Derbi Senda -09 booaa

roubeu
Liittynyt:
12.5.2003 15:44
Derbi Senda -09 booaa

ViestiKirjoittanut roubeu » 16.1.2020 16:12

Booailee ku kääntää nopeesti kahvasta, kaasari 14mm Dellorto ja pääsuutin 75, neula korkeimmassa kohdassa.Ilmanputsari vakio. Ryyppyvipua ku vähän nostaa niin toimii paremmin, Vika kaasaripuolella? Imuvuotoja ei oo. Voisko vuotava kampikammion stefa / kannentiiviste tehdä tämmöstä? Giannelli tehoputki löytyy myös.
vantic
Liittynyt:
5.7.2017 11:22
Re: Derbi Senda -09 booaa

ViestiKirjoittanut vantic » 16.1.2020 19:47

Kannattaa koittaa isommalla pääsuuttimella. Jos toimii täyskaasulla hyvin, ni sitten ohuempi neula.
roubeu
Liittynyt:
12.5.2003 15:44
Re: Derbi Senda -09 booaa

ViestiKirjoittanut roubeu » 16.1.2020 20:05

Kiitos vastauksesta! Mikähän olis sopivan kokonen pääsuutin, nyt 75 ja vakiona 63. Vai kokeilemallako sit selviää, aattelin ostaa 85 ja 95 ja kokeilla. Ja ilmaruuvi on nyt 1,5 kierrosta auki.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Derbi Senda -09 booaa

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 16.1.2020 23:38

Siis neula ylhäällä (sokka alimmassa) vai alhaalla (sokka ylimmässä?

75-85 väliltä luulisi sopivan löytyvän.
roubeu
Liittynyt:
12.5.2003 15:44
Re: Derbi Senda -09 booaa

ViestiKirjoittanut roubeu » 17.1.2020 13:43

Sokka alimmassa. Juu koitan 85 eka.
roubeu
Liittynyt:
12.5.2003 15:44
Re: Derbi Senda -09 booaa

ViestiKirjoittanut roubeu » 31.1.2020 19:42

Ei auttanu 85 suutin. Nyt pysyy jotenkin tyhjäkäynnillä mutta kun kääntää kaasusta niin aluks booailee ja kestää kauan että kierrokset palautuu, starttisprayllä koitin ettiä imuvuotoo mut ei näyttäny olevan. Voisko vuotava stefa tehdä tämmöstä tai joku toinen suutin? (kolme suutinta näytti kaasarin pohjassa olevan). Eli nyt sokka alimmassa, 85 pääsuutin (vakiona 63), vakioilmanputsari, ilmaruuvi 1,5 kierrosta auki. Ryyppy päällä vastaa hyvin kaasuun ja kierrokset palautuu normaalisti.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Derbi Senda -09 booaa

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 31.1.2020 23:37

Ne kaksi muuta on on ryyppy- ja tyhjäkäyntisuutin.

Kyllä tuo siltä kuulostaa että jostain saa liikaa ilmaa. Tarkista sylinterin alatiiviste vielä. Sitten seuraavaksi joutunee veikkaamaan magneeton puolen stefaa. Kytkinpuolen stefa aiheuttaa yleensä savuttelua ym.
roubeu
Liittynyt:
12.5.2003 15:44
Re: Derbi Senda -09 booaa

ViestiKirjoittanut roubeu » 4.2.2020 17:26

Terve, sylinterin alatiivisteessä ei vaikuttanu olevan vuotoo.

Savuttaa aika paljon, tankissa 2,5% seos ja tuorevoitelu pois käytöstä.

Mopo on seissy vuosia, voisko olla kytkinpuolen stefa mikä kannattais ekana vaihtaa?
Onko tietoo kytkimen puolen kampiakselin pultin momentista?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Derbi Senda -09 booaa

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 4.2.2020 21:04

Molemmat kannattanee vaihtaa samaan syssyyn jos alkaa.

Onko kaasutin varmasti kunnolla puhdistettu? Laihalla se läpeensä vaikuttaisi käyvän jos ryypyllä toimii oikein.

35-40 Nm sekä magneetto että ensiöveto jonkun dokun mukaan.
roubeu
Liittynyt:
12.5.2003 15:44
Re: Derbi Senda -09 booaa

ViestiKirjoittanut roubeu » 4.2.2020 23:33

Kaasari pitäis olla kunnossa.

Semmonen kysymys vielä että saako kampiakselin lukittua kuparilla rattaan väliin kytkimen puolelta ja saako tällä tavalla magneeton ja kytkimen pultit auki ja kiristettyä vai meneekö jotain hajalle?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Derbi Senda -09 booaa

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 5.2.2020 8:54

Toimii varmaankin. Ilmeisesti löytyy joku isompi pala ettei vaan murskaudu välityksen läpi?

Itse on tullut käytettyä mm. Rättiä ja puuta ensiövedon välissä :D .
roubeu
Liittynyt:
12.5.2003 15:44
Re: Derbi Senda -09 booaa

ViestiKirjoittanut roubeu » 19.2.2020 15:44

Ei auttanu kytkimen stefan vaihto. Stefan sain irti ku porailin pienen reiän stefaan ja ruuvi kiinni stefaan ja vääntämällä irtos.

Oireet samanlaiset, aluks booailee ja kierrokset kestää palautua, ryyppy päällä toimii
normaalisti.

Seuraavaks sitten magneeton stefa, onko magneetossa joku ajotus että pitää olla oikeessa kohdassa, ja onko tietoo onko muuta mitä pitäis ottaa huomioon ku irrottelee magneettoo? Ja onko tietoo miten sais helpoiten magneeton lukittua ku availee pulttia?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Derbi Senda -09 booaa

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 19.2.2020 16:45

Kampurassa on kiila ja vauhtiksessa on kiilaura, menee kohdilleen niiden avulla. Pulttipyssyllähän tuo helpoiten lähtee. Jos pitää avata vääntämällä, niin koneen voi jumittaa vaikka laittamalla kengännauhaa tulpanreiästä sisään ja pyöräyttää vähän.
Irroitukseen tarvitsee myös magneeton ulosvetäjän.

Yleensä kytkimen puolen stefa muutenkin aiheuttaa enemmän savutusta koneen polttaessa vaihteistoöljyä.
roubeu
Liittynyt:
12.5.2003 15:44
Re: Derbi Senda -09 booaa

ViestiKirjoittanut roubeu » 19.2.2020 17:13

Eipä olis tommonen kengännauha-keino tullut mieleen, mut noinhan sen saa helposti! :D Ilmottelen miten käy!
roubeu
Liittynyt:
12.5.2003 15:44
Re: Derbi Senda -09 booaa

ViestiKirjoittanut roubeu » 19.2.2020 17:54

Oli pakoputki täynnä bensaa, mistähän se kertoo?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista