Minarelli AM6

Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 29.3.2017 21:52

Vkvi kirjoitti:Vielä tuosta jäykästä kytkimestä; Vaihdoin siis siihen takaisin vakio jouset kun oli niin pirun jäykkä se kytkin. Eikä vaikuttanut juuri yhtään. Onko mahdollista että levyjen asennuksessa olisi tullut virhe jonka takia kytkin olisi jäykkä?

Jos vesipumpun stefassa olisi vika niin eikö vaihteistoöljyjen seassa pitäisi myös olla sitte nestettä? Ei nimittäin vaihteistoöljyissä ole mtn normaalista poikkeavaa..

En äkkiä kyllä usko. Eikä ne tapit/kuula voi noin kovasti ahdistaa ja silloin kytkin jäisi luistamaan. Varmaan purit ja kasasit kytkimen uudelleen kun vaihdoit levyt? Seuraavaksi katsella sitä käyttöakselia ja tarkistaa että kytkinvaijeri on ehjä eikä mene mitään outoa reittiä.

Pitäisi kyllä mennä edit: siis nesteet sekaisin. Vaihda jäähdytinnesteet pariin kertaan niin saat sen kierron puhdistumaan josko sit alkais pysyä oikeen värisenä.

Kissa123 kirjoitti:Tein tossa konerempan ja nyt pääsin käynnistelee ekaa kertaa. Tyhjäkäynntillä käy hyvin, mutta kun kaasua nostaa vapaalla 3/4-täyskaasuun, alkaa röpöttämään ja sylkee putkesta öljyä. Osaisko joku auttaa?

Sytkä kohdallaan? Eli staattori oikeassa asennossa ja kiila paikallaan jolloin myös vauhtis on kohdallaan?
Kissa123
Liittynyt:
20.12.2016 23:05
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Kissa123 » 29.3.2017 21:58

Sytytys pitäs olla kohillaan, Voiko vika johtua kaasarin säädöistä?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 29.3.2017 22:04

Voi toki, mutta jos se toimi ennen remonttia niin pitäisi sen toimia edelleen. Oletko kokeillut ajaa? Jos tullut vähän laitettua tujusti asennusrasvaa niin voi kestää hetki ennenkuin öljykalvot saavuttavat sopivan paksuuden. Jos näin on niin tulppa kannattaa vaihtaa, eivät tahdo pitää öljystä.
Kissa123
Liittynyt:
20.12.2016 23:05
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Kissa123 » 29.3.2017 23:06

Malagutisti kirjoitti:Voi toki, mutta jos se toimi ennen remonttia niin pitäisi sen toimia edelleen. Oletko kokeillut ajaa? Jos tullut vähän laitettua tujusti asennusrasvaa niin voi kestää hetki ennenkuin öljykalvot saavuttavat sopivan paksuuden. Jos näin on niin tulppa kannattaa vaihtaa, eivät tahdo pitää öljystä.


Unohdin näköjään sanoa, että konerempassa tuli 80cc pyttyä ja muuta viriä, ja isompi kaasari. Että varmaan sitte ne kaasarin säädöt vois eka kattoa :D
Julmero99
Liittynyt:
12.9.2015 0:10
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Julmero99 » 30.3.2017 1:11

Ja lohkoja ei olla avarrettu tai avarrettu perseelleen?[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]

Lähetetty peikkopapan lankapuhelimella
Vkvi
Pyörä:
Rieju mrt 2015
Liittynyt:
27.8.2016 16:43
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Vkvi » 30.3.2017 18:50

Täytyypä ensin kokeilla laskea jäähytysnesteet pariin kertaan ja katsoa että puhdistuisi, jospa sillä ratkeais.
Jos kansi olisi kiero tai se olisi haljennut niin eikö se voisi myös olla syynä että nesteet menevät sekaisin? :eek: :eek:
Julmero99
Liittynyt:
12.9.2015 0:10
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Julmero99 » 30.3.2017 20:00

Ei öljy kierrä yläkerrassa jos nesteet on sekasin on sulla vesipumpun stefa tai kytkinkopan tiiviste paskana

Lähetetty peikkopapan lankapuhelimella
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 30.3.2017 22:08

Tykkää se vesi mennä enemmän palotilan puolelle. Ilmenee makeana hajuna pakokaasussa ja jäähdytinnesteenä alakerrassa.
rotney
Liittynyt:
6.2.2017 18:35
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut rotney » 30.3.2017 22:11

No menin laittamaan sen kynsiprikan ja sen toisen prikan väärin päin nii että sitä laakeria vasten on se toinen prikka :x Onko sillä paljonki väliä miten päin ne on?
Julmero99
Liittynyt:
12.9.2015 0:10
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Julmero99 » 30.3.2017 22:30

Kyllä sillä on koska kruunussa on öljy urat jotka rikkoo sen prikan ja se on suuniteltu oleen laakeria vasten

Lähetetty peikkopapan lankapuhelimella
Kissa123
Liittynyt:
20.12.2016 23:05
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Kissa123 » 30.3.2017 23:07

Laitoin isomman kaasarin kiinni ja tänään säätelin sitä, tuntui olevan ihan hyvissä säädöissä, mutta kun lähti ajamaan, röpötti hirveästi pienillä kierroksilla, kun kolmos vaihteele vaihtoi, mopo ei meinannut millään saavuttaa täysiä kierroksia, vaan pätki ja röpötti, kunnes otti täydet kierrokset. Mitä pitäisi vielä säätää?
rotney
Liittynyt:
6.2.2017 18:35
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut rotney » 30.3.2017 23:31

Kumminkas päin se prikka sitte menee että meneekö se keskellä oleva korkeampi kohta laakeria vasten vai toisin päin?
Julmero99
Liittynyt:
12.9.2015 0:10
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Julmero99 » 31.3.2017 0:24

Juurikin noin

Lähetetty peikkopapan lankapuhelimella
Tällänenjäbä
Pyörä:
Aprilli pila RX 50 -13
Liittynyt:
14.8.2016 21:56
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Tällänenjäbä » 31.3.2017 7:52

Vähän off topic mutta mikä tuo "lähetetty peikkopapan lankapuhelimella" juttu nyt on :lol:
Julmero99
Liittynyt:
12.9.2015 0:10
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Julmero99 » 31.3.2017 8:16

Emmä tiiä[FACE WITH TEARS OF JOY]

Lähetetty peikkopapan lankapuhelimella

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista