Minarelli AM6

Detsiboy22
Liittynyt:
13.5.2016 18:38
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Detsiboy22 » 11.7.2016 20:53

mikäs on mulla, kun ei kytkin irroita ollenkaan ?
Seppo4321
Liittynyt:
29.3.2016 15:24
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Seppo4321 » 11.7.2016 20:54

Mistä voi johtuu että puristukset hävis ku mopo seiso pihalla pari päivää koneremppaki tehy kakstonnii sitte :s
valmet00
Liittynyt:
19.4.2015 19:59
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut valmet00 » 11.7.2016 23:42

Vai onko kytkin vaan jumissa?
Seppo4321
Liittynyt:
29.3.2016 15:24
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Seppo4321 » 12.7.2016 2:01

Ei oo kun otin kannen pois ja mäntä heilu siellä vähän ja ei oo kaikki puristukset hävinny mutta melkein ja ei oo yhtään vetoja :(
HenriP344
Liittynyt:
22.10.2015 18:30
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut HenriP344 » 14.7.2016 19:07

Miten kokeillaan staattorin toimivuus?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 16.7.2016 9:15

HenriP344 kirjoitti:Miten kokeillaan staattorin toimivuus?

Yleismittarin vastusmittausalueella saa jonkinlaisen arvion
->06 puna-valko välistä 120ohm +-20%
Vihree-valko välistä 700ohm+-20%
07->en muista värejä ja nää mitattu toimivasta. latauskäämi n.1 ohm ja triggeri tais olla 100-200 ohm. Latauskäämistä kuuluu löytyä myös n.0.5 ohm vastusta maan ja johtojen välistä. Voin tarkistaa nää kun ehdin.
Seppo4321 kirjoitti:Ei oo kun otin kannen pois ja mäntä heilu siellä vähän ja ei oo kaikki puristukset hävinny mutta melkein ja ei oo yhtään vetoja :(

Männänrengas/renkaat poikki. Sammutettu liian kuumana.
Seppo4321
Liittynyt:
29.3.2016 15:24
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Seppo4321 » 16.7.2016 15:57

mäntä ja männän renkaat oli ihan täydellisessä kunnossa ja sitten ei käynnisty kun kaasu pohjassa niin voiko olla että kampiakselin stefat on hajonnu kun se kuulema sekottaa tyhjäkäynnin
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 16.7.2016 16:59

Kyllä vaikuttaa, ja voi aiheuttaa em. Ongelmat paitsi puristusten puutteen
HenriP344
Liittynyt:
22.10.2015 18:30
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut HenriP344 » 18.7.2016 22:44

Sori postaus kahteen topicciin. On vähän kiire.
Kestääkö tollanen Forte kampura melkeen vakio konetta, tai max kuritonta vakioputkee. Ilmeisesti Moposportinkin 80e maksava merkitön ''laadukas'' kampurakin on forte?

Edit: Mites tollanen Wandamotorin 80e ''vahvistettu'' kampiakseli, joka sisältää myös runkolaakerit?
JK99
Liittynyt:
27.2.2016 21:22
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut JK99 » 19.7.2016 3:21

Kyllä kestää :lol:
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 19.7.2016 6:15

Laittaisin varmasti laadukkaan kampuran. Menee säästö hukkaan jos laukeaa ja saa vaihtaa toisen + uudet petarit. Been there, done that.
HenriP344
Liittynyt:
22.10.2015 18:30
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut HenriP344 » 19.7.2016 11:00

Miten si Motoforce? Onko samaa kiinan tavaraa? Ihmettelen vaan kun maksaa Sparella 100e ja Tekantil 70e nii vois melkee laittaa tilauksee.

E: vsmotorpartsilta löytys tommosta Doppler "perus" kampuraa 78e. Sen ainakin luulis olevan iha hyvä laatune? Sitte on tarjoukses tommone Carenzi racing kampura 74e, normaalisti 100e. Sitte on myös Teknix kampuraa 80e. Minkähän noista nyt ottas vakio pytylle? : :lol:
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 20.7.2016 9:43

Mulla on ollu parissa koneessa Artek K1 jossa pitää käyttää molemmilla puolilla tuota 6204 laakeria jossa on suurempi sisäkooli=pienempi ratanopeus jolloin laakerit kestää paremmin. Dopplerissa ja Carenzissa näytti olevan molemmissa toisella puolella moinen ja toisella vakio. Ottaisin jomman kumman niistä.

Teknix:iin en osaa kommentoida. Forteksi leimatut muut tuotteet on olleet perseestä. Wandalla näytti olevan Narakuja jotka ainakin on perseestä, yksi hajosi käsiin alle 100km ajolla.
HenriP344
Liittynyt:
22.10.2015 18:30
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut HenriP344 » 23.7.2016 20:31

Taas kerran kyselen, että miten se kytkimen sisempi pultti saadaan irti? Miten sitä saadaan pidettyä kii ja tosiaan pari kytkinlevyä löytys nii mites niistä tehdään se työkalu?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut -Zone- » 23.7.2016 21:24

Kytkimen välilevyyn voi puristaa vaikka lukkotongit kiinni, niin siinä se työkalu jo onkin (ja nimenomaan kytkimen välilevyyn, ei kytkinlevyyn). Tässä muutama muu esimerkki: http://aijaa.com/cjj94y

Ja vastaisuuden varalle; googlen kuvahakua kannattaa hyödyntää. clutch holding tool -hakusanaksi googlen kuvahakuun niin johan löytyy lisää.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista