Minarelli AM6

Driver7
Pyörä:
Gilera SMT -06, MH Furia 70cc
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
24.9.2012 16:09
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Driver7 » 22.7.2013 12:32

Ite oon ainaki kuullu, että se pösön vakioputki vastaisi metrakit throweria?
Äkspee7
Pyörä:
Peugeot XP7 -12
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
15.10.2012 17:53
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Äkspee7 » 22.7.2013 14:00

On otettu kuri, mutta putkessa on vielä katti ja egr letku, enkä niitä rupea poistamaan. Kattia ei ainakaan siististi saa takaisin. Ja kyllä se melko hyvin vakioputkeksi vetää :)
VacuumCleaner
Pyörä:
mh furia max
Liittynyt:
24.6.2012 17:59
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut VacuumCleaner » 22.7.2013 14:04

voiha se olla "lähes" mut ei kuitenkaa iha .. niija sitte itellä throweri furiassa ja rajotin kiinni eikä oo itellä haitannu mitää paitsi itellä sisääajo menossa ni en oo kehannu vielä ajaa kauhee kovaa :D aineki siihe 50 km/h asti en ooo huomannu mitää
joltsu
Pyörä:
Peugeot Xps -08, Samurai cross 110cc, Yamaha Jog R -05.
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
31.7.2011 20:18
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut joltsu » 23.7.2013 15:48

varpaat_suussa kirjoitti:Suosittelen unohtaa ton noxin jos rajottimen meinaat pitää, alaväännöt aika heikot ja piikki voimakas joten kulkis varmaa yli 65 rajottimesta huolimatta. Tyhjä vakioputkihan olis paras koska vääntää tasasesti alhaalta asti joten ois mukavampi ajella rajottimen kanssa.

Itsellä on pösössä nyt noxi ja rajoitettu CDI (rajoittaa kierrokset netin mukaan 9400rpm) ja kyllä tuo noxi paljon parempi on kuin vakioputki. Vakioputki vääntää paremmin ja on helpompi ajettava normiajossa, mutta kyllä tuo noxi sen verran tehoja tuo lisää ja parantaa kiihtyvyyttä selvästi, että ihan varteenotettava vaihtoehto.

Onhan se tietenkin ärsyttävää, kun rajoitin alkaa rätisemään heti kun pääsee parhaalle kierrosalueelle, mutta kyllä se myös kulkee selvästi paremmin. Jos tarkoituksena saada alle 65 menemään, niin pitää laittaa melko lyhyet välit, jotka toisaalta puolestaan helpottaa tuota alavääntöjen puutetta. Itsellä on tällä hetkellä 10-60 välit ja kulkee sen 56 rajoitinta vasten ylämäessä, alamäessä maksimissaan kaksi lujempaa. Kiihtyvyyttä nyt en oo hirveästi mitannut, mutta kyllä tuo 0-55 menee parikymmentä metriä lyhyemmällä matkalla verrattuna vakioputkeen, näin silmämääräisesti mitattuna.
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 23.7.2013 15:59

Aa joo toi rajottaa kierrokset vasta 9400, siinä tapauksessa piikki ei niin pahasti katkee. Esim. DT:ssä rajotin rajottaa kierrokset 7900 niin siinä loppuis piikki turhan nopeesti kesken. :D
Wildzuria
Pyörä:
Kinroad windbell (stance), EX Ktm EXC 125, EX Yamaha WR 125X, EX Jincheng monkey, EX Yamaha DT 50X, EX Skyteam monkey
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
16.2.2012 19:00
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Wildzuria » 23.7.2013 17:18

Ostin uuden tiivistesarjan yläpäähän männän vaihdon yhteydessä joka näyttää tältä

Kuva

tuon paperitiivisteen, hiirenkorvatiivisteen ja toisen ison mustan tiivisteen laitoin paikoilleen mutta mihin nuo loput tiivisteet kuuluu? ruskea varmaan pakoaukkoon?

E: loput ilmeisesti menee yamaha dt vanhan mallin kanteen?
Viimeksi muokannut Wildzuria päivämäärä 23.7.2013 17:25, muokattu yhteensä 1 kerran
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 23.7.2013 17:22

Noita ei vakiosylinteriin tarvitse, tai ikinä en ole laittanut.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
Räsäprilia
Pyörä:
Aprilia RS50 -03
Liittynyt:
8.6.2011 2:16
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Räsäprilia » 23.7.2013 23:03

Käykö tämä pyttysarja: http://moposport.fi/fi/sylinterisarja-m ... e7dco1M83k

Tämän kannen kanssa? http://i.imgur.com/clnMODQ.jpg

Pikaista apua olisin vailla.
jawa123
Liittynyt:
25.4.2011 21:00
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut jawa123 » 23.7.2013 23:12

Mikäli tuo on vakiokansi niin luulisi käyvän, tää ei nyt tähän liity mutta itekkin harkitsin tota pyttyä kun vakiopytty otti ja leipas, mutta päädyin sitten tilaamaan alumiinipytyn saksasta kun halvalla sai ja alumiinipytyistä olin kuullut kehuja.
Räsäprilia
Pyörä:
Aprilia RS50 -03
Liittynyt:
8.6.2011 2:16
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Räsäprilia » 23.7.2013 23:45

Pitäisi saada varmuus että käykö. Luulisihan tuo että käy, tiivisteuran on vain oltava kannessa. Samalla tavallahan se tiivistää tuo hiirenkorvatiivistekkin.
Wildzuria
Pyörä:
Kinroad windbell (stance), EX Ktm EXC 125, EX Yamaha WR 125X, EX Jincheng monkey, EX Yamaha DT 50X, EX Skyteam monkey
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
16.2.2012 19:00
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Wildzuria » 24.7.2013 13:58

Vaihdoin eilen männän ja muutaman kilometrin jälkeen hävis puristukset, käyntiin lähtee työntämällä missä vika? mäntä näytti pakoaukosta iha ehjältä vähän oli ottanu mustaa väriä pintaan..
jawa123
Liittynyt:
25.4.2011 21:00
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut jawa123 » 24.7.2013 14:10

Ootko varma ettei ois männänrengas poikki ?
ViTSi
Pyörä:
HM derabage rr 50 (EX) , KTM exc 125, Montesa cota 123, rex 50 skootteri, Kawasaki kx250f
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
26.10.2010 20:15
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut ViTSi » 24.7.2013 14:43

Olisi tässä kampiakseli ostos siis tiedossa niin mitä oikeen pitää huomioida kun runkolaakerit ja sen kampiakselin tilaa.

Siis sivuilla lukee että kiertokangen halkaisia on 16mm ja kiertokanki on 85mm? (saksan taitoni ei ole hirveän hyvä..)
Sitten kun runkolaakereita katselee niin kaikki on "laakerinulkokehän halkaisia 17mm"

Eli pitäiskö löytää laakerit jotka ovat 16mm halkasialtaan että voi kampiakselin siihen iskeä. Onko vakiona ton kampuran mitat toi 16mm halkasia ja 85mm (ilmeisesti kampiakselin pituus?)
Käy katsomassa galleria! Kommento sekä arvioi!
Artzii19
Liittynyt:
24.7.2013 14:50
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Artzii19 » 24.7.2013 14:56

Voi v..... Meni kierteet siitä mistä otetaa vaihteistoöljyt pois, eihä siinä jos ois menny siitä pultista, muttakun ne meni sieltä "moottorin sisältä". Mutteria ei saa enää tarpeeks kireelle, vuotaa pikkasen öljyä. Mikäs olis mahdollisimman helppo ratkasu tähän ongelmaan?

Korjattu, enään ei vuoda öljyä.
Viimeksi muokannut Artzii19 päivämäärä 25.7.2013 21:04, muokattu yhteensä 1 kerran
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut .Juho » 24.7.2013 15:30

@suizas1 joo käy, itel sama sylkkä :)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista