Läheltä piti -tilanteet

Supi Koira
Pyörä:
Tunturi Super Sport -77
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
24.5.2004 15:12

ViestiKirjoittanut Supi Koira » 22.1.2010 20:06

MSJD kirjoitti:joo, ittekki meinasin heittää lipat ku jarrupalat oli jäätyny koviks tms, ja jarru jäi 2 sekunniks lukkoo..

ite säikähin jarrujen tehoa ko olin unohtanu sen jarrutangon kiristys mutterin, sen joka vetää sitä rummun vipua, kyllä se mopo pysähtyy hyvin kengillä ja etu jarrulla, tosin etujarrua en pahemmin käytä..
jarrutus matka oli samaa luokkaa ko jarrulla normaalisti jarrutettaessa, ei ainakaa hirveen paljo pitempi.
Theres a fine line between hobby and mental illness. (projekti)
i00
Liittynyt:
20.10.2009 20:46

ViestiKirjoittanut i00 » 23.1.2010 11:10

MSJD kirjoitti:joo, ittekki meinasin heittää lipat ku jarrupalat oli jäätyny koviks tms, ja jarru jäi 2 sekunniks lukkoo..
Kaverin kanssa kävi kaksipäällä samalla lailla, mutta vauhtia oli n. 40km/h ja takajarru oli lukossa n. 20 sekuntia. Pari kertaa meinasi kipata kylelleen kun perä heitteli puolelta toiselle, kaveri kyydissä ja paria jalankulkijaa väistäessä. :)
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49

ViestiKirjoittanut MSJD » 23.1.2010 13:59

joo toi oli viel mutkas ja jos ei olis loppunu luisu, olis mopo ollu kyljellään lumikinoksessa...
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
buubaa
Pyörä:
Peugeot XPS Enduro 70cc -05
Liittynyt:
21.9.2008 19:13

ViestiKirjoittanut buubaa » 26.1.2010 17:24

Mulla meinas käydä viikko sitten sootterilla vähä huonosti, ajoin jotain +70kmh tiellä jossa oli mustaa jäätä, just mutkassa päätti sootteri leipoo ja takarengas lukkoon :) Oli vähä tekemistä pysyä pystyssä mut pystyssä pysyttii :lol:
Roxi myynnis http://www..com/yamaha/aerox/889453 !
asad
Pyörä:
Pöllitty -.-
Liittynyt:
22.3.2009 13:45

ViestiKirjoittanut asad » 26.1.2010 18:41

buubaa kirjoitti:Mulla meinas käydä viikko sitten sootterilla vähä huonosti, ajoin jotain +70kmh tiellä jossa oli mustaa jäätä, just mutkassa päätti sootteri leipoo ja takarengas lukkoon :) Oli vähä tekemistä pysyä pystyssä mut pystyssä pysyttii :lol:


Tais aika loiva mutka olla ku 70km/h ajoit siihe näil keleil?
buubaa
Pyörä:
Peugeot XPS Enduro 70cc -05
Liittynyt:
21.9.2008 19:13

ViestiKirjoittanut buubaa » 27.1.2010 22:02

asad kirjoitti:
buubaa kirjoitti:Mulla meinas käydä viikko sitten sootterilla vähä huonosti, ajoin jotain +70kmh tiellä jossa oli mustaa jäätä, just mutkassa päätti sootteri leipoo ja takarengas lukkoon :) Oli vähä tekemistä pysyä pystyssä mut pystyssä pysyttii :lol:


Tais aika loiva mutka olla ku 70km/h ajoit siihe näil keleil?


Melko loiva se olikin kun oli tommone kohtuu iso tiekin..
Roxi myynnis http://www..com/yamaha/aerox/889453 !
Motorsport24
Pyörä:
Keeway f-act focus 07
Liittynyt:
4.2.2009 9:03

ViestiKirjoittanut Motorsport24 » 27.1.2010 22:13

Meinasi tuossa tänään tulla naiskuski suoraan vasemmalta kylkeen. Totta puhuen jouduin itse pysähtymään(kuski ei pysähtynyt missään vaiheessa) ja tämä kuski vain toljottaa eteenpäin ja vain vähän vilkaisee sivulle kun näkee minun olevan melkein kyljessä kiinni. On naiskuskeista muutamia muitakin huonoja kokemuksia, molemmat sellaisia, jotta kuski on vain tuijottanut kääntymissuuntaansa, ei siis mitenkään ympärilleen.
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49

ViestiKirjoittanut MSJD » 27.1.2010 23:00

ittellä vaan huonoo kokemusta mersukuskeista :D aina vilkutttaaa et kääntyy mut ei käännykkä :D Ja sit vasta sen seuraavasta kääntyy...
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
Peraa_
Pyörä:
Yamaha TZR 125
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
6.7.2009 21:50

ViestiKirjoittanut Peraa_ » 27.1.2010 23:25

jotkut taas iskee sen vilkun päälle kun on jo melkein kokonaan kääntyny.
Tepitin Eläkeläinen
Pyörä:
Honda Monkey -91
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
18.4.2008 15:03

ViestiKirjoittanut Tepitin » 27.1.2010 23:28

Itselle on jonkun kerran käynyt niin, että auto on pysähtynyt liikenneympyrään, kun minä odotan ympyrään pääsemistä. Siinä sitten vähän aikaa auto toljottaa, kunnes tajuaa että voi ajaa. Mukavahan siinä on, kun liikenne kaikkiin suuntiin pysähtyy vähäksi aikaa. :/
Kennolle tallentuneet
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49

ViestiKirjoittanut MSJD » 28.1.2010 0:05

Ja kaikista ärsyttävintä on se, kun jotkut ajaa autol iha norm. Ja yht'äkkiä ilman syytä laittaa jarrut pohjaa... Pidän kyl turvavälii, ( yleensä joku 20m) mutta 40 vauheiskin tekee aika tiukkaa pysähtyy s-motoil. Paskin on ehkä jos on jossain risteykses joko ylä- tai alamäes. Alamäes s-motoil ei pysy paikallaan ja ylämäkeen sama,mutta vielä pahempana ja jos pysyykin, liikkeelle lähtö voi olla aika hankalaa ;)
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
Juba93
Pyörä:
Yamaha DT 08VM enduro project
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
26.4.2008 14:29

ViestiKirjoittanut Juba93 » 28.1.2010 0:39

ei talvirenkaat sano mitää ;)
Loncing 125cc kone kaasareineen ja kaikkineen 200€! kaikki toimii ja juuri huollettu! pistä yv jos kiinnosta ;)
Supi Koira
Pyörä:
Tunturi Super Sport -77
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
24.5.2004 15:12

ViestiKirjoittanut Supi Koira » 28.1.2010 14:12

MSJD kirjoitti:Ja kaikista ärsyttävintä on se, kun jotkut ajaa autol iha norm. Ja yht'äkkiä ilman syytä laittaa jarrut pohjaa... Pidän kyl turvavälii, ( yleensä joku 20m) mutta 40 vauheiskin tekee aika tiukkaa pysähtyy s-motoil. Paskin on ehkä jos on jossain risteykses joko ylä- tai alamäes. Alamäes s-motoil ei pysy paikallaan ja ylämäkeen sama,mutta vielä pahempana ja jos pysyykin, liikkeelle lähtö voi olla aika hankalaa ;)

monasti se mopoilijoitten turvaväli on hieman lyhyt, en sano olevani tässä suhteessa parempi, mut mainittakoon seuraava tarina varotuksena: olin tulossa muistaakseni kaatopaikalta tyhjän kärryn kanssa ja oli nätti kesänen päivä, yks nuorehko penikka päätti juosta suojatieltä suoraan auton eteen ja tästä seurasi äkki jarrutus. takana oli tullu hieman läheltä mopoilijoita ja eleistä ja peilinäkymästä päätellen siihen väliin ei hirveen monta senttiä ois jääny, eli olipahan pojilla lähellä peräkärryllä makuu. tähän väliin mainittakoon se että kärry on niin vanha ja ruma ajalta jolloin sai vielä rekisteriin omavalmistekärryt että sillä ei niin väliä ois ollu.
Theres a fine line between hobby and mental illness. (projekti)
skobasti
Pyörä:
Honda CBF 125M -09
Liittynyt:
11.9.2007 15:55

ViestiKirjoittanut skobasti » 28.1.2010 17:01

Ohan sit niitäki, jotka valoista lähettäes vilkuttaa ja melkeen kääntynyt ja sit jatkaakin suoraan, kun ite on mopedilla siinä vieressää ja auto meinaa tulla kylkeen. Sit löytyy näitä valopäitä, jotka lähtee peruuttaa, kun meni ohi risteyksen/käänty väärästä, eivätkä viitsi tarkistaa onko takana mitään tai ketään. :roll:
Just tossa viime viikolla vai sitä edellisellä, niin valojen jälkeen on se 50 alue ja muutaman kymmenen metrin jälkeen vaihtuu 60 alueeksi, niin sitten sieltä takaata joku viksu päättääkin mennä haisevasta 2-tahti moposta ohitte(riejulla 58-59km/h oikeeta vauhtia sillon), kun tuli semmoinen nuppi vastaan. Siis sellane lyhyt nuppi kuorma-auto. :D Tietenkin tää ohittelija sit arvioi väärin nopeudet ja tuli sit suoraan nokan eteen ja jäi ajelemaan mun eteen semmosta 50-53km/h oikeata nopeutta. :eek:
Jynkky69
Pyörä:
Yamaha BW's '96
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
25.5.2009 19:48

ViestiKirjoittanut Jynkky69 » 28.1.2010 17:54

skobasti kirjoitti:Tietenkin tää ohittelija sit arvioi väärin nopeudet ja tuli sit suoraan nokan eteen ja jäi ajelemaan mun eteen semmosta 50-53km/h oikeata nopeutta. :eek:

Tuo se minuakin aina alkaa vituttamaan.

Ajoin 40@40, takaa lähti pakettiauto ohi.. No muutama metri ajoin sen perässä miettien että mitäs hän ohittaa jossei meinaa painaa sitä kaasua. Huomasin että korotettu suojatie tulee. :D Seuraavan tilanteen voikin jo arvata. 8)
Yamaha BW's, kuvia galleriassa: http://www.motot.net/galleria/g48255_yamaha

Vilkaise pois!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista