Tehoputket

varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 27.5.2013 20:50

On niissä ihan törkeet äänet mutta se johtuu enimmäkseen siitä että paisari on niin ohutta peltiä ja kilkattaa. Tosin ei se tk:n "änkkäkään" hirveästi vaimenna niitä ääniä.
Mikzu_
Pyörä:
Gilera SMT Racing -11
Liittynyt:
12.7.2012 0:19
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Mikzu_ » 2.6.2013 13:57

Kertokaahan mikä olis hyvä tehari? Mieluiten että vääntäis alhaalta koska tuo nykyinen (kuriton vakioputki) ottaa piikin ihan saatanan ylhäältä ja kiertää aivan liikaa. :/
-MJU-
Pyörä:
Aito Jincheng manki
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
31.8.2010 14:37
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut -MJU- » 2.6.2013 14:29

Kyllä mä sanoisin että enemmän ne teharit kiertää kun se kuriton putkes. Joku kundo tai tecnigas MX aika alakiertosia että kattele vaikka niitä jostain.
Tsekkaa galleria
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Parta779 » 2.6.2013 15:29

:D kuriton vakioputki kiertää liikaa hmm, veikkaan kans, että taitaa ne teharit ottaa sitä piikkiä vielä ylempää. Ja kiertää enempi.
It Ain't fast without mixed gas!
yoyota
Pyörä:
Peugeot XP7
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
4.4.2007 16:47
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut yoyota » 2.6.2013 22:07

Yasuni cross ml tai r1. Jättää prikan putkeen, niin ei pitäs kiertää.
-MJU-
Pyörä:
Aito Jincheng manki
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
31.8.2010 14:37
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut -MJU- » 2.6.2013 22:17

Joo ja on tosi tuskasta ajaa :lol: Kaverin kurillista tecnigasia kokeilleena voin sanoa että ihan perseestä :D
Tsekkaa galleria
Mikzu_
Pyörä:
Gilera SMT Racing -11
Liittynyt:
12.7.2012 0:19
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Mikzu_ » 3.6.2013 17:57

Eikä muuten ota läheskään kaikki teharit piikkiä ylhäältä. Kundo tuareg ollu kiinni ja ei jaksanu kiertää läheskään mittarin täysiä. Otti todella hyvän piikin ja jaksoi mennä minkä tahansa mäen hyytymättä.
joltsu
Pyörä:
Peugeot Xps -08, Samurai cross 110cc, Yamaha Jog R -05.
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
31.7.2011 20:18
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut joltsu » 3.6.2013 22:57

Turhaan edes etsit teharia joka vääntäis alhaalta. Ei näissä nykymopoissa ole oikeen millään putkella kunnon alavääntöjä, ei edes vakioilla. Sylinterit on korkeaviritteiseisiä, joten tehoa tulee, mutta tehoalue on ylhäällä. Tai no tietenkin jokainen määrittelee kunnon alaväännöt eri tavalla. Jos vertaa esim, Samurain 110cc monkey-type koneen vääntävyyteen, niin ei tuommoinen AM6 kone pösön vakioputkella väännä yhtään mihinkään. Tehoa Samuraissa on luultavasti vähemmän kuin hyvällä teharilla varustetussa mopossa ja huipuissa jää, mutta ajaminen on samurailla erityisesti metsässä paljon helpompaa. Tietenkin on typerää verrata 4-tahti ja 2-tahti moottorisia vehkeitä keskenään, mutta kun kokeilee tuollaista hieman isompikuutioista nelaripeliä, niin huomaa sen eron vääntävyydessä. Eli alavääntöjä on aikalailla hyödytöntä lähteä hakemaan 50cc 2-tahti vehkeellä, mutta jos haluaa teharin jolla tehoalue alkaa jo kohtuu aikaisin, niin ilmeisesti nämä aiemmin mainitut Kundo ja Technigas MX ovat hyviä vaihtoehtoja (omakohtaista kokemusta ei tosin ole).
Jokumoto
Pyörä:
KTM 690 Duke III
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
28.7.2012 15:05
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Jokumoto » 5.6.2013 18:05

Minkälainen putki olisi vakiosylinterille yasuni R1?
Entä tecnigas E-box, onko noissa kovempi piikki kuin esim. Turbokitissä. Onko tuolta easypartsista tosiaan vain 12e toim. Kulut kun ton yasunin sais sieltä :eek:
yoyota
Pyörä:
Peugeot XP7
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
4.4.2007 16:47
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut yoyota » 6.6.2013 19:53

On se R1 hyvä, jos ei haeta huippuja. Ja itselläni oli muistaakseni 14euroa toimituskulut.
Jokumoto
Pyörä:
KTM 690 Duke III
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
28.7.2012 15:05
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Jokumoto » 6.6.2013 21:03

No Katoin myös tota r2 putkea että se olis parempi koska netissä luki tehoalueeksi 7500-12000 ja r1 olikin vain 6500-10000 :s . Parempaa kiihtyvyyttä haen. Onkohan r2:ssa kureja?
yoyota
Pyörä:
Peugeot XP7
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
4.4.2007 16:47
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut yoyota » 6.6.2013 21:33

E-hyväksytty toi r2, joten kuri on. Kyllä toi R1 sopii paremmin vakiolle. Kasvaa tehot ja väännöt ihan kiitettävästi vakioputkeen verrattuna. Ei tota r2:a kannata vakiosylinterille laittaa.
Jokumoto
Pyörä:
KTM 690 Duke III
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
28.7.2012 15:05
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Jokumoto » 6.6.2013 22:38

Mutta kai ton r2 putken viittii laittaa että kone kestää? Kun vakioputki sen verran tehokas kuitenkin että kiihtyy yhtä hyvin kuin enoxilla niin haluaisin vähän suuremman tehonlisäyksen. Onko kurit vaikea irrottaa?
yoyota
Pyörä:
Peugeot XP7
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
4.4.2007 16:47
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut yoyota » 6.6.2013 22:53

Ihan tavaliset hitsipisteet siellä alkukäyrässä on. Pikkasen joutui dremeliä näyttämään, että kuristus lähti pois. Kyllä se kone vakiosyinterillä kestää, oli mikä putki hyvänsä, mutta onko kivaa, että tehot alkaa siinä 9000rpm paikkeilla ja alle sen ei meinaa tapahtua mitään.
Jokumoto
Pyörä:
KTM 690 Duke III
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
28.7.2012 15:05
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Jokumoto » 6.6.2013 23:11

On se kivaa :lol: itellä nimittäin ollu tecnigas g-box joka paisarin muotojen perusteella näyttää täysin samalta putkelta kuin r2. Piikki tosiaan alkoi noin 9000rpm mutta kytkintä käyttämällä siihen tottui ja piikki oli erittäin repäisevä, joten en ainakaan sitä laiskempaa putkea halua.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista