Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

Gilerafan
Pyörä:
Gilera DNA
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
20.6.2011 16:45
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Gilerafan » 25.5.2013 16:19

Itselläni on myös Gilera, DNA. Voisitko kertoa hieman tarkemmin ja mistä kytkimestä on kyse?
mikkelius
Liittynyt:
24.9.2008 17:21
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut mikkelius » 25.5.2013 17:54

en tiiä että kuuluko tämä kysymys tänne mutta. kysymys kuuluu kävisikö yamaha yz 80cc tai 85cc kone rieju spikeen mikä on minarelli am6 moottorilla
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut sasumeil » 26.5.2013 21:40

no käyhän se kun laittaa käymään. Ei se suoraan mene, todennäkösesti uudet kiinnikkeet ainakin mitä rungon muokkaukseen tulee. Sit sähköt yms sovittaa. Et pitää ainaki pystyä vähä jotain tekemäänkin.. :D
Tsekkaa pv proju!
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut jukke96 » 26.5.2013 23:02

Ja ketjut ja rattaat pitää laittaa vahvemmiksi, samantien laittaisin 520 ketjut, jotta kestää, eli uus takarissa pitää löytää tolla koolla ja oikeella pulttijaolla :) ja mahdollinen swingin kiinnitys, että tuleeko swingi ja kone samalla pultilla kiinni
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut riksu26 » 27.5.2013 22:10

Mites jos rupeaa taka iskari pitää ääntä ainakun istuu tai nousee pois mopon kyydistä? Ääni kuulostaa vähän joltain vanhalta kiikkustuolilta :lol: Asialla olis aika kiire.
Gilerafan
Pyörä:
Gilera DNA
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
20.6.2011 16:45
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Gilerafan » 28.5.2013 21:56

Jaa-a, vähä paha ruveta sanoo, mutta voisko olla se, että jousi tai jokin muu hinkkaa iskariin?
KoZz
Pyörä:
EX-Derbi, EX-Gilera SMT, Aprilia RX50 2005
Liittynyt:
14.4.2013 12:22
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut KoZz » 28.5.2013 22:07

Mikäköhän on derbissä kun kone tärisee lähinnä keskikierroksilla, alakierroksilla ja yläkierroksilla toimii hienosti.. ? Runkolaakerit ? Kiinnikkeet väljiä ?
Ei muuten mutta kuvottava ajaa näin.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut riksu26 » 28.5.2013 22:10

Kiinnikkeethän voit itte tarkistaa, joten katoppas ne ensiks vaikkapa :)
Tyramies
Pyörä:
BomberFudet<3 & Jincheng Knight
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
12.8.2008 0:36
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Tyramies » 29.5.2013 8:35

tossa aikasemmin kyselin jo, mutta silti laitan vielä uudestaan tarkemmin:
mopo Keeway X-RAY minarelli AM6, vakioputki ja 50cc pytty. 105 suutin ja pipercross vapaavirtausilmansuodatin kiinni. Kylmänä menee niin saatanan lujaa ja piikkikin tuntuu. Kuumalla koneella taas propelli alkaa pyörimään ja ei oikeen halua kulkea mihinkään, hyvä että ylämäkeen jaksaa mennä.
Itse kysymykset:
- Mikä on että lämpimänä puhti loppuu? Alakierroksilla tuntus vähän buuaavan/röpröp.
- Miten saisi vesijäähdyttimen tuulettimen pyörimään KOKOAJAN kun pyörään laittaa virrat päälle? Näin saisi pannun pysymään melkein kokoajan viileänä?
- Millä periaatteella vesikierto toimii? Mikä akseli pyörittää vesipumppua tai ratasta?
- En luota tuorevoiteluun, jos vaikka sattuu menemään jotain paskaa ja ei saakkaan öljyä, niin riittääkö toimenpiteiksi että ajaa ton säiliön tyhjäks ja ei lisää öljyä sinne vaikka öljyvalo palaisi, vaan laittaa öljyt 2%sekoituksella suoraan bensaan? Vai pitääkö ottaa irti se letku mikä menee öljysäiliöltä sinne koneeseen jonnekkin oikealle puolelle?
- Putkessa oleva kuri, sellanen saatanan iso möykky metallia siellä paisarissa, lähteekö kuinka helposti irti ja missä kohtaa on kiinnityspisteet ettei vedä niitä rälläkällä?

eiköhän tässä tältä päivältä...
Tarvitsetko apua mopon kanssa? Osa-asennukset, vikadiagnostiikka ja tuning onnistuu meillä helposti! http://www.tomppa.fi <--- moposivut <---- mopohommia yli 6 vuoden kokemuksella.
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Juunish » 29.5.2013 16:01

1. Lämpimänä sulla käy varmaa liian rikkaalla. Vähän pienempi suutin, ehkä 5 numeroa max. jos tuntuu toimivan paremmin hyvä, jos ei nii sit varmaa käy liian laihalla. Vaikee sanoa jos se booaa ja röpöttää samaan aikaan :roll:

2. Sitä kutsutaan flektiksi. Se ei tarkoituksella pyöri heti alusta lähtien, koska moottorin kuuluu olla lämmin ajaessa. Kun se alkaa pyörimään, tiedät että moottori on oikealla käyntilämmöllä. Jos se on pakko saada pyörimään alusta alkaen, niin yhdistä virtapiuha vaikka juottamalla virtalukon virtapiuhaan. (+) Eli yleensä punainen johto.

3. Kampiakseli pyörittää useimmiten vesipumppua. Aidossa minarellissa ainaki näin.

4. Tuorevoitelu kannattaa laittaa pyörimään ns. ympyrää, niin ei tarvitse kuin tukkia kaasarista tuorevoitelun nippa, ja öljypumppu pysyy kunnossa. Vaihtoehtosesti öljypumpun voi repiä kokonaan vittuun, ja samalla ottaa säiliön ja letkut pois. Mutta se kaasarin nippa pitää joka tapauksessa tukkia, vaikka letkun pätkällä ja ruuvi päähän.

5. Onko se kuri alkukäyrässä vai paisarissa? Jos paisarissa niin ei paljon muu auta ku pistää rautasahalla/rälläkällä putki palasiksi ja ottaa sitte pois. Jos alkukäyrässä niin: yleensä ne mutterit on sinetöity hitsitipoilla. Ne pitää ensin hioa/vääntää ottaa pois jotenkin, jonka jälkee alkukäyrän saa auki. Sitte kuri on todennäkösesti hitsattu jotenkin putkeen kiinni, niin dremeli tai viila saattaisi olla koa sana.

Semmosta :lol:
Midrace Aerox projekti
Gilerafan
Pyörä:
Gilera DNA
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
20.6.2011 16:45
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Gilerafan » 30.5.2013 0:04

Tyramies kirjoitti:tossa aikasemmin kyselin jo, mutta silti laitan vielä uudestaan tarkemmin:
mopo Keeway X-RAY minarelli AM6, vakioputki ja 50cc pytty. 105 suutin ja pipercross vapaavirtausilmansuodatin kiinni. Kylmänä menee niin saatanan lujaa ja piikkikin tuntuu. Kuumalla koneella taas propelli alkaa pyörimään ja ei oikeen halua kulkea mihinkään, hyvä että ylämäkeen jaksaa mennä.
Itse kysymykset:
- Mikä on että lämpimänä puhti loppuu? Alakierroksilla tuntus vähän buuaavan/röpröp.
- Miten saisi vesijäähdyttimen tuulettimen pyörimään KOKOAJAN kun pyörään laittaa virrat päälle? Näin saisi pannun pysymään melkein kokoajan viileänä?
- Millä periaatteella vesikierto toimii? Mikä akseli pyörittää vesipumppua tai ratasta?
- En luota tuorevoiteluun, jos vaikka sattuu menemään jotain paskaa ja ei saakkaan öljyä, niin riittääkö toimenpiteiksi että ajaa ton säiliön tyhjäks ja ei lisää öljyä sinne vaikka öljyvalo palaisi, vaan laittaa öljyt 2%sekoituksella suoraan bensaan? Vai pitääkö ottaa irti se letku mikä menee öljysäiliöltä sinne koneeseen jonnekkin oikealle puolelle?
- Putkessa oleva kuri, sellanen saatanan iso möykky metallia siellä paisarissa, lähteekö kuinka helposti irti ja missä kohtaa on kiinnityspisteet ettei vedä niitä rälläkällä?

eiköhän tässä tältä päivältä...


Itelläni on Gilerassa ollu samaa ongelmaa eli ei lämpösenä toimi kunnol. No oon tehny kaiken minkä voin (uusmäntä, imukaula....).
Kaverillaki oli myös samanlaisia ongelmia ja vaihto CDI -boxin ja kyllä helpotti. Mulla itelläki tilauksessa CDI ja ootetaan sen saapumista.
Raebaum
Pyörä:
Orion RX50 '09, Kawasaki KX85
Liittynyt:
21.2.2013 12:24
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Raebaum » 30.5.2013 16:10

Eli, jos vaihdan tohon mun kiinanruoskaan 70cc sarjan, niin tartteeko vaihtaa lisäksi jotain muuta kuin suutin? Kestääkö kaikki vakio osat? Kulkee 70cc kait jotai 70, eli kai ne nyt tommosen kestää? Kaasari on vakiona 19mm, eli sen vois periaatteessa pitää vai kannattasko vaihtaa joku dellorton 20mm tilalle? Ja se piti kysyä et voinko laittaa esim. pelkän 70cc pytyn, vai pitääkö samalla vaihtaa kaikki? Kun nuo kaikki hilut kuiteski maksaa uutena melkein 200e :roll: putkeakin pitäs hitsailla kasaan vähä joka kohtaa, änkästä varsinkin..tai sit ostaa uus, mut ei oikee tiedä mitkä toho käy, vakioputkea en kuitenkaan ala tilaamaan mistää kiinasta.. ;)
Kun ajan, en ota. Kun otan, otan koko ajan.
Simo Luoma
Pyörä:
Derbi Senda R extreme 2004
Liittynyt:
21.8.2010 19:56
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Simo Luoma » 30.5.2013 17:44

Nyt nopeaa vastaista tarvis, pitkästä aikaa derbiä rupesin korjailemaan (pitikin ruveta) ja kytkinposki ei vaan suostu antautumaan, menee yhdessä asennossa paikalleen mutta siinä asennossa kytkinvipu ei liiku sitte mihinkään. Saatanan paska tuon kans aina tuommosta saatanan taistelua, ei vaan koskaan toimi.
Derbien hajoamisella on huomattu olevan monia terveyshaittoja kuten masennusta, ärtyneisyyttä, vitutusta, tupakanhimoa ja alkoholismia.
Ostetaan vaijeriryyppy Dellorton PHBG kaasariin, saa tarjota.
etelänvetelä
Pyörä:
samurai 150
Liittynyt:
2.1.2011 22:07
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut etelänvetelä » 31.5.2013 23:19

https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/5 tarkoittaako tuossa neulalaakerin mitoissa tuo 12 neulan pituutta?
motoxi
Liittynyt:
26.3.2013 22:08
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut motoxi » 1.6.2013 22:12

Mulla on peugeot xps 09 ja kurit on otettu putkesta ja isompi suutin. Olis muutama kysymys. Millä kieroksilla siinä alkaa "punaraja". Toinen kysymys ois että ykkös vaihteellä alkaa röpöttämään kun kierroksia on n. 3500-4000 ja kakosella sama juttu. Sitten kolmos vaihteella pitää olla tarkalleen oikeat kierrokset että moottori reagoin kaasuun.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista