Minarelli AM6

mrsapsa
Liittynyt:
21.12.2016 22:52
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut mrsapsa » 19.3.2017 22:20

Juu, vakioputkella sitä eroa ei varmaan niin hyvin sitten huomaakkaan.
apeeskape
Liittynyt:
10.5.2016 20:20
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut apeeskape » 20.3.2017 19:28

ihan periaatekysymys että eikö öljypumpun pysty ilmaamaan nopeasti silleen että laittaa koneen käyntiin kääntää kaasua ja imee niin pitkään öljypumpun ulostuloletkusta kunnes tulee öljyä? ja tottakai pitää huolen että samaan aikaan käyttää sekobensaa tankissa.
Rahamies
Liittynyt:
20.3.2017 22:04
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Rahamies » 20.3.2017 22:10

Olis sellanen ongelma että nyt jostain syystä kytkin on täysin löysä, ei ota yhtään. Tämä tapahtui sen jälkeen kun olin vaihtanut kytkinlevyt,jouset ja viilannut kytkinkruunun ja nyt sylinterin ottanut pois. Tuntuu myös se kytkimen tappi mihin se vaijeri menee niin vähän löysältä ja se eikä vaijeri palauta. En oikeen keksis mikä tässä on ongelma :( ...
Julmero99
Liittynyt:
12.9.2015 0:10
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Julmero99 » 20.3.2017 22:29

Kytkimen kansi vissiin väärässä asennossa se menee vaan yhdessä asennossa pohjaan asti

Lähetetty peikkopapan lankapuhelimella
Viimeksi muokannut Ledinauha päivämäärä 23.3.2017 13:27, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
Rahamies
Liittynyt:
20.3.2017 22:04
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Rahamies » 21.3.2017 8:34

Se kansi on oikeessa asennossa, katottu kyllä :(
Viimeksi muokannut Ledinauha päivämäärä 23.3.2017 13:27, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
Julmero99
Liittynyt:
12.9.2015 0:10
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Julmero99 » 21.3.2017 8:37

Ettei sitten ois päässy levyjen vaihdon yhteydessä sen kytkin akselin sisältä tippuun tappi/tapit ja kuula poijes

Lähetetty peikkopapan lankapuhelimella
Viimeksi muokannut Ledinauha päivämäärä 23.3.2017 13:27, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 21.3.2017 11:05

Painelevyn päällä olevaa mutteria availtu/säädelty? Kuulostaa kyllä edelleen siltä että painelevy on väärässä asennossa. Ovatko kytkinlevyt ja välilevyt tiukkana pakettina jos niitä yrittää heilutella? Kaksi tappia ja yksi kuula pitäisi olla painelevyn ja käyttöakselin välillä.
Rahamies
Liittynyt:
20.3.2017 22:04
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Rahamies » 21.3.2017 11:45

Joo se kuula siellä ainakin on, että se on katottu mutta miten se tappi/tapit menee? Kun se yksi tappi on siinä kuulan edessä sit se kuula ja entä sitte? Mutta kuula siellä ainakin on.
Viimeksi muokannut Ledinauha päivämäärä 23.3.2017 13:27, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
Rahamies
Liittynyt:
20.3.2017 22:04
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Rahamies » 21.3.2017 11:55

Malagutisti kirjoitti:Painelevyn päällä olevaa mutteria availtu/säädelty? Kuulostaa kyllä edelleen siltä että painelevy on väärässä asennossa. Ovatko kytkinlevyt ja välilevyt tiukkana pakettina jos niitä yrittää heilutella? Kaksi tappia ja yksi kuula pitäisi olla painelevyn ja käyttöakselin välillä.


Joo säädin sen painelevyn mutterin (aukasin, pyöräytin sen kiinni ja avasin kierroksen). Painelevy oikeessa asennossa, ja ne on tiukkana siinä, ei heilu. Mutta miten ne tapit ja kuula pitäis olla, koska kuula on siellä akselin sisällä. Mietin että voiko vika olla siellä eturattaan päällä olevassa kytkintapissa koska se ei palauta ja tuntuu löysältä. Sain jo kerran kaiken toimii ja sit otin vaijerin irti ja purin uudestaan ja nyt tuo ongelma tuli.
Julmero99
Liittynyt:
12.9.2015 0:10
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Julmero99 » 21.3.2017 12:19

Kuula tulee niiden tappien väliin

Lähetetty peikkopapan lankapuhelimella
Viimeksi muokannut Ledinauha päivämäärä 23.3.2017 13:28, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
Rahamies
Liittynyt:
20.3.2017 22:04
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Rahamies » 21.3.2017 19:15

On kuula ja tapitkin paikoillaan hyvin. Järjestyksessä: pitkä tappi - kuula - lyhyt tappi.
Viimeksi muokannut Ledinauha päivämäärä 23.3.2017 13:28, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
Julmero99
Liittynyt:
12.9.2015 0:10
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Julmero99 » 21.3.2017 19:25

Ruuvaa vaijeri lähes pohjaan asti kahvanluota ja sen jälkeen säädä kytkimen painelevyn pultti siihen kohtaan sopivaks kun kytkin on miellyttävä käyttää ja kahvaan pieni välys. Ite aina näin säätäny kaikkiin vehkeisiin ja hyvin on toiminut. Ja hienosäätö sit tietenkin sieltä kahvanluota

Lähetetty peikkopapan lankapuhelimella
Viimeksi muokannut Ledinauha päivämäärä 23.3.2017 13:28, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
Betakusski
Liittynyt:
12.4.2016 20:35
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Betakusski » 22.3.2017 23:24

Osaisko kukaa sano mikä on menny ku kytkimen tappi on ihan löysä eli ei irrota ollenkaa. Oli projekti jossa ei koskettu moottoriin, kasaus vaiheesa huomasin. Merkki beta.
Rahamies
Liittynyt:
20.3.2017 22:04
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Rahamies » 23.3.2017 12:43

Haittaako se jos sen säätäisi ihan sinne pohjaan asti. Että pyörittää sen painelevyn pultin tiukalle vai pitääkö se olla auki jonkun verran (jos niin paljon?). Kun jossakin sanottu että se jää laahaamaan jos on tiukassa.



Tästä eteenpäin ei sitten yhtään edellisen viestin lainausta, quotehirviöt sotkee foorumin täysin. //Ledinauha, mopomode
Viimeksi muokannut Ledinauha päivämäärä 23.3.2017 13:29, muokattu yhteensä 2 kertaa
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
Naikoulino
Liittynyt:
29.10.2016 21:51
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Naikoulino » 23.3.2017 19:51

Pieru mrt ongelma

Kerron kaikki yksityiskohdat ettei tuu epäselvyyksiä :lol:

Elikkäs, noin 2viikkoa sitten yritin saada mopon säätöihin kun irrotin reikälevyn (toimi reikälevyn poiston jälkeen hyvin). Mutta yläkierroksilla röpötti/pätki. Ajattelin sen jälkeen vaihtaa suuttimen. Kun käänsin kaasarin niin kuului jostain naps. En antanut sen häiritä. Käynnistin mopon ja hirtti aika vitun pahasti kiinni. Huomasin, että kaasuvaijerin päällys oli mennyt poikki enkä saanut nostettua luistinta kun käänsin kaasua. (jälkeenpäin tajusin että se oli asennettu väärinpäin.)
Laitoin sitten uuden kaasuvaijerin tilaukseen jolloin se 1vk päästä tulikin. Tästä tämä koko vika lähti liikkeelle.

ELI kun käynnistin mopon (uudella vaijerilla) niin mopo alkoi röpöttää/pätkii vitusti ja savutti paljon valkoista savua. ja putkesta tippui jatkuvasti mustaa nestettä joka on vähän vihertävää ja hais pakokaasulta. Noh luin foorumeja tuossa ja päädyin siihen että kytkinpuolen kampura stefa on mennyt. Joten vaihdoin sen uuteen. Jyrsin sen meisselillä sieltä ulos jättäen pienet jäljet lohkoon. vaihdon/kasauksen jälkeen vaihdoin vielä kannen tiivisteet, koska epäiltiin että jäähdytysnestettä pääsee palotilaa, kampura ei ollut kauhean öljyinen. Käynnistin mopon ja savua tuli samalla tavalla mutta kiertää nyt paremmin, mutta meinaa sammua tyhjäkäynnillä samalla tavalla kuin ennen. Olen säätänyt suuttimet ja neulat laidasta laiteen ja puhdistanut ilmaputsarinkin. En tiedä mitä pitäisi tehdä :lol: pitäskö viedä nyt huoltoon kun alkaa voimatki loppuu toho hommaa.... :( Tulppakin voi olla kaput mutta mikä sitten selittää tuon savun määrän?

Kaari puhistettu, ilmaputsari puhistettu, neula säädetty laidasta laitaa, suutin säädetty laidasta laitaa, öljypumpun olevat viivat ovat kohdakkain, ryyppy ei jumita (tietääkseni), stefa vaihdettu kytkinpuolelta, kannentiivisteet vaihdettu, karstat poltettu, tulpasta paskat poistettu. Sähköjä en ole vielä kerennyt katsoa.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista