Läheltä piti -tilanteet

Jaakk0-
Pyörä:
Aprilia RS 125 -05
Liittynyt:
23.6.2008 11:52

ViestiKirjoittanut Jaakk0- » 12.3.2010 21:54

No niinhän se sano :s
Varjotar!
Pyörä:
Muru<3
Paikkakunta:
Uusimaa
Liittynyt:
2.4.2007 12:06

ViestiKirjoittanut Varjotar! » 2.4.2010 10:20

Näitä tulee kohta taas urakalla, kunhan kotilot herää kesäaikaan. Eiköhän muutama suurinokkainen motoristikin pääse kiusaamaan. Viime kesänä tais olla vaan yks.. 8o. Eilen sai jo nähdä kun muutamalla oli kiire ja yhdellä kovakin näyttämisen halu = (piti painella kahtasataa ainakin ohi maantiellä).
Varjotar!
Tepitin Eläkeläinen
Pyörä:
Honda Monkey -91
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
18.4.2008 15:03

ViestiKirjoittanut Tepitin » 19.4.2010 16:24

Yksi kaveri koitti tänään läsäyttää kylkeen tälläisellä vehkeellä. Minulla sekä hänellä oli kyyditettävät mukana, minulla vauhtia 55-60km/h, ja tämä kaveri lähtee kolmion takaa tulemaan kylkeen.
Nopea väistöliike, eikä muuten tarvinnut hirveän kaukaa hakea ettei olisi törmätty.
Näin ihan että kaverin kypärä oli suoraan kääntyneenä minuun päin, sitten äkkiä mopo alkaa liukua suoraan eteen. Onneksi sain väistettyä, muuten olisi neljä kaveria lennellyt mopojen kyydistä aika railakkaasti
Kennolle tallentuneet
Mettäläinen
Pyörä:
Derbi DRD 125
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
31.5.2009 17:50

ViestiKirjoittanut Mettäläinen » 19.4.2010 16:45

Tepitin kirjoitti:Yksi kaveri koitti tänään läsäyttää kylkeen tälläisellä vehkeellä. Minulla sekä hänellä oli kyyditettävät mukana, minulla vauhtia 55-60km/h, ja tämä kaveri lähtee kolmion takaa tulemaan kylkeen.
Nopea väistöliike, eikä muuten tarvinnut hirveän kaukaa hakea ettei olisi törmätty.
Näin ihan että kaverin kypärä oli suoraan kääntyneenä minuun päin, sitten äkkiä mopo alkaa liukua suoraan eteen. Onneksi sain väistettyä, muuten olisi neljä kaveria lennellyt mopojen kyydistä aika railakkaasti


Ja mikä pahinta, olis mopoihin tullut rumia jälkiä :lol:
DmK
Pyörä:
Parpi Xrace sm 08
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
23.11.2009 14:54

ViestiKirjoittanut DmK » 19.4.2010 21:09

Tänään meinas käydä pahasti, kun ajoin mutkaista asfalttitietä niin mutkassa tuli tukkirekka keskellä tietä vastaan.. :s
Matas
Pyörä:
Keeway Matrix
Paikkakunta:
Kuhmo
Liittynyt:
12.10.2008 18:05

ViestiKirjoittanut Matas » 20.4.2010 8:05

Meinas käydä toosi pahasti.... Vitun rekkamiehet..
Ajoin liikenne ympyrää normaalisti niin sieltä tulee yhtäkkiä rekka eteen.. Sit näki mut ja löi jarrut pohjaan jäi mulle rekan ja katureunakivetyksen väliin semmonen metri välii sit lähen ja katon sitä jätkää niin puhelin korvalla.. :seko:
http://www.motot.net/talli/kayttaja/82786
Sebu--
Pyörä:
Suzuki GSF 400 bandit
Paikkakunta:
hki
Liittynyt:
12.9.2008 18:02

ViestiKirjoittanut Sebu-- » 20.4.2010 11:56

Tepitin kirjoitti:Yksi kaveri koitti tänään läsäyttää kylkeen tälläisellä vehkeellä.


Syyllistä ei ole kovin vaikea etsiä, näkee varmasti kotiseudulla (jos) pyörimässä, kun ei noita oo liikenteessä älytömästi. Koko mopoaikana oon nähny punasta SM mallia 3kpl livenä. 2 miitissä ja yks vantaalla pyörimässä. Tiedän, että ovat kaikki 3 eri mopoa.
Tepitin Eläkeläinen
Pyörä:
Honda Monkey -91
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
18.4.2008 15:03

ViestiKirjoittanut Tepitin » 20.4.2010 17:02

Sebu-- kirjoitti:
Tepitin kirjoitti:Yksi kaveri koitti tänään läsäyttää kylkeen tälläisellä vehkeellä.


Syyllistä ei ole kovin vaikea etsiä, näkee varmasti kotiseudulla (jos) pyörimässä, kun ei noita oo liikenteessä älytömästi. Koko mopoaikana oon nähny punasta SM mallia 3kpl livenä. 2 miitissä ja yks vantaalla pyörimässä. Tiedän, että ovat kaikki 3 eri mopoa.

Juu, kyllä varmasti tulee huomattua sitten että kuka siellä oikein ajeli, kypäränkin muistan aika tarkasti.
Ei täällä taida kuin 1-2 vedellä tuommoisella mopolla.
Kennolle tallentuneet
'Allu
Pyörä:
PV
Liittynyt:
2.5.2010 20:43

ViestiKirjoittanut 'Allu » 12.5.2010 18:52

Tänää ku ajoin jonku pakettiauton perässä ni tää vetää suoralla iha yhtäkkii jarrut pohjaa ilma mitää syytä, iha suoralla tiellä mis ei ollu ketää sen pakun edes eikä suojatietä tai mitää...
Alqq
Liittynyt:
3.4.2010 21:06

ViestiKirjoittanut Alqq » 12.5.2010 19:30

'Allu kirjoitti:Tänää ku ajoin jonku pakettiauton perässä ni tää vetää suoralla iha yhtäkkii jarrut pohjaa ilma mitää syytä, iha suoralla tiellä mis ei ollu ketää sen pakun edes eikä suojatietä tai mitää...


Täh, eihän tuo mikään "Lähteltä piti" -tilanne ollut, koska sullahan oli asianmukainen turvaväli.
Shetken
Pyörä:
Suzuki S1 Honda NSR125 -98
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
25.1.2010 21:33

ViestiKirjoittanut Shetken » 12.5.2010 21:04

Ajelin kaverin peräs ja käänty mettätielle. Rupesin sit siin jarruttelee ja kääntymään sinne tielle. Oli ojaan ajo lähellä niin käänsin vähän jyrkemmin tankoa ja eturenkaan alle tuli irtohiekkaa ja siinä meinas mopo kaatua kyljelleen. Onneksi on matala mopo + hitaat vauhdit niin sai nopeasti otettua jalalla vastaan niin ei tullut kaaduttua.
Ostakaa Näsäriin takaratas: http://www.motot.net/talli/osat/id25957/
2strokepower
Pyörä:
yamaha wr 125x -11, kawasaki kx 80
Paikkakunta:
inari
Liittynyt:
17.8.2007 18:58

ViestiKirjoittanut 2strokepower » 20.5.2010 22:48

kaverin dten perässä ajelin tässä joku aika sitten nii aloin ohittamaan jotain 70 vauhtia, sitten kaveri ei kato peiliin ja päättää kääntyä vasemmalle :s no just ja just sain väistettyä katteet hipas kaverin etulokaria :s
plimplom
Pyörä:
Yamaha DT50X -07 Racing Blue
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
1.7.2007 22:10

ViestiKirjoittanut plimplom » 22.5.2010 15:51

derbi- kirjoitti:kaverin dten perässä ajelin tässä joku aika sitten nii aloin ohittamaan jotain 70 vauhtia, sitten kaveri ei kato peiliin ja päättää kääntyä vasemmalle :s no just ja just sain väistettyä katteet hipas kaverin etulokaria :s
Ja vaikka kattos peiliin nii takana tuleva mopo voi olla ns.kuolleessa kulmassa. Itse suosin pään kääntämistä ja aikaista vilkun laittamista.
Galleria
Janiih
Pyörä:
Derbi DRD PRO R -06
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
17.9.2009 20:46

ViestiKirjoittanut Janiih » 22.5.2010 19:16

Eilen olin ajelemassa niin takaa tulee joku isommalla pyörällä (n. 600cc), ajelee hetken aikaa ihan kunnolla perässä (mulla oli vauhtia n. 55kmh 40 alueella) kunnes yhtäkkii se pistää kaasun pohjaan ja tulee OIKEALTA puolelta ohi. Samalla mun kyynärpää osu sen takkiin. Saatana että säikähin :D
Ostetaan jännitesäädin jossa mukana vilkkurele Derbi DRD PRO:hon! Jos löytyy niin pistä YV
Mikkis-
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
19.8.2007 18:22

ViestiKirjoittanut Mikkis- » 22.5.2010 23:26

Tänään olin ajelemassa ja käännyin yhdestä risteyksestä vasemmalle, niin eikös joku taksikuski aja kolmion takaa suoraan eteen. Ja sitten valitetaan mopoilijoiden ajotavoista kun itse on ajettu kolmion takaa eteen ja aiheutettu vaaratilanne. vtuttaa tollaset :paha:

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista