Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

kadfe
Liittynyt:
27.3.2014 19:01
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut kadfe » 24.7.2014 13:11

Nyt pysyy jotenkin tyhjäkäynnillä, mutta kun kaasuttelee niin kaasu jää päälle? Apua kiitos..
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Retroilija » 24.7.2014 13:54

No sama tilanne, öljyät vaijerin ja katot ettei se kinnaa mihinkään. Kannattaa kattoa myös että vaijerin kuori on mennyt kokonaan sisään siihen kaasarin kannen reikään. Saattaa auttaa kans jos otat kaasukahvan irti ja pistät ihan pikkasen vaseliinia kaasukahvan kitkapintoihin.
E: Ja tarkistappa piruuttas onko imuvuotoa. Jotain CRC:tä tai muuta aerosolia suihkuttelet imukaulaan ja kaasarin kiinnityskohtaan mopon ollessa käynnissä ja kuuntelet muuttuuko tyhjäkäynti.
Jyndä
Pyörä:
Lieju MRT -12
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.1.2013 20:30
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Jyndä » 30.7.2014 17:16

Onko väärän kokonen suutin ku ei paina kaasua ihan pohjaan nii alakaa pätkiin?
ja sitten vielä mistä johtuu että välillä mopo yskäsee ku ei aja kaasupohjassa?
M1Kseri
Pyörä:
Ktm exc 125 -07, Yamaha DT50
Paikkakunta:
Liperi
Liittynyt:
24.8.2013 23:15
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut M1Kseri » 30.7.2014 21:33

Oliskohan detsistä puola menny ku ei ajon jälkeen anna uudella tulpallakaan kipinää?Tehny jo kahdesti samalla tavalla.
Ostetaan piikkiseen kotariin lommoton putki!!!
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Retroilija » 1.8.2014 21:24

Mites mä liittäisin LED-vilkulliset peilit vakiovilkkujen kavereiks? Toimisko hyvin jos vaan kytkee rosvoliittimillä etuvilkkujen johtoihin?
jercy
Liittynyt:
3.2.2014 23:06
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut jercy » 2.8.2014 13:20

HM crm derapage rr -09

Miten mittariston Chronon sais nollattua?
Kun painan alas, lähtee sekunttikello käyntii.
Uudestaan painamalla se pysahtyy,
mutta... mites sen voi nollata tai tyhjentaa, lukee vaa full
ibe475
Pyörä:
Derbi Senda X-Race (2007)
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
6.8.2014 21:35
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut ibe475 » 7.8.2014 15:36

Kellään vinkkejä tohon Skyteamin Monkeyyn. Haluaisin ehkä vähän virittää jotta kulkis vaikka 55-60 tasasella. ( mahdollisemman halvalla ) Olisi myös kiva laittaa sen ulkoasuu vähän. Halpoja ja hyviä vinkkejä! ( kiitän etukäteen jos, joku ja vastaa minun outoon kysymykseeni ) :)
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Retroilija » 7.8.2014 16:19

Nelarin viritykseen on aina paras isompi pytty. Mankiis kannattaa hankkia ekaks ainakin rajottamaton CDI, napata mahd. kurit putkesta ja kaasarista poies ja pidemmät välit.
tuuninkiX
Pyörä:
Yamaha Aerox -04, Peugeot XPS -04
Liittynyt:
6.10.2013 15:55
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut tuuninkiX » 9.8.2014 21:07

Pitääkö Kevlar-kytkinlevyjä pitää öljyssä, ennenkuin laittaa kiinni? Nopeasti vastauksia! Kiitos!
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Retroilija » 9.8.2014 22:48

Puolen minuutin googlettamisella löytyi tämmönen.

"Note - it is generally accepted practice that the new plates should be dipped in oil first. In times of yore, legend had it that the plates should be soaked in oil for 24 hours, though no-one has ever satisfactorily explained why. Currently, the fashion is to just soak them for 15 minutes or so. I didn't bother. As a token gesture, I literally dipped them into the oil tray from point 1 then put them straight in. (the oil was relatively clean and new so I re-used it - had it been old and dirty I would have dipped them in fresh oil, obviously). It worked fine."

Elikkä suomeks sanottuna ei.
karhujesse
Pyörä:
Derbi Senda 2003,Gilera rcr 2011,Solifer 50S-10,Kawasaki KX 80 -95,linhai 50 joker -06
Liittynyt:
1.9.2013 16:52
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut karhujesse » 11.8.2014 1:13

minun mbk boosterissa on todella huono valoteho huonompi kuin kaverin saman vuosimallin boosterissa (01) siis tyhjäkäynnillä on valon teho siedettävä mutta kun antaa kierroksia niin himmenee eikä oikeastaa näe valolla mitään edes pimeässä eli onko jännitteensäädin paskana vai kaikki muut valot pelaa ihan hyvin paitsi takavalokin himmeä mutta entiedä liittyykö tähän mutta siis jarruvalo ja vilkut aivan täydelliset mutta nehän tulevat akusta suoraan?
Tribzeq
Liittynyt:
19.7.2014 0:29
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Tribzeq » 11.8.2014 18:47

Laitetaan nyt tännekkin tämä. Tällä kertaa tarttis ehdotuksia minkäs änkän ostais jotta sais noita teharin ääniä sais vaimennettua (Ja myös mahdollisesti madallettua :P ). Tarvis myös änkässä olla välipilli kiinni tms. jotta sen sais kiinni tehariin entinen omistaja näet räkinyt (Juottanut)
välipillin kiinni änkkään ja ei mulla oo tarvikkeitä sen rälläköimiseen. Ongelmana on siis se että aikamoinen fobbamagneetti tuo nykyinen gianellin änkkä josta villat palaneet. Mopona siis toimii Derbi Senda R vm.02 Tehoputken merkistä tai mallista ei tietoakaan , Joten voisiko joku viisaampi kertoa miten sen saisi selville. Jo valmiiksi kiitokset vastanneille.
VoiElämänKevät
Liittynyt:
13.8.2014 15:23
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut VoiElämänKevät » 13.8.2014 15:33

Mulla on alla nelarikiinalainen säästösyistä ja tuli jännä ongelma mopoon. Ajoin aika lujaa alamäkeen ja alko kone booaamaan. Pistin ryypyn päälle ja ajoin kolmeaviittä kotio. Pintakaasu toimii hyvin ilman ryyppyä mutta kun yrittää antaa kierroksia booaa ja sammuu. Ryypyllä kone taas käy liian rikkaalla mutta ajettavissa silti.

Annoin koneen seistä pihassa käyden ilman ryyppyä jos jotain ilmenisi ja koneesta alkoi tippumaan jostain kaasarin (tod. ylivuoto) letkusta bensaa maahan kohtalaisella nopeudella. Samalla kokeilin antaa kierroksia ja putken jostain raosta ns. vaahtosi jonkin verran nestettä, varmaan bensaa.

Onko mulla kaasari kokonaan rikki vai onko tää helppoa korjata. Osaan jonkin verran näitä huoltaa mutta apuakin saan.
Raisureikä
Liittynyt:
7.1.2014 17:25
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Raisureikä » 16.8.2014 10:22

Semmoinen homma, että kun polkasen raisun käyntiin, niin jos kaasua vääntää vähän reilummin niin sammuu. Pitää sillä lailla pikkuhiljaa nytkyttää, että saa kierroksia. Minulla on siis 83 vuoden raisussa: Dellorto sha 14.14 (suutin 54) ja tehari. Onko mahdollista, että tuo suutin on liian iso?
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 16.8.2014 12:02

Booako kun sammuu? Kuullostaisi enemmänkin liian pieneltä suuttimelta.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista