirjoittanut Ro||e » 10.2.2007 19:52

kyllähän ne pikkusen, sekä maksoivat vakuutukset ja huollot
Euroopan omistaja
Anssi.
Pyörä:
VT583 café
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
19.10.2005 17:33

ViestiKirjoittanut Anssi. » 10.2.2007 19:56

Vakuutukset ovat maksaneet nekin vain kesän ajalta kun talvella suolassa ja loskassa en aja! Sillon tuhlaan rahaa uusiin osiin :D
Kukaan ei kysy kuinka nopeasti se tehtiin, vaan kuka sen teki.
suzuki_king
Liittynyt:
9.9.2005 12:48

ViestiKirjoittanut suzuki_king » 10.2.2007 20:04

Kyllähän nuo tukivat mopon hankintaa, vaikka rahallista apua en saanut. Tosin myöhemmin sain sitten vähän rahoitus-apua koska omat rahat riitti silloin vaan rekisteröimättömään ja sitten rekisteröimis kuntoiseksi saamiseksi menikin vähän enemmän rahaa...
www.viritetty.com <- Katso ja rekisteröidy!
_tino_
Pyörä:
Baotian -04
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
17.4.2006 21:18

ViestiKirjoittanut _tino_ » 10.2.2007 20:55

Mökkimopon ostin omilla rahoilla, mut ton kunnon mopon porukat osti.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista