Läheltä piti -tilanteet

isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 2.10.2009 14:09

Motorsport24 kirjoitti:
buubaa kirjoitti:Annat tilaa pysähtyneelle rekalle koska uudelleen kiihdyttäminen on hidasta? Ei se vauhti siitä nollasta taida mihkään tippua että kiihdyttäminen hidasta olis? :lol:



En nyt oikein ymmärtänyt tätä...

kerroit tossa aiemmin tehnees tilaa pysähdyksissä olleelle rekalle. ihan hyvä juttu jos antaa liikkuvalle rekalle tilaa, mutta että oikeen pysähtyneellekin...
Motorsport24
Pyörä:
Keeway f-act focus 07
Liittynyt:
4.2.2009 9:03

ViestiKirjoittanut Motorsport24 » 2.10.2009 16:34

isoEGO kirjoitti:kerroit tossa aiemmin tehnees tilaa pysähdyksissä olleelle rekalle. ihan hyvä juttu jos antaa liikkuvalle rekalle tilaa, mutta että oikeen pysähtyneellekin...


Mitä vikaa? en lähde yleensä ajamaan liikenneympyrään, jos myös henkilöautoja tulee toiselta suunnalta. EIvätkä nämä rekat välttämättä mopoa huomaa aina, joten annan niiden suosilla mennä ensiksi.
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 2.10.2009 18:11

Motorsport24 kirjoitti:
isoEGO kirjoitti:kerroit tossa aiemmin tehnees tilaa pysähdyksissä olleelle rekalle. ihan hyvä juttu jos antaa liikkuvalle rekalle tilaa, mutta että oikeen pysähtyneellekin...


Mitä vikaa? en lähde yleensä ajamaan liikenneympyrään, jos myös henkilöautoja tulee toiselta suunnalta. EIvätkä nämä rekat välttämättä mopoa huomaa aina, joten annan niiden suosilla mennä ensiksi.

ei mitään vikaa, mutta tuo perustelu kuullosti omituiselta kun rekka oli kerta jo valmiiksi parkissa... sama kai se siinä vaiheessa on että annatko tilaa vai et kun se rekka on jo joutunu pysähtymään.
Ogww
Pyörä:
Z750
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.4.2008 13:55

ViestiKirjoittanut Ogww » 4.10.2009 21:46

Meinas tulla 1500 kiloa autoa kylkeen tänää. Ylittämäs valtatietä,kaveri menee edeltä ja mä ajattelin mennä peräs ku en siitä nähny yhtää autoa tulevan vasemmalta(näkyvyyttä vasemmalle peitti puut,vasemmalla puolella liikenneympyrä). Onneks kierrokset oli sen verran matalalla,et kuulin jumalattoman ulvasun sieltäpäi,ja jarrut lukkoon. Sekunti myöhemmin Impreza WRX tulee reilua ylinopeutta siitä edestä ja jatkaa viel kiihdytystä eteenpäi. Doh,korvat auki jatkossaki :)
http://www.nettimoto.com/kawasaki/z/1497797
PeeJee
Liittynyt:
30.3.2009 16:13

ViestiKirjoittanut PeeJee » 6.10.2009 20:58

Olwi kirjoitti:Meinas tulla 1500 kiloa autoa kylkeen tänää. Ylittämäs valtatietä,kaveri menee edeltä ja mä ajattelin mennä peräs ku en siitä nähny yhtää autoa tulevan vasemmalta(näkyvyyttä vasemmalle peitti puut,vasemmalla puolella liikenneympyrä). Onneks kierrokset oli sen verran matalalla,et kuulin jumalattoman ulvasun sieltäpäi,ja jarrut lukkoon. Sekunti myöhemmin Impreza WRX tulee reilua ylinopeutta siitä edestä ja jatkaa viel kiihdytystä eteenpäi. Doh,korvat auki jatkossaki :)

Siis ulvoko kaveri vai se subaru? =D
Myydään aprilia sx, halpa vekotin!
MahaBomber
Paikkakunta:
Keitele
Liittynyt:
28.9.2008 16:12

ViestiKirjoittanut MahaBomber » 7.10.2009 15:57

mulla muutaman kerran omasta syystä tullu läheltä piti tilanteita. esim kerran ajoin yöllä kotia päin, edessä sitte ajo auto ja menin aika lähelle sitä sitten yhtäkkiä se heitti vilkun oikeelle ja iski jarrua. mankilla heitin jarrut lukkoon ja pienessä luisussa melkee kaaduin. oma syy en sen jälkee ole puskurissa ajanu.
Kerran sitten tulin kaupalta päin ja oikealla puolella on huoltis ja siinä kolmio. no ajan suoraa ehkä 50@40 nii ehkä 15metriä väliä nii auto kurvaa kolmion takaa eteen...
Honda NsR 2002
Multiviri
Pyörä:
Mersu
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
30.9.2007 22:48

ViestiKirjoittanut Multiviri » 7.10.2009 16:01

Nyt ollu ensilumilla vakionakit jotka etes sateella pijä ja teekoo kiinni :D Ollu ehkä tuhat ja yks läheltä piti tilannetta, ennakoimalla kuitenki ehkästy kaatumiset.
Ei oo Mersun voittanutta...
proppu
Pyörä:
HVA WRE
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
2.5.2009 16:17

ViestiKirjoittanut proppu » 7.10.2009 16:28

Pihatiellä oli puu kaatunu tielle. Ajelin mäkeä ylös ja kattelin vähän mittaria ja sit huomaan kun oli puu kaatunu siihen tielle n.15 metrin päässä. Sain hidastettua vaihtia n. 40 -> 20. Sellanen 10cm paksu et ei mitään isoa. :D Oli jo neljäs tollanen puu joka kaatunu siihen tielle, kun tekivät viime kesänä harvennuksen siihen metikköön niin tälleen tuulisella säällä ne kaatuilee.
topppsu
Pyörä:
eioo
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
1.4.2009 16:55

ViestiKirjoittanut topppsu » 7.10.2009 20:37

Tänää tuli joku muija bemarillas kolmion takaa eteen, olin jo niin lähellä et olis se voinu jäädä siihe oottaan.. noh, muija ajaa eteen, minä pistän töötin pohjaan ja sit ku siin oli iha lähel valot, ni punaset palo ja tää bemmi oli siin mun edes ja ajoin iha takapuskuriin kiii ja kaasuttelin siin ja tööttäilin.. saatana noita autoilijoita.. varsinkin muijia :eek:

siis en sillä et itte olisin täydellinen kuski ku mulla on terpi, mut siis ku tää autoilija tuli kolmion takaa..
MahaBomber
Paikkakunta:
Keitele
Liittynyt:
28.9.2008 16:12

ViestiKirjoittanut MahaBomber » 7.10.2009 22:33

nii kyl se rupee kyrsimään kun jotkut ei osaa käyttäytyä kun mopoja liikenteessä.
Honda NsR 2002
Tuomari
Pyörä:
Gilera SMT '09
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
29.8.2009 16:38

ViestiKirjoittanut Tuomari » 13.10.2009 21:31

Ajelin auton perässä tännään niin, joku änkee siihen väliin kolmion takaa ja kääntyy seuraavasta risteyksestä.
ConneX
Pyörä:
Honda Zb50
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
3.9.2009 14:49

ViestiKirjoittanut ConneX » 13.10.2009 22:23

Joskus viime viikol kävi näin et ajoin kävelytiet ku oli vitun ruuhkaa. Ni ajoin kävelytietä jotai 50kmh ja sitte joku auto yhtäkkii käänty siihe mun etee. Ehin jarruttaa kuitenki :d Noh tämmöne piirros:

| |
| |
_____
_____<auto)
| * |
| |
| |
| |
| |

Toi kohta missä on * merkki olen minä ja olen kävelytiellä ja tuossa menee tie jonkun pihaan.

Nii ja toine tämmöne pieni et tie oli jäässä tänää ja ajoin vaa kovaa ku en huomannu jäätä. Perä lähti vähän heittää ku menin kaivonkannen päältä. Sen jälkee ajoin jalat maassa D:
72cc Honda ZB50
ilartse
Pyörä:
Aprilia SX 125
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
1.6.2009 22:12

ViestiKirjoittanut ilartse » 14.10.2009 0:21

Olimme parin kaverin kanssa kääntymässä kaupan pihasta vasemmalle. Vasemmalta tulee auto joka pistää vilkun oikealle ennen risteystä. Muita autoja ei näkynyt joten lähdettiin kääntymään tielle. Kerettiin onneksi vain pikkusen liikkua kun tämä autolija ajoikin suoraan eikä kääntynyt kaupan pihaan jonne vilkullansa näytti. Melkein jäätiin auton alle...
Jalone
Pyörä:
Yamaha Yzf-r125, peugeot xps
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
14.7.2008 10:51

ViestiKirjoittanut Jalone » 14.10.2009 19:39

ilartse kirjoitti:Olimme parin kaverin kanssa kääntymässä kaupan pihasta vasemmalle. Vasemmalta tulee auto joka pistää vilkun oikealle ennen risteystä. Muita autoja ei näkynyt joten lähdettiin kääntymään tielle. Kerettiin onneksi vain pikkusen liikkua kun tämä autolija ajoikin suoraan eikä kääntynyt kaupan pihaan jonne vilkullansa näytti. Melkein jäätiin auton alle...

tämmöset on inhottavii :s vilkunkäyttö on kiva osata myös liikenneympyröiden ulkopuolella...
FaiberGlass^
Liittynyt:
6.11.2005 15:59

ViestiKirjoittanut FaiberGlass^ » 20.10.2009 9:41

Koittakaa oppia, että vilkun käyttäminen ei velvoita mihinkään. Eli vaikka vilkun pistää päälle niin ei ole pakko kääntyä ja autokoulussa opetetaan ettei koskaan saa luottaa siihen, että toinen kääntyy vaikka vilkku on päällä.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista