Tehoputket

jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut jukke96 » 1.8.2012 0:53

kaverilla ois alakauttanen. Kelpaako? :)
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
tp222
Pyörä:
derbi senda sm drd racing
Liittynyt:
30.6.2012 17:12
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut tp222 » 1.8.2012 2:01

turpokittii aattelin alkaa kiillottaa että ois vähä edustavamman näkönen. kertokaas vinkkejä ja ylipäätänsä miten kannattas tää sessio hoitaa?
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 1.8.2012 4:13

Kiilloitukselle on oma topiccinsa, tsekkaa se. En jaksa linkittää kun kännykällä kirjoittelen. Jos siis meinaat tehdä putkesta "kromin" värisen (oletan että putki on nyt hopea eikä mustaksi maalattu) niin Metal Polishit pintaan ja porakoneeseen kiilloituslaikka ja siitä vaan vetelemään.
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
metsästäjä
Pyörä:
hyosung comet 125, suzuki tl1000s
Paikkakunta:
Esbo
Liittynyt:
26.8.2007 17:34
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut metsästäjä » 1.8.2012 12:47

ei kiitti alakauttasta ku xps toimii nykyään mökkimopona joten pitää olla maavaraa :)
marakatti40
Pyörä:
Keeway X-ray enduro-07
Paikkakunta:
Uusikaupunki
Liittynyt:
21.4.2012 20:28
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut marakatti40 » 2.8.2012 9:16

elikkä mulla olis 75cc pytty, 21 lortto ja arrowi tähän keewayhin. Saisko ääniä pienennettyä jos pistäis toisen änkän välipillin ja paisarin väliin?
ehkä viritin, ehkä en
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Gogge » 2.8.2012 20:00

Mitäs se välipilli vois vaikuttaa? Toinen änkkä ehkä, mutta paisarihan tunnetusti kilisee jokatapauksessa, jotain nauhaa tmv oli mikä vähän vähentää sitä..
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut jukke96 » 2.8.2012 20:09

ei vaan se varmaan meinaa että laittais toisen änkän ;) mutta en tiiä, saattais vähä hiljentyä, ja jos löisit sitä ihme lämpönauhaa vai mitälie siihe ympärille nii ei kilisis nii paljoa
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Gogge » 2.8.2012 21:55

Aiemminkin puitu samaa asiaa:
viewtopic.php?f=15&t=71312&p=4016732&#p4016732
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Jammu dt50x
Liittynyt:
20.7.2012 15:35
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Jammu dt50x » 2.8.2012 23:08

Ostin ton rosteri enoxin nii vittiiks sitä rupee malailee, ku haluaisin et poliisit ei kiinittäis nii paljoo huomioo ja jos tekis kiinikkeet et sais vakio lämpöraudan detsii kii.
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Gogge » 2.8.2012 23:29

Eikun maalaa.. mutta esim. derbeissä on ihan kiiltävä putki, ja muutenkin useissa rabasan koneellisissa, että hyöty on vähän niin ja näin. Ja e-hyväksyttyhän se on sinne asti, kun poliisit toteaa että kurit otettu/kulkee yli 65km/h..
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Jammu dt50x
Liittynyt:
20.7.2012 15:35
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Jammu dt50x » 3.8.2012 11:17

Eli jos mä ottaisin enoxista kurin pois ja laittaisin nappi rajoittimen siihe ~60kmh ja sanoisin et siel on se kuri nii on ihan ''laillista''.
joltsu
Pyörä:
Peugeot Xps -08, Samurai cross 110cc, Yamaha Jog R -05.
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
31.7.2011 20:18
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut joltsu » 3.8.2012 11:23

Mopon suurin sallittu nopeus on 45km/h ja jos se menee siitä yli, niin ei auta vaikka olisi mikä E-hyväksytty tehari kiinni. Ei se E-hyväksyntä putkessa salli mopon nopeuden nostamista, se vain tekee putken vaihtamisen mahdolliseksi. Tuosta Goggen viestistä kyllä sai sellaisen käsityksen, että näin voisi tehdä. Olisikin näin, löytyisi jokaisesta moposta sitten tehari :lol:
Jammu dt50x
Liittynyt:
20.7.2012 15:35
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Jammu dt50x » 3.8.2012 15:00

Saako siis e-hyväksytty putki olla kii ku luin jostai et saa ja jostai et ei misään nimessä saa?
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Gogge » 3.8.2012 15:24

Totta kai saa. Eikä tarvitse muutoskatsastaa, joku kysyisi sitä kohta kummiskin. Ja tässä asiassa voitanee soveltaa virkettä "syytön, kunnes toisin todistetaan." Eli e-hyväksytty se on sinne asti, kun poliisit toteaa että siitä on kurit poistettu tmv.. Ja mulle se 65km/h on se maaginen raja, vakio/viritetty. Jos mopo kulkee 60km/h, niin ei se oo mikään virimopo, enneminkin piristetty tmv.. Mutta ei siitä sen enempää, pitäkää mopot vakiona jos poliiseja pelkäätte, ei tarvi vaihtaa housuja aina kun maijan näkee. Se ei pelaa, joka pelkää ;)
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Tehoputket

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 3.8.2012 18:02

Ei tarvitse muutoskatsastaa jos putken mukana tulee hyväksyntätarra. Tarra on liimattava mopossa olevan virityksenestokilven tai -tarran läheisyyteen. Jos hyväksyntätarraa ei putken mukana toimiteta, on menopeli muutoskatsastettava putken vaihdon yhteydessä.
Asetus L-luokan ajoneuvon korjaamisesta ja rakenteen muuttamisesta

Sanomattakin on selvää että putki ei täytä E-hyväksyntää siinä vaiheessa jos siitä poistetaan kuristus. Jälkiasenteinen rajoitin ei myöskään tee asiaa yhtään laillisemmaksi.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista