Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

Pärinää
Liittynyt:
8.5.2014 8:57
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Pärinää » 3.7.2014 13:15

joulupukki9 kirjoitti:Mulla on derbissä ducatin rajoittamaton cdi boksi ja olen vaihtamassa rajoitetun cdi:n. Onko rajoitetussa eri johtoja ja meneekö paikoilleen samalla tavalla kun rajottamaton? Tarviiko piuhojen kans säätää...


Menee samalla tavalla paikoilleen, johdotukset on samoja, Rajoitus on tehty CDI:in sisäisesti. Rajoitetussa on maajohto sininen ja rajoittamattomassa vihreä.
karhujesse
Pyörä:
Derbi Senda 2003,Gilera rcr 2011,Solifer 50S-10,Kawasaki KX 80 -95,linhai 50 joker -06
Liittynyt:
1.9.2013 16:52
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut karhujesse » 7.7.2014 0:13

:D Minulla on linhai joker 50cc olen todella pahoillani ei ole mopo MUTTA mopomönkijä/variaattorilla tuolla oikeassa keskustelussa tälle ei puhuta ja siis laiska kuin mikä ja talveksi pitäisi saada isompaa pyttyä alle enkä itse osaa arvioda mikä sylkkä kävisi eli sivulla 14 tuosta linkistä kuvaa sylkästä--> http://www.motoboom.ro/downloads/Partsb ... -Joker.pdf

että meinisikö esim tämä--> http://www.ebay.com/itm/72cc-Cilindro-K ... 3388551c2e

Anteeksi väärässä paikasta kysymyksestä mutta täällä on osaavia ihmisiä jotka osaavat auttaa!KIITOS! ;)
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Retroilija » 7.7.2014 3:07

Uskallan sanoa että kyllä käy, näyttää aivan perus GY6-kiinaskopan koneelta. Tuolta saat loppujen lopuks halvemmalla, suosittelen samalla ostamaan liukurullat ja virinokan jos löytyy.
http://www.virijavara.fi/kauppa/product ... .php?p=314
karhujesse
Pyörä:
Derbi Senda 2003,Gilera rcr 2011,Solifer 50S-10,Kawasaki KX 80 -95,linhai 50 joker -06
Liittynyt:
1.9.2013 16:52
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut karhujesse » 7.7.2014 10:11

Kiitos! Mutta minä en osaa löytää virinokkaa tuohon jos onkaan olemassa,onko se pakko olla?
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Retroilija » 7.7.2014 15:44

Ei oo pakollinen. Virijavaralla tulee vääntönokkia aina silloin tällöin myyntiin, ja se antaa kyllä kivan piristeen. Nelitahti ei pelkällä isommalla pytyllä oikein kulje, isompaa nokkaa tai kantta se ainakin tarvii. Jos on varaa eikä pelkää jo hieman isompia vauhteja niin suosittelen ostamaan tuon setin ja 24mm kaasarin. Arvioisin että mönkijä kulkis niillä hiluilla ehkä 70-80.
http://www.virijavara.fi/kauppa/product ... .php?p=372
Siitä löytyy hyvä virinokka.
http://www.ebay.com/itm/Scooter-Perform ... 1072351532
Peeveus
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
29.3.2014 13:48
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Peeveus » 8.7.2014 17:57

Olen tässä mopoa laittelemassa uuteen uskoon ja ajattelin kysästä mitä tämä pitäisi tähän tehdä jotta saisi "toimivan"

http://www.moposport.fi/fi/alkukayra-ho ... 7wD9cvjHqA

Kyseessähän on honda monkeyn alkukäyrä. Itse en ymmärrä tuossa sitä, että lukee hitsattava (mitä pitäisi hitsata) ja ei ole sitä kohtaa johon pultit laitetaan jolla pysyy kiinni. Tietenkin ymmärrän, että ei tuossa ole äänenvaimenninta, mutta omaan semmoisen jo omaa takaa. Orkkis putkea en viiti ruveta modaamaan ovat muutenkin hintavia.

Niin ja jos joku vielä miettii mikä moottori on kysessä niin hondan kopio kone vanhan mallisella venttiilikopalla
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Retroilija » 8.7.2014 19:13

No totta kai on hitsattava juuri se laippa jolla sä kiinnität putken koneeseen.
Peeveus
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
29.3.2014 13:48
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Peeveus » 8.7.2014 19:43

Sitä vähän arvelinkin. Itse olen jonkinverran etsinytkin laippoja mutta ei ole sattunut vastaan.....
No pitänee teettää semmoinen. Vanhasta putkesta vaan "malli" ja sitten tekemään.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Retroilija » 8.7.2014 20:52

Mikä on vanhassa vikana? Voit rälläköidä siitä laipan irti ja hitsata tuohon.
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 8.7.2014 21:16

Peeveus kirjoitti:Orkkis putkea en viiti ruveta modaamaan ovat muutenkin hintavia.


Tässä kait vastaus. Laipan tekohan on suht helppoa, paperille malli ja siitä siirtää lattaan -> muotoilu rälläkällä ja reiät poralla = valmis.
Peeveus
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
29.3.2014 13:48
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Peeveus » 8.7.2014 22:49

Asia kunnossa ja kiitos vinkeistä. Valmiista pyörästä tulee sit kuvia ;)
St. Jimmy
Pyörä:
Aprilia rx
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
29.8.2012 18:53
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut St. Jimmy » 9.7.2014 20:25

Nyt sais taas viisaammat jakaa sitä tietoo! :D Meinaa mikäs apikkaan meni ku ajoin ihan normaalisti, tulin risteykseen ja aloin polkee vaihteita alaspäin, minkä aikana moottorista rupes kuuluu ihan älytöntä kirskumista ja rahinaa. Sen jälkeen ei enää mopo kulkenu mihinkää ja tyhjäkäynnilläki moottori rahisi eikä mopo pysyny käynnissä jos ei antanu kaasua koko ajan. Moottori oli jo aikasemminkin rahissu hieman, mutta se ei haitannut mopon toimintaa. Mikähän mahtas olla vikana? VASTAUKSIA NOPEESTI !
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 9.7.2014 20:37

Et kertonut apikan tarkkaa mallia, mutta oletetaan että siinä on voimanlähteenä piaggio/derbi moottori, jossa on vaihderattaiden välissä erillisiä neulalaakereita, joiden hajoamista voitaisiin kuvailla juuri mainitsemallasi tavalla. Itse runkolaakerit eivät ole siis saaneet vielä mitään isompia vaurioita, joten kone kyllä pyörii, mutta hajonneista neulalaakereista lähtenyt tuhovoima hajottaa vielä koko alakerran ennen pitkää. [/teoria]
¿
St. Jimmy
Pyörä:
Aprilia rx
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
29.8.2012 18:53
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut St. Jimmy » 9.7.2014 22:05

Juu kiitoksia vinkistä ja oikein veikkasit, 2010 vm rx on kyseessä, eli rabasa toimii voimanlähteenä. Pitääki noi vaihteet kattoo, mut viel varmuuden vuoks kysn, et onko silti pelkästään neulalaakereissa vika, koska rahinaa kuuluu sillonkin kun mopo on sammuksissa ja sitä taluttaa. Ja jos mopoa taluttaa kytkin pohjassa, ei rahise niin paljon. Vaikuttaako nää johonkin?
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 9.7.2014 22:18

Jos sulla on ollut vaikka ketjulinja ihan päin h*lvettiä, niin se on voinut jo itsessään hajottaa vahteiston laakerit ja sitä oireilua voisi tosiaan esiintyä jo pelkästään mopon työntämisestä, kun vetoakselihan se siinä laakereineen pyörisi koko ajan mopoa liikuteltaessa ja siinähän ne rohisisi niiden mukana .[/teoria]
¿

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista