Mikä on vikana?

kincov
Liittynyt:
14.5.2020 19:35
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut kincov » 14.5.2020 20:20

Malagutisti kirjoitti:Jep. Siitä on hyvä aloittaa.

Kiitos
Topatti
Liittynyt:
3.5.2020 18:15
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut Topatti » 18.5.2020 17:50

Mikäs kun derbi nosta kierrokset heti käynnistäessä ja laskee kohta ja käy tyhjäkäyntiä hyvin mutta kun lähtee liikkeelle kaasua paljon annettaessa laskee kierrokset nopeesti, jos laskee kaasua tai painaa kytkintä toimii taas? Ryyppy auttaa vähän. Imukaula ei tuntunut vuotavan.
kincov
Liittynyt:
14.5.2020 19:35
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut kincov » 20.5.2020 16:00

Kellään tietoa miks mun RIEJU MRX 2009 kytkin luistaa, toimi hyvin ennen kuin vaihdoin ton imukaulan mutta nytte luistaa niin että ei voi pysähtyä. Oon vaihtanu kytkinlevyt ja jouset noin 2kk sitte eli en usko että on se.
kasikymppitapsa
Pyörä:
semiminttikisaderbi
Liittynyt:
5.1.2008 21:50
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut kasikymppitapsa » 20.5.2020 17:06

kincov kirjoitti:Kellään tietoa miks mun RIEJU MRX 2009 kytkin luistaa, toimi hyvin ennen kuin vaihdoin ton imukaulan mutta nytte luistaa niin että ei voi pysähtyä. Oon vaihtanu kytkinlevyt ja jouset noin 2kk sitte eli en usko että on se.

Vaijerin säädöt turhan tiukalla? :lol: Laitoitko ihan laatu levyt ja jouset? Mitkä öljyt?
kincov
Liittynyt:
14.5.2020 19:35
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut kincov » 20.5.2020 18:42

fn3ba kirjoitti:
kincov kirjoitti:Kellään tietoa miks mun RIEJU MRX 2009 kytkin luistaa, toimi hyvin ennen kuin vaihdoin ton imukaulan mutta nytte luistaa niin että ei voi pysähtyä. Oon vaihtanu kytkinlevyt ja jouset noin 2kk sitte eli en usko että on se.

Vaijerin säädöt turhan tiukalla? :lol: Laitoitko ihan laatu levyt ja jouset? Mitkä öljyt?

Noista säädöistä en tiedä mutta kun kävin kattoon ja painoin kytkintä niin katkes koko vajjeri :lol: . Noi kytkinlevyt ja jouset ostin wandamotorista https://www.wandamotor.fi/kytkinlevysar ... 24308.html ja ennen kuin vaihoin imukaulan niin toimi mainiosti. Ja siinä on Castrolin öljyt.
kkkkkkkkkkkk
Liittynyt:
29.4.2020 16:56
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut kkkkkkkkkkkk » 20.5.2020 19:54

omassa derbissä ilmeeny vaihteiston kaanssa ongelmaa. välillä ku vaihtaa kakkoselle nii tipahtaa vapaalle välillä ja sitte ku kiihdyttää nii aina satunnaisesti ku vaihtaa ylöspäin nii ei mee vaihe ollenkaa päälle ja menee vapaalle, ku vaihtaa uusiks ylöspäin nii sillo menee vaihteelle.
kasikymppitapsa
Pyörä:
semiminttikisaderbi
Liittynyt:
5.1.2008 21:50
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut kasikymppitapsa » 21.5.2020 11:48

kincov kirjoitti:
fn3ba kirjoitti:
kincov kirjoitti:Kellään tietoa miks mun RIEJU MRX 2009 kytkin luistaa, toimi hyvin ennen kuin vaihdoin ton imukaulan mutta nytte luistaa niin että ei voi pysähtyä. Oon vaihtanu kytkinlevyt ja jouset noin 2kk sitte eli en usko että on se.

Vaijerin säädöt turhan tiukalla? :lol: Laitoitko ihan laatu levyt ja jouset? Mitkä öljyt?

Noista säädöistä en tiedä mutta kun kävin kattoon ja painoin kytkintä niin katkes koko vajjeri :lol: . Noi kytkinlevyt ja jouset ostin wandamotorista https://www.wandamotor.fi/kytkinlevysar ... 24308.html ja ennen kuin vaihoin imukaulan niin toimi mainiosti. Ja siinä on Castrolin öljyt.

Voi olla sitten, että suht tiukalla ollut. :)

Hommaa siihen uus vaijeri ja säädä se huolella. Jos ongelma ei katoa, niin kääntäisin huomion tohon wandan kytkinsettiin. Kannattaa käyttää hieman enemmän rahaa laatu kytkinsettiin, joka todennäköisesti tulee kestämään huomattavan paljon halpoja kauemmin. Hyviä kytkinsettejä valmistaa mm. Top Preformances, MVT ja Stage6.
kincov
Liittynyt:
14.5.2020 19:35
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut kincov » 21.5.2020 12:28

Juu kiitos, en ite osaa tota kytkinvajjeria säätää niin kannattaako vain viedä huoltoon ja antaa niitten hoitaa. Ja onko tollanen J.Juan kytkinvajjeri motonetistä laadukas ja kannattaako sellanen hankkia?
Pököttidriver
Liittynyt:
25.6.2019 16:51
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut Pököttidriver » 21.5.2020 13:44

kincov kirjoitti:Juu kiitos, en ite osaa tota kytkinvajjeria säätää niin kannattaako vain viedä huoltoon ja antaa niitten hoitaa. Ja onko tollanen J.Juan kytkinvajjeri motonetistä laadukas ja kannattaako sellanen hankkia?


Siis se säätöhän tapahtuu ihan vain siitä kytkinkahvan vieressä olevasta säätöruuvista. Ruuvia auki>vaijeri kiristyy, ruuvia kiristää>vaijeri löystyy

Vaijerin kiristys jos kytkin ei irrota ja löysäys jos luistaa.

Yleensä tämä auttaa jo tarpeeksi, jos kytkinlevyt oot vaihtanut niin itellä ei niiden vaihdon jälkeen kytkin irrottanut. Olin sillon vielä niin tietämätön että vein sitten huoltoon jossa säätivät painelevyn säätöruuvia (kytkinkopan sisällä).

Koitat nyt vaan vielä säätää ensin sitä säätöruuvia siitä kytki kahvan vierestä ja sitten oman osaamisen mukaan huoltoon tai opettelua! :)
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 21.5.2020 16:30

Luistaa niin että ei voi pysähtyä?
Eli ei siis irroita kunnolla.

Koska olet sen imukaulan vaihtanut niin syypää on varmaankin siinä vaijerinkuoren alapäässä olevassa pidikkeessä joka on imukaulan pultissa.

Noi Kiinan kytkinvaijerit on paskoja, mutta parempiakaan on vaikea saada.
kincov
Liittynyt:
14.5.2020 19:35
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut kincov » 21.5.2020 17:01

Joo tota se vajjerinpidike on kyllä ihan oikein laitettu ja toi kytkinvajjeri joka katkes niin oli kans J.Juan merkkinen, mutta olihan se kyllä kans kulunut ku on silti 2009 vuosimalli.
kincov
Liittynyt:
14.5.2020 19:35
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut kincov » 22.5.2020 19:17

Joo tosiaan avasin ton kytkinvivun ja sieltä tippu kaks metallin palatsta jotka oli se palautusjousi eli sekin oli paskonu.....
kopra__
Liittynyt:
14.4.2018 15:04
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut kopra__ » 23.5.2020 14:30

Kertokaapas joku viisaampi et mikä vois ny olla vikana. Toi Rieju MRX syö noita kannentiivisteitä 5 km välein. Tää alko sen jälkeen ku purin koneen ja kasasin uudestaa. Kaikki pitäs olla kyl kasattuna oikeen ku oikee netistä katoin ohjeitte mukaa kasauksen ja aikasemmin oon jo kolmeen kertaan saman homman tehny ja kaikki toiminu. Mut nyt menee se sisempi kannentiiviste koko aja paskaks ja mopo ei sit toimi ku jäähytinnesteet pääsee sylinterii ja kastelee tulpan. Oon kokeillu vaihtaa tiivisteen, vaihtaa kannen ja tulpan mut ei mikää auta.

Lisäys: Meni ainakin kolme ekaa tiivistettä vielä samasta kohtaa rikki. Ylhäältä päin katottuna sieltä vasemmalta edestä, pakoaukkoo lähempää.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 23.5.2020 17:22

Kiristelty väärin?

Varmaan sylinteristä tiivistepinta kierossa jos kaksi kantta ja sama ongelma.
kincov
Liittynyt:
14.5.2020 19:35
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut kincov » 24.5.2020 11:15

Onko jollain tietoo miten toi kytkinlevyjen painelevy säädetään?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista