Minarelli AM6

arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut arsori » 24.1.2013 0:23

Pienempää suutinta.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Juunish » 24.1.2013 0:33

tiemuu kirjoitti:Kampuran alapäässä joku 0.30mm välystä sivusuuntaan, ei vielä paha?

Sivuttaisvälyksellä ei merkitystä, sitä on aina. Jos on pystypäin välystä, niin sitte kampura vaihtoon.
Midrace Aerox projekti
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 25.1.2013 16:57

Mistähän tuohon kertyy tuota öljyä? Paisariin asti lentää tuota ja ihan kivastsi kyllä savuttaakin. :D Putsasin ja kattelin niin en ainakaan mitään poikkeavaa huomannut. Voiko johtua liian tuhdista seoksista? Jos johtuu, miksi alkukäyrä ei ole sitten yhtään öljyssä?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut arsori » 25.1.2013 18:12

Vuotaa vissiinkin tosta sylinterin ja alkukäyrän liitoksesta? Jos on kovin väljää, niin koitappa vaikka alumiinifoliolla tiivistää, itselläni ainakin toimi :D

Ja voisko olla alkukäyrä niin kuuma, että polttaa siihen roiskuvat öljyt pois? plus sitten kaikki paska mikä tohon alkukäyrään lentää niin varmaan pysyy aika siistinä...?
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
scorehunt3r
Pyörä:
yamaha dt50r 07
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
21.3.2012 18:47
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut scorehunt3r » 25.1.2013 19:49

kyllä se öljy aika kovaa sieltä vissii puskee ku mulla oli tommone vana tulpanreijästä vaikka kireällä on
siimo-
Pyörä:
Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
Paikkakunta:
Kalajoki/Himanka
Liittynyt:
27.12.2009 15:48
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut siimo- » 27.1.2013 17:51

Oisko aika laittaa toinenki jousi tuohon alkukäyrään ettei se väännätä sitä vinoon? Ja samalla vaihtaa se alkukäyrän tiiviste sylinteristä. Eiköhän noilla ainakin öljyn tulo vähene.
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 27.1.2013 18:34

Joo pitää hommata, mutta nyt ei ole niin tujut seokset nin loppu tuo öljyn tulo tuosta välistä.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
ViTSi
Pyörä:
HM derabage rr 50 (EX) , KTM exc 125, Montesa cota 123, rex 50 skootteri, Kawasaki kx250f
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
26.10.2010 20:15
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut ViTSi » 28.1.2013 16:33

Tässä olis tarkotus tehä vähän koneremppaa lähiaikoina niin muutama kysymys.

Mihin momenttiin ne ruuvvit siinä sylinterin päässä pitää vääntää ja pitääkös laittaa mitäkin mömmöjä sinne tiivisteitten väliin. Lähinnä nyt takotan sylinterin tiivisteitten väliin ja mangeeton ja kytkimen niihin tiivisteitten väliin.

Ja sitten viellä nyt lähiaikoina oon huomannu sellasen että ei oikeen ota ihan yhtä räväkästi kierroksia kun ennen ja todella pieni tausta surina kuuluu jostain ja tärinääkin on vähän enemmän, saatan tosin kuvitellakkin. Voisiko olla esim siinä että kampiakseli on vähän väljä koska nyt vähän hirvittää että pitääkö ostaa uusi kampiakseli ja laakerit sitten menis samalla vaihtoon... Kukkaro ei tykkää :nolo:
Käy katsomassa galleria! Kommento sekä arvioi!
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut arsori » 28.1.2013 17:27

Tiivisteistä ei muuten tarvitse huolehtia, ostat am6-tiivistesarjan. Siinä tulee kaikki tarvittavat tiivisteet mukana.

Momentti ei ole omasta mielestäni näin pienessä koneessa ole niin järkyttävän tärkeä, itse olen vetänyt normi lenkillä "ei liian tiukalle." Tärkeintä on se, että kiristää ristiin. Toki jos momenttiavain löytyy, niin sillä sitten!

Kampuran väljyyden saat selville, kun otat sylinterin tai männän irti. Heiluttelet kiertokankea ylös alas, jos välystä tuntuu, niin vaihtoon. Sivuttaisvälystä saa olla. Myös se yläpään neulalaakeri kannattaa katsoa.
Kampura kannattaa samantien uusia, ellei löydy paikkaa missä saat itse prässättyä, koska hyvän normikampuran saat samalla hinnalla.

Ja kierrosherkkyyteen vaikuttaa niin moni asia (kytkinöljyt, säädöt, lämpötila, 2-t öljyt), ettei siitä kannata suuremmin huolehtia, jos ei selvää heikentymistä oo huomattavissa.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 28.1.2013 17:33

Kannattaa välystä kampurasta koittaessa testata myös niin että laitat yläpäänneulalaakerin ja männäntapin paikalleen ja testaat tapista pitäen. Saat selville onko yläpäässä väljää.

Ja tosiaan, jos ei momenttiavainta löydy niin järki mukana kiristelee. Tiivistesarjan osto on helpoin tapa, toki voit ostaa tiivistemassaa ja vetää sillä.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Samzaa-
Pyörä:
Rieju rrx -09
Paikkakunta:
Ilomantsi
Liittynyt:
24.7.2012 22:41
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Samzaa- » 28.1.2013 19:28

minkäkokonen on yläpään neulalaakeri minarellissa?
ViTSi
Pyörä:
HM derabage rr 50 (EX) , KTM exc 125, Montesa cota 123, rex 50 skootteri, Kawasaki kx250f
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
26.10.2010 20:15
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut ViTSi » 28.1.2013 20:14

Noniin ja nyt rupesin purkamaan tota konetta ja ei ollu ylös alaspäin välystä sitä sivuttais välystä oli mutta sehän ei haitannut. Ainoo mitä oli että kun heilutteli ylös alas nii silleen ihan vähän tuntui mutta se oli vaan sitä kun se väkisinkin nitkuu sivuttaisesti...

Nyt vaan mikä ihmetyttää niin on tuolla kytkimen puolella kun tämmöinen paljastui sieltä.
Vaatiiko millasia toimenpiteitä että pitääkö vaihtaa tuo levy vaikka on näköjään toimunukkin tähänasti noin...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Käy katsomassa galleria! Kommento sekä arvioi!
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 28.1.2013 20:41

Siis mikä vaihtaa, Ai tuo joka on mutterin alla? Se kuuluukin olla noin jos sitä tarkoitat.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut arsori » 28.1.2013 22:29

Tuosta prikasta on väännetty yksi nurkka noin, ettei pultti sen päällä lähtisi pyörimään auki.technics, sano ryssä kun näki saranan ;) talttapää ruuvari siihen väliin, ja vasaralla naputtelet prikan suoraksi. Sitten pultti auki, osat oikeassa järjestyksessä siististi talteen.
Kasatessa kun olet mutterin kiristänyt, niin väännät prikasta taas yhden kulman mutkalle.

P.S: Elä hukkaa sitä kuulaa, joka tipahtaa tuon keskellä olevan tapin alta. :D
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
ViTSi
Pyörä:
HM derabage rr 50 (EX) , KTM exc 125, Montesa cota 123, rex 50 skootteri, Kawasaki kx250f
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
26.10.2010 20:15
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut ViTSi » 28.1.2013 22:32

Okei selvä tämä :)

Viellä sellasta kyselisin että jos otan ton tuorevoitelun pois käytöstä niin miten oikeen toimin? Voinko vaan jättäää kaikki härpäkkeet pois siitä öljypumusta ja kaikki öljy letkut vaan ottaa pois ja tukkia ne reijjät ettei pääse ilmaa minnekkään tai ettei roskia mene minnekkkään?
Käy katsomassa galleria! Kommento sekä arvioi!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista