Minarelli AM6

Julmero99
Liittynyt:
12.9.2015 0:10
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Julmero99 » 24.3.2017 14:57

Vaihda tulppa ja kato millasta kipinää saa ja tarkasta se ryyppy jos et varmaks tiedä jumittaako

Lähetetty peikkopapan lankapuhelimella
Rahamies
Liittynyt:
20.3.2017 22:04
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Rahamies » 26.3.2017 21:20

Saako mäntä liikkua sivusuunnassa kun sylinteri on irti?
Mäntäsarjasta osat otettu ja kaikki mun mielestä oikein. (kasaamassa takaisin)
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 27.3.2017 9:06

Saa
Kissa123
Liittynyt:
20.12.2016 23:05
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Kissa123 » 27.3.2017 23:01

Tossa tein koneremontin pari viikkoa sitten, ja nytten oon alkanu laittaa konetta taas omalle paikalleen. Huomasin kun aloin kokoamaan, että kytkin tuntuu yllättävän löysältä... (uudet levyt ja jouset vaihdettu) Onko tämä normaalia, vai onko jokin vikana?
rotney
Liittynyt:
6.2.2017 18:35
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut rotney » 28.3.2017 18:10

Mistähän vois johtua että vaihteiston rattaat tökkii kun yrittää käsin pyöritellä? Ja kuinka paljon vaihderummussa ja vetoakselissa saa olla poikkittaissuuntaista välystä?
Julmero99
Liittynyt:
12.9.2015 0:10
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Julmero99 » 28.3.2017 19:38

Mitenköhän sä tunnet välyksen vaihderummussa kun lohkot on kiinni... ja jos meinaat vaihteensiirtäjää ja vetoakselia niin kummassakin on jonni verra välystä (en muista paljonko)
Ja paina vaihderumpua alaspäin ja ratas nippuja yhteen ja alas niin pitäis pyöriä vaihteet silmässä

Lähetetty peikkopapan lankapuhelimella
rotney
Liittynyt:
6.2.2017 18:35
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut rotney » 28.3.2017 19:44

Siis lohkot oli auki. Mutta nyt sain lohkot kii ja kytkinpuolen osittain kasaan ja huomasin että vaihteet ei vaihdu. Ne kyllä vaihtu ennenku aloin kytkinpuolta kasaamaan. Vaihdepolkimen akselissa on puolisen senttiä välystä että onko se normaalia?
Julmero99
Liittynyt:
12.9.2015 0:10
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Julmero99 » 28.3.2017 19:56

En muista paljon tarkalleen oli kummassakin välystä mutta muistaisin että oli aika paljon.
Kasaa kytkin loppuun jos alkais vaihteet pelaan jossei auta nii sit vaan uudestaan purkamaan ja katot kunnolla räjäytyskuvista kaikkien prikkojen sun muiden paikat


Lähetetty peikkopapan lankapuhelimella
Vkvi
Pyörä:
Rieju mrt 2015
Liittynyt:
27.8.2016 16:43
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Vkvi » 28.3.2017 21:52

Mistä mahtaa johtua että jäähdytys nesteet värjäytyvät harmaaksi? Nesteet siis ilmeisesti pääsevät sekaisin.. Onko montaa paikkaa missä pääsevät sekaisin? ns. yleisimpiä syitiä? Vasta vaihdettu koko yläpäähän sekä kytkinkoppaan tiivisteet ja vesipumppuun stefa.

Mistä myös mahtaa johtua normaalia jäykempi kytkin? Ongelma tuli kun vaihdoin tpr vahvistetun kytkinsetin. Odotettavissa oli kyllä muutosta mutta ei ihan sellaista että ei jaksa kuin kaikilla sormilla ( jos niilläkään :lol: ) painaa.
Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia? Kuinka selvinnyt? 8)
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 29.3.2017 8:49

Mielestäni aivan normaalia am6:lla ja jäykillä jousilla. Vähän typerä tuo rakenne. Uusi vaijeri rasvattuna ja käyttöakselille stoppari joka pitää akselin keskellä alhaalla.
Jollain toisella kytkinkahvalla voi toimia paremmin. Jos hinta ei ahdista niin esim. Righteous Stunt Clutch.

Onko jäähdytyssysteemi puhdistettu kunnolla? Jos nesteet menevät kunnolla sekaisin niin saa aika huolella puhdistellla ennenkuin on oikeesti puhdas. Oikeastaan kannentiiviste, jolloin nesteet enemmänkin menevät palotilaan ja aiheuttaa toki kuplintaa syyläriin, sekä vesipumppu ainoat vaihtoehdot. Oliko vesipumpun akseli miten kulunut? Jos siinä on uria, voi olla että uusikaan stefa ei auta.
rotney
Liittynyt:
6.2.2017 18:35
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut rotney » 29.3.2017 16:56

Mihin kuuluu semmoinen prikka jossa on "kynsiä" sisäreunalla?
Kissa123
Liittynyt:
20.12.2016 23:05
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Kissa123 » 29.3.2017 18:52

Tein tossa konerempan ja nyt pääsin käynnistelee ekaa kertaa. Tyhjäkäynntillä käy hyvin, mutta kun kaasua nostaa vapaalla 3/4-täyskaasuun, alkaa röpöttämään ja sylkee putkesta öljyä. Osaisko joku auttaa?
Vkvi
Pyörä:
Rieju mrt 2015
Liittynyt:
27.8.2016 16:43
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Vkvi » 29.3.2017 19:42

Vielä tuosta jäykästä kytkimestä; Vaihdoin siis siihen takaisin vakio jouset kun oli niin pirun jäykkä se kytkin. Eikä vaikuttanut juuri yhtään. Onko mahdollista että levyjen asennuksessa olisi tullut virhe jonka takia kytkin olisi jäykkä?

Jos vesipumpun stefassa olisi vika niin eikö vaihteistoöljyjen seassa pitäisi myös olla sitte nestettä? Ei nimittäin vaihteistoöljyissä ole mtn normaalista poikkeavaa..
Naikoulino
Liittynyt:
29.10.2016 21:51
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Naikoulino » 29.3.2017 20:14

Joo tosiaan vielä tuosta riejusta :D

Eli kannentiiviste vaihdettu ja kytkinpuole stefa, mutta savuttaa edelleen. Kummastakaan ei häviä nestettä/öljyä. Voisiko sitten johtua, että kaasariin pääsee vettä jostain? Onkohan öljypummpu kaput jos se syöttää liikaa öljyä vaikka viivat olisikin kohdakkain. 3 viikkoa jo yrittänyt selvittää mikä mättää :D
Julmero99
Liittynyt:
12.9.2015 0:10
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Julmero99 » 29.3.2017 20:29

Prikka jossa on kynsiä sisäreunalla kuuluu kytkinkruunun alle laakeria vasten ja siihen päälle tulee vielä yks normaali prikka

Lähetetty peikkopapan lankapuhelimella

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista