125cc mopon jälkeen?

Meinaatko hankkia kevarin mopon jälkeen?

1668 55%
1370 45%
Ääniä yhteensä : 3038
Roomis
Pyörä:
Yamaha Dt50r '06
Liittynyt:
26.4.2009 21:19

ViestiKirjoittanut Roomis » 14.7.2009 12:40

Itse olen "Säästän autoon, ajan mopolla 3 vuotta" kannalla, mutta porukat pamautti tossa just että mun täytyy hommata kevari.

Varmaan aika harvinaista, itsehän en edes tarvitse/halua kevaria. Porukat ei kyllä sitä täysin maksaisi, mutta luultavammin yli puolet kuluista.


Nojaa, on tässä vielä 6kk aikaa miettiä, täytyy kattoa. Alunperin ostin mopon siksi että ei tarvitsisi hommata kevaria / en ois ostanu mopoa jos oisin tienny että täytyy kevari hommata.


Niin ja joo, yleensä isi ei maksa, mutta isi sattuu tykkäämään ajella noilla mun mopoilla, ja luulisin että ainoo syy miks se maksais osan kevarista on se että se pääsis ite ajelemaan sillä.
Viimeksi muokannut Roomis päivämäärä 14.7.2009 13:47, muokattu yhteensä 1 kerran
Pinles
Pyörä:
Piaggio Nrg Power DD -05
Paikkakunta:
Päijät-Häme
Liittynyt:
22.4.2009 16:42

ViestiKirjoittanut Pinles » 14.7.2009 13:13

Rothmans kirjoitti:Älä ny saatana mää luulin et kasvais..

Mut asiaan; arvaa vaan hainko töihin mutta eipä tullut paikkaa. Helppo se on puhua että töitä töitä mies mutta mistä niitä töitä saa muka niin helposti lama-aikana?

Kato yleensä näillä isimaksaa-hepuilla on vielä vanhemmilla vähän suhteita, että pääsee johkin helppoon hommaan ja rahaa tulee.
Itse kovin haluaisin kevarin, mutta nou money. Jospa lama loppuisi ja saisin töitä koko ensi kesäksi tai voitan lotossa, niin hommaan kevarin. :lol:
J-P@
Pyörä:
| Booster 02' |
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
1.2.2009 15:00

ViestiKirjoittanut J-P@ » 14.7.2009 14:32

Jeps, _isi_ maksaa ja räsä talvella niin kerkee sille sitte jotain ees tekemään ennenkö ajoon tulee.
Kuvat.fi - J-P@
khor Eläkeläinen
Pyörä:
GSX-R 1000 K8
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.7.2008 20:22

ViestiKirjoittanut khor » 14.7.2009 21:03

Vai olisko niin että, joku on vähän kade tolle "isi maksaa" -jutulle, jos noin paljon häritsee? Ei herneitä.

Ei tää mitään köyhien hommaa ole. Hommaa jos on varaa jos ei niin itke ja aja skodella. ;)
You can live more in five minutes going flat out on a motorcycle than a lot of people do in a lifetime.
Pinles
Pyörä:
Piaggio Nrg Power DD -05
Paikkakunta:
Päijät-Häme
Liittynyt:
22.4.2009 16:42

ViestiKirjoittanut Pinles » 14.7.2009 21:46

khor kirjoitti:Vai olisko niin että, joku on vähän kade tolle "isi maksaa" -jutulle, jos noin paljon häritsee? Ei herneitä.

Ei tää mitään köyhien hommaa ole. Hommaa jos on varaa jos ei niin itke ja aja skodella. ;)

Voin kyllä sen myöntää että laittaahan se vituttaa, että jotkut saa ne uusimmat barbit ja räsät, mutta ei voi mitään. Ja sitten usein nämä isi maksaa -heput käy vaihtamassa sen tulpankin huoltamolla. :lol: Mikäs siinä kun rahaa on.
khor Eläkeläinen
Pyörä:
GSX-R 1000 K8
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.7.2008 20:22

ViestiKirjoittanut khor » 14.7.2009 22:01

Pinles kirjoitti:Ja sitten usein nämä isi maksaa -heput käy vaihtamassa sen tulpankin huoltamolla. :lol: Mikäs siinä kun rahaa on.


Jos tolla viittasit muhun ni en todellakaan ole tollanen, päinvastoin. :) Mut riittää varmaan jo tää "väittely", asia tuli varmaan selväksi? :P
You can live more in five minutes going flat out on a motorcycle than a lot of people do in a lifetime.
Pinles
Pyörä:
Piaggio Nrg Power DD -05
Paikkakunta:
Päijät-Häme
Liittynyt:
22.4.2009 16:42

ViestiKirjoittanut Pinles » 14.7.2009 23:15

khor kirjoitti:Jos tolla viittasit muhun ni en todellakaan ole tollanen, päinvastoin. :) Mut riittää varmaan jo tää "väittely", asia tuli varmaan selväksi? :P

En nyt sinuun viitannut, mutta monet on. Joo ja riittää mullekkin. :D
seX-Race
Pyörä:
Derbi Senda R X-Race
Paikkakunta:
Nurmes
Liittynyt:
9.3.2008 19:15

ViestiKirjoittanut seX-Race » 14.7.2009 23:30

Ite oon ajanu mopolla jo parisen vuotta, vielä yks talvi ajettavana ja autoa tilalle.

Kevarihan se himotti sillon ekan ajokauden jälkeen, mutta omakohtaisesti isi ei ollut innokas kustantamaan, mikä tietenkin harmitti. Nyt myöhemmin ja tarkemmin ajateltuna ois kannattanu ajaa eka ajokausi jollakin halvalla mopolla ja ostaa sitten se kevari, mutta silloin oli vaan tärkeää saada hieno menopeli alle. Noh, sitten joskus hommaan sen täysin omavalintaisen pyöräni. :)
Derbi Senda R X-Race vm 2004
http://www.motot.net/galleria/70455
Blörörör
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
25.8.2007 12:14

ViestiKirjoittanut Blörörör » 15.7.2009 0:24

Rothmans kirjoitti:Mut asiaan; arvaa vaan hainko töihin mutta eipä tullut paikkaa. Helppo se on puhua että töitä töitä mies mutta mistä niitä töitä saa muka niin helposti lama-aikana?


Ite hain 9 paikkaan ja sain myöntävän vastauksen yhdestä, joka sekään ei vastannut koulutusta mitenkään. Sit sain isän firmasta vielä paikan loppukesäksi. Ite joutunu kevarin ostamaan, samaten mopon, itse ansaituilla rahoilla. Töissä on siis tullu käytyä. (liittyy varmaa hirveesti asiaan mut sanoimpa nyt.)

ja tossa olis kans jollekki piikin ostajalle pyörä :) http://www.nettimoto.com/796372
www.moottorit.net
jakezi
Pyörä:
Ei olee
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
25.5.2008 21:40

ViestiKirjoittanut jakezi » 12.8.2009 18:55

khor kirjoitti:Vai olisko niin että, joku on vähän kade tolle "isi maksaa" -jutulle, jos noin paljon häritsee?

Kyllä kun vastaan joku -09 vuoden smoto Kotka, niin tulee sellainen "kelpais mullekkin" -tunne.
Mutta, nolottaisi olla "kermaperse", että isi maksaisi kortin, pyörän ja kaikki siihen liittyvät kulut.
Eihän elämässä opi yhtään mitään tekemään, jos kaikki tuodaan hopeatarjottimella naaman eteen.
Myydään kaikkea Aerox/Nitro osaa. Tarkempia kyselyitä voi lähettää YV:llä.
Hillopäällikkö
Pyörä:
KTM EXC 530
Paikkakunta:
Akaa
Liittynyt:
4.10.2008 23:48

ViestiKirjoittanut Hillopäällikkö » 12.8.2009 19:15

jakezi kirjoitti:Kyllä kun vastaan joku -09 vuoden smoto Kotka, niin tulee sellainen "kelpais mullekkin" -tunne.
Mutta, nolottaisi olla "kermaperse", että isi maksaisi kortin, pyörän ja kaikki siihen liittyvät kulut.
Eihän elämässä opi yhtään mitään tekemään, jos kaikki tuodaan hopeatarjottimella naaman eteen.

Ai ok. Itseä ei nolota olla "kermaperse", ala-asteella lähinnä tunsin myötähäpeää, kun jokkut tuli vittuilee aina verotietojen julkistamisen jälkeen. Tosin samaa mieltä olen tuosta elämään "oppimisesta", itekki joudun tekee töitä, että saisin sen maagisen kotkan. Olisha se kiva se -010 kotka, mutta ny jos isä ei sponssaa, niin töistä tulleilla rahoilla pystyn ostaa vaa jonku -07 kotkan. Tunnen yhen tyypin, jolle isä maksaa kaiken (sakot, pyörät, kortit jne.) ja kyllä huomaa, että rahaan vähän ylimielinen suhtautuminen. No, eiköhän siitä si opi ku muuttaa omillensa asuu.
Larenge
Pyörä:
Derbi r extreme -08
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
11.3.2009 19:59

ViestiKirjoittanut Larenge » 12.8.2009 20:00

kyllä Siberia opettaa viimeistään silloin, kun muuttaa omaan kämppää.

Mutta en kyllä ymmärrä sitä, että ollaan niin kateellisia niille, joilla on kalliimpi mopo. Ite olen vaan onnellinen toisen puolesta että hänellä on komea pyörä. Eihän se minulta ole pois jos kaverilla on hienompi mopo?

Olisinhan minäkin halunnu tyyriin mopon, mutta budjetti ei venynyt siihen ja silti olen tyytyväinen nykyiseen mopoon. Ite minä sen huollan ja tankkaan, ei porukat maksaa mitään sen kunnostamisessa vaan kaikki maksut ovat omilla hartioilla. Renkaat, bensat, öljyt, työkalut, kulutusosat ym. Siinähän sitä oppii rahan päälle. Toisaalta en tiedä onko oppi menny perille, kyllähän sitä itse ansaittua kesätyörahaa siihen uppoaa aika hupasasti.. No, empähän ainakaan ruoki lamaa.

Ja Kyllä, harva mopoikäinen on sitä mopoaan itse ostanu, kyllähän ne porukat sen kulkupelin useimiten maksaa...

OT..
O: Derbi extreme mittaristo
Pekkkooo
Pyörä:
-88 ja -82
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
2.2.2007 16:45

ViestiKirjoittanut Pekkkooo » 12.8.2009 20:36

Kyllä se kemmu varmaan pitää hommata ens kesänä. Yammu DT:eitä katellu. Ja ite luonnollisesti maksan kortin ja pyörän. Tai kyl porukat jotai selitti et vois avittaa kortin maksussa, mutta sitä ei lasketa... (;
Manq
Tepitin Eläkeläinen
Pyörä:
Honda Monkey -91
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
18.4.2008 15:03

ViestiKirjoittanut Tepitin » 12.8.2009 21:01

Jeep, porukat olen nyt vihdoin saanut suostumaan tuohon ajatukseen, kaikkihan menee omasta pussista.
Töitä pitää ensi kesäksi saada, muuten menee rahat tiukille kaiken kanssa.
Metästys + kevari ja hilppeet ja myöhemmin auto, kyllä niihin uppoaa rahaa.
Kennolle tallentuneet
^limited^
Pyörä:
Ei ole.
Paikkakunta:
Pudasjärvi
Liittynyt:
28.7.2008 16:32

ViestiKirjoittanut ^limited^ » 12.8.2009 22:18

Kylläpä te ootta ylpeitä kun maksatte ite kevarinne ja korttinne :lol: Ei sillä että ite en tuu maksamaan suurinta osaa kevarista oli se sitten 010 kotaree tai mito...
Viimeksi muokannut ^limited^ päivämäärä 12.8.2009 22:31, muokattu yhteensä 1 kerran

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista