Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

jonitzi
Pyörä:
Beta RR50 '07 & Husqvarna SMS125 '05 & Suzuki Pv
Liittynyt:
28.3.2010 13:20
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut jonitzi » 9.8.2012 23:55

Kannattaa nyt eka soittaa porukoille tai käydä kylässä.
Mutta sitten katsastus/vakuutuskonttorille ja ottaa pois vakuutuksista
Sen minkä väännössä hävitään, se tehossa voitetaan ;)
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 10.8.2012 13:14

Monesti tuo soitto vanhemmille auttaa kun heillä ei varmaan ole mitään tietoa poikansa tekemisistä. Katkaise vakuutukset ja ilmoita mopo varastetuksi. Poliisit hoitaa loput. Melkoinen "kaveri" kyllä sulla..
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 14.8.2012 21:40

Niin, kävin tänään katsastuskonttorilla kyselemässä yhen majurin omistushistoriaa ja samalla kysyin noista kahesta Papasta, missä ei oo papereita.

Tiskillä täti sanoi, että kummastakaan (oikeastaan yhestäkään) vehkeestä ei löytyny edes tietoa että ne on olemassa. Joten sanoi, että sitten täytyy vaan viedä rekisteröintikatsastukseen, jossa tiedot syötetään uudestaan. Sanoi myös, että katsastukseen täytyy olla 10 vuoden historiaselvitys, ja selvitys miten ne on mulle päätyny. Kysyin myös että eikö mopossa ollu 6v mutta ei löytäny tietoa.

Mutta kysymys kuuluukin näin: Onnistuuko se siis niin, että menen vaan katsastamaan historiaselvityksen kanssa? Kun kai sillä joku omistaja on merkitty johonkin, kun kuulemma mopon meille myynyt mies sanoi saaneensa sen tyttöystävänsä isältä, jolla siihen on paperit. Entä jos sitten oon katsastanu sen, ja olen omistaja, mutta johonkin vanhoihin tietoihin on merkitty toinen omistaja. Millanen soppa siittä sitte syntyy, jos se keksii vaatia sitä ittellensä? Vai onko pakko löytää joku, jonka nimissä vehje on, ennenkun sen saa katsastettua?

Pappojenki kohalta asia mietityttää, mutta enemmän kysyin majorin takia. Sekin paperiton, mutta kun siittäkään ei tietoa löytynyt katsastuskonttorin koneelta, niin onko johonki merkitty omistaja pakko löytää jos haluaa sen kilpiin.

Myös yks mielenkiintonen asia tuli ilmi. Majorin keulassa on ikivanha kilpi, ihan traktorin kilpi on, ja kysyin myös rekisterinumerolla tietoa. Se oli ainoa, jolla jotain löyty, mutta kuulemma sillä rekisterinumerolla löytyy joku Jammun moottorikelkka? :s Miten siis rekisterinumeron on edes voinu antaa eteenpäin, jos kilpeä ei oo palautettu sen rekisterinumern entisestä koneesta?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Mkkode
Pyörä:
Dt 50x, Pv
Liittynyt:
16.5.2011 22:38
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Mkkode » 16.8.2012 17:39

tarvitseeko deeteeseen laittaa ketjusuojainta katsastukseen?
OneNap
Pyörä:
Rieju MRT Power up 2012
Liittynyt:
15.8.2012 14:45
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut OneNap » 20.8.2012 20:26

Varmaan kysytty ja vastattu jo tässä topicissa mut laitan tän nyt tänne silti eli:

Jos jää pienistä vireistä kiinni ja pitää käydä muutos katsastuksessa vai mikä lie tarkastus katsastus, niin tarviiko mun olla ajoneuvon omistaja/haltija että saa kilvet takasin? Ei sillä että olis tämmönen tilanne taikka että mopo olisi edes vireissä vielä..
korker0
Pyörä:
Yamaha Aerox , Yamaha DT50X -08 (ex)
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.11.2011 16:27
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut korker0 » 20.8.2012 20:45

Eli siis, multa lähti kilivet ja verot napsahti, pittää katsastaa. Eli, vakioputki pistetty kurin kanssa, ja rajoitin toimii ja kulkee sen 42. Kannattaako pistää heijastimet ? Entäpä, meneekö lävitte kuluneilla ketjuilla ja rattailla ? :)
Yamaha, kaiken Ä ja Ö.
XPSsm
Pyörä:
Peugeot XPS sm -11
Paikkakunta:
Punkaharju
Liittynyt:
9.12.2011 20:21
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut XPSsm » 20.8.2012 21:01

Kyllä ne heijastimet on varmasti kannattavaa laittaa. Kaikki katastusmiehet ei varmasti valita niistä mutta kuten moni asia, tapaus kohtaista. Ja tuskin kuluneet ketjut ja rattaat haittaa kohan ne kestää päällä ja välit on alkuperäset ;)
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsm
Hommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
Mkkode
Pyörä:
Dt 50x, Pv
Liittynyt:
16.5.2011 22:38
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Mkkode » 21.8.2012 22:47

tarvitseeko deeteeseen laittaa ketjusuojainta katsastukseen?
'80 Trial
Pyörä:
1980 Tunturi Trial
Paikkakunta:
Vantaa.
Liittynyt:
17.3.2011 21:36
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut '80 Trial » 22.8.2012 17:50

En tiedä millainen ketjusuoja DeeTeessä on, mutta ainakin Tunturi meni hyvin rekisteriin ilman ketjusuojaa.
"I Step On A Gas And Motor Running Wild - I Can't Imagine For A Better Sound"
Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Haatsi » 22.8.2012 21:15

Eipä taida ketjusuoja olla mikään vaadittava lisävaruste.
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Juunish » 25.8.2012 10:15

Nyt äkkiä joku kertoo katsastusaseman joka on auki myös lauantaina. Tattiksella joku koulutuspäivää tarttee saada omistajanvaihto tehtyä. Vai onko se raja 7 arkipäivää?
Midrace Aerox projekti
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 25.8.2012 10:24

Juu on tuo 7 päivää.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Retroilija » 25.8.2012 10:56

Tota noi. Mitä valtuuksia mun äidillä on ton mopon suhteen ku se on mopon haltija ja mä omistaja?
Fooni
Pyörä:
Fantic Caballero 2t -12, DT125x -05, E30
Paikkakunta:
Sipoo!
Liittynyt:
10.4.2011 16:31
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Fooni » 25.8.2012 16:50

Mites on kun mankini on ollut vanhalla omistajalla 2009 vuoden alusta alkaen kilvettömänä, tai siis kilvet on viety katsastuskonttorille. Ei varmaan mahdollisuutta saada kilpiä vielä tänä viikonloppuna kun ei katastuskonttorit ole auki?
Mikäs homma se on kun joskus porukat tekee itse jotain väliaikasia kilpiä esim jostain pahvista tms.? Onko tämä laillista jos ei kilpiä ole nyt mahdollista saada ja kuumottelis lähteä miittiin? Tarvisko vakuutukset ottaa ensin vai?
Kerran Kotari, aina Kotari
Youtube Facebook
MYYKÄÄ KOTARIN SMOTOT
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Retroilija » 25.8.2012 17:31

Nää pahvikilvet on että jos vaikka kilpi on paskana tai hukassa niin itse tehtyä saa käyttää, jos pitää ajossa mukana todistusta siitä että uusi on tilattu. Jos mopo ei ol rekisteris ni et sää mitää pahvist saa käyttää.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista