Minarelli AM6

Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 23.4.2017 21:47

Välit menee huippujen/kiihtyvyyden kans käsi kädessä. Aavikkoväleillä se kulkee kyllä, muttei kiihdy eikä jaksa mennä. Lyhyillä väleillä kiihtyy ja jaksaa mennä muttei kulje. Kiihtyvyys vaatii tehoa, samoin se että jaksaa mennä. Pitemmät välit vaatii aina tehoa että ominaisuudet pysyy samana. Isomman takarattaan ku isket sinne ni sit taas huiput putoo.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
jannemp
Liittynyt:
19.4.2017 8:38
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut jannemp » 24.4.2017 12:01

Onko kukaan mitannut am6 vakiosylinterin aukkojen ajoituksia ja huuhteluiden suuntauskulmia?
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Palezu » 24.4.2017 21:00

Ajoituksia kyllä mutta suuntauskulmia en juurikaan. Normi alatiivisteellä huuhtelut on yleensä noin 130* ja pako 178-180*. Se on hyvä pytty, ei tarvi kuin viilata pako n. 188-190* lukemiin niin sopivalla putkella pitäis kyllä päästä 90-95 todellista.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
jannemp
Liittynyt:
19.4.2017 8:38
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut jannemp » 24.4.2017 22:07

Palezu kirjoitti:Ajoituksia kyllä mutta suuntauskulmia en juurikaan. Normi alatiivisteellä huuhtelut on yleensä noin 130* ja pako 178-180*. Se on hyvä pytty, ei tarvi kuin viilata pako n. 188-190* lukemiin niin sopivalla putkella pitäis kyllä päästä 90-95 todellista.


Kiitos!
Oletko tehnyt putkesi itse vai käyttänyt jotain valmisputkea? Mille kierroksille noilla pakomuutoksilla ja hyvällä putkella paras tehoalue osuu?
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Palezu » 24.4.2017 22:21

Itsetehtyjä putkia on ollut, mutta esim. Eenoxi on kyllä ihan hyvä putki tähän tarkoitukseen, ja tehoalue on sitten n. 9000-12500rpm.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Arskis_1
Pyörä:
Aprilia Rx 50 -00, Ktm 125 Duke -11, skyteam monkey 50 -13, Aprilia Mx 125
Liittynyt:
13.2.2016 18:19
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Arskis_1 » 28.4.2017 22:09

Milläs porukka on tukkinut tota kierroslukumittarin vaijerin reikää? Onko siihen joku tehdastekoinen tulppa?
rotney
Liittynyt:
6.2.2017 18:35
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut rotney » 30.4.2017 18:35

Onko kellään muulla ollut ongelmaa motonetin yläpuolen tiivistesarjan kanssa nimittäin itellä kannen kumitiivisteet ei vaan asetu paikalleen sitten millään.
jannemp
Liittynyt:
19.4.2017 8:38
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut jannemp » 1.5.2017 11:13

Onko vakio AM6:ssa (ducati cdi, rieju mrt 2011) minkäänlaista kierrosluvun mukaan säätyvää sytytyksen ennakkokäyrää, vai onko kiinteä koko matkalta vakiona?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 1.5.2017 17:13

On käyrä. Jostain mokoman oon joskus nähnyt mutta ei äkkiä löydy.
jannemp
Liittynyt:
19.4.2017 8:38
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut jannemp » 1.5.2017 18:09

Kiitos.

Onko kenelläkään tietoa noista halvoista kiinansytkistä onko niistä mitään iloa verrattuna vakio ducatiin (new performance cdi yamaha jog, joka vaatii erillisen puolan). Eihän tuo tietysti paljoa kustantaisi kokeillakaan...
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Palezu » 1.5.2017 19:47

Onhan siinä vakioducatissa jonkinlainen "käyrä", mutta käytännössä se vain myöhästää ajoitusta lineaarisesti muistaakseni n. 5 astetta tyhjäkäynniltä 8000rpm asti. Eli jos tyhjäkäynnille säätää 20 astetta niin 8000rpm:ssä ennakkoa on noin 15 astetta. Se ei ole edes aivan huonoimmasta päästä vakioita. Useimmissa setupeissa sanoisin että ois hyvä säätää se niin että tyhjäkäynnillä on joku 22-24 astetta ennakkoa, kipakammalla pytyllä 20.

Se kiinalainen "JOG50" cdi ei toimi ducatin staattorilla koska sieltä tulee 3 liipaisupulssia per kierros ja se kiinan cdi on suunniteltu skootteriminarellin staattorille joka antaa yhden/kierros. Kopiominarellissa olen itse testannut kyllä moista ja toimi kyllä erittäin hyvin, mutta muistaakseni siinäkin oli aika lailla kiinteä/lineaarisesti myöhästyvä käyrä.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
jannemp
Liittynyt:
19.4.2017 8:38
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut jannemp » 1.5.2017 23:33

Kiitos, tuo olikin mennyt multa kokonaan ohi. Tyyris, mutta aika kätevän oloinen ratkaisu voisi olla tuo Kheper...
rotney
Liittynyt:
6.2.2017 18:35
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut rotney » 2.5.2017 1:24

Semmonen ongelma olis että välillä kun ajaa niin alkaa kuulua semmonen "viiuuu" ääni kun kaasuttaa kytkin pohjassa vaihde päällä ja kun se ääni kuuluu vaihteisto on tosi ränkkänä eikä mene vapaalle millään. Se esiintyy yleensä hetken ajon jälkeen ja saattaa hävitä ajon aikana tai kun mopon sammuttaa. Onko siihen mitään ratkaisua vai pitääkö siihen vaan tottua ku ei ole mikään vakava homma.
jannemp
Liittynyt:
19.4.2017 8:38
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut jannemp » 2.5.2017 7:34

Perusasiat, kuten öljyn määrä, kytkinkruunun ja levyjen kunto ja säätö olisi hyvä ensimmäiseksi tarkistaa.
Wane
Liittynyt:
9.2.2017 23:16
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Wane » 3.5.2017 17:41

Ajattelin täs et hommaisin uuden sylinterin mopohon nii mikä olis suht tehokas 50cc pytty alle satasen?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista