Puch-moottorin tekniikka ja viritys

Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Betaversio » 19.9.2012 21:37

Betaversio kirjoitti:No kato nyt ihan ekaksi että siellä on kärjet kunnossa. Kärkiväli kohdallaan ja silleen. Niin ja ei se kipinä ihan hiljasesta pyörittelystä tule. Kunnon polkasun vaatii.

Mitä jousta tarkoitat?
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 19.9.2012 21:42

Eipä mittää enää, kone on kasas ja sytkäennakko kunnos :D
Huomenna mopoon kiinni ja ajelemaan.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 20.9.2012 8:11

No perkele. Pistin koneen kiinni ni kikstarttia potkastes kuuluu jännä kolina. Kuulostais vähä niiku puhaltimen rivat ottais kiinni, mut se ääni katoo jos työntämällä pyörittää konetta vähä kovempaa. Meni sit männänrengaski katkee :x
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 20.9.2012 9:43

Mää luovutan tähä välii. Vaihdan männänrenkaat ja vien mekaanikolle että pistää toimimaa. On tossa jo tarpeeks säästetty ku ite lohkot käytetty auki.
Koulussa dataus :D
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 20.9.2012 12:48

No kylläpä annoit helposta periksi, ei kait tunturin kone nyt niin monimutkainen voi olla, ainakin cityn puch on yksinkertaisuudessaan jotain niin hurjaa ettei sen kuvailuun sanat riitä :lol:
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 20.9.2012 15:54

Molen ny koht kaks viikkoo tota pistäny, evvaa jaks enää. Mut jeps, ei nollukkaa männänrenkaat ku meni vaa puhaltimen se jousi irtos ja meni välii, ja kolina johtu vaa siit et vauhtipyörä oli löysäs :D
Savut saatu pihalle. Kohta kansi uudestaa kireeks, kaasari säätöihi, jalkatapit kiinni ja huomenna kekelle että säätää kytkimen. Voi sillä päivän kruisalla ilman kytkintä ku viikonki aikoinaa :)
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Betaversio » 20.9.2012 20:31

Toi vauhtipyörä kannattaa kans kiristää uudestaan ensisavujen jälkeen ja pienen kruisailunkin perästä. Jos sen jättää löysälle niin huonolla tuurilla menee kampuran kiilaura sököksi.

Hieno homma että toimii!
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 20.9.2012 21:21

Ja nyt se kytkinki liikkuu aivan normaalisti, meni vaan hukkaan se vaijerin nippa. Sytytyski on ihan päin persettä ja vetää tuurilla just ja just kakkoselle asti, mut sen saa ammatilaine säätää huomenna :D
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 21.9.2012 20:47

Pitääkse sytytys säätää niin aikaselle kuin magneeton pohjalevyn ruuvinreijissä on varaa? Jostain luin että näin pitäis tehdä ja se ei silloinkaan ole tarpeeksi aikasella.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 21.9.2012 21:53

Mittaat vaan sen kaks millii enne yläkuolokohtaa ja siihe pistät. Itellä putos sytytyspuolan johto juotoksesta, ei sentää ollu pitkä matka työntää kotio :s
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 22.9.2012 22:26

Joskus yritin laittaa sen silleen mut ei siitä mitään tullu.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 24.9.2012 21:06

No ny on kunnos. Kiilaura meni melko paskaks kun soli kerran vauhtipyörä liian löysässä, mutta mitäs se haittaa ku käy ilosesti ja pääseeki jonneki. Tuntuu nytte vetävän vielä jonku verran huonommin ku aikoinaa, mitä pittäis tehä vai antaisko vaa osien kuluu sisää ennen ku alkaa miettii mittää? Suutin on 54. Oli seki sit ku vanhan pensakraanan kans tuli semmone tippa per sekuntti ni ei saanu kone sevvertaa pensaa et käynnistyis. Pistettii uus kiinni ni kylä juoksee ilosesti menovesi :D
Samantien ykösellä käymää.
pbt
Pyörä:
Takaa työntävä kahenlitranDohc
Paikkakunta:
Töysä
Liittynyt:
29.11.2010 23:50
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut pbt » 4.10.2012 21:13

Nyt kävi sen verran hassusti että käynnistys polkimen jousi päätti katketa. Mitenkäs mä sen saan vaihdettua.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 4.10.2012 21:15

Kytkinkoppa irti, sieltä sisäpuolelta kaikki osat vaan irti ja jousi vaihtoon. Mäki tajusin samantien miten se toimii ni son kyl sit heleppoo :lol:
pbt
Pyörä:
Takaa työntävä kahenlitranDohc
Paikkakunta:
Töysä
Liittynyt:
29.11.2010 23:50
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut pbt » 4.10.2012 21:23

no ei se kytkinkopan sisällä oleva ruuvi aukea millään että onks se ihan normaali kierteellä vai väärän kätisellä kierteellä?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista