Puch-moottorin tekniikka ja viritys

jari1996
Pyörä:
Tiger -84, -87 ja -87 S, -85 S, Tiger air x2 ja Xps -11, Pyrkijä, Pappis -72, S1 malossi yms.. Bmw e46, Vw jetta mk1
Paikkakunta:
Juankoski/Siilinjärvi
Liittynyt:
23.2.2013 20:50
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut jari1996 » 25.6.2013 18:48

Siis kaikki muut kytkinhilut on poissa paitsi kytkinkruunu ja sen päällä oleva osa jonka nimeä en tiedä, mutta sen osan päälle kasataan levyt. Miljoona kertaa oon muista koneista nuo purkanut, mutta tästä ei suostu lähtemään, kokeilu vasaraa, meisseliä, SORKKARAUTAA :D Koska tässä ei ole suurta merkitystä jos lohkot vähän ottaa iskua ainakaan yläreunasta, kun muutenkin aika rumat..
Ei tää mikkään ruoska oo, tää on Tunturi Tiger!
Ken taigerilla ratsastaa, se lannalta haiskahtaa!
xalle321
Liittynyt:
21.4.2013 18:42
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut xalle321 » 4.7.2013 2:23

mistä sais tunturi breakkiin puch moottorilla olevaan saisi viri osia, kuten isompaa pyttyä kuin 50cc teharia kaasaria sopivaa yms... käytettykin kyllä kelpaa jos nyt jollakulla on ja jos on jossain edes saatavilla.
jari1996
Pyörä:
Tiger -84, -87 ja -87 S, -85 S, Tiger air x2 ja Xps -11, Pyrkijä, Pappis -72, S1 malossi yms.. Bmw e46, Vw jetta mk1
Paikkakunta:
Juankoski/Siilinjärvi
Liittynyt:
23.2.2013 20:50
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut jari1996 » 7.7.2013 11:56

Google usein auttaa. Mutta Muffler käypi breakkiin, kaasariksi nyt mikä tahaansa järkevän kokoinen, mutta mufflerilla, viilatulla vakiopytyllä ja vakiokaasarilla pääsee 60-65 säästä riippuen ;)
Ei tää mikkään ruoska oo, tää on Tunturi Tiger!
Ken taigerilla ratsastaa, se lannalta haiskahtaa!
deseiner
Pyörä:
Tunturi Supersport -82 Tunturi raaseripappa -?? Yamaha TZR 125 -90
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
18.7.2011 20:36
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut deseiner » 11.7.2013 18:48

Mistäköhän lähtis ettiin selitystä sille ku SS ei kierrä loppuun. Jää röpeltää ikäänkuin rajotinta vasten. Settinä toimii kevyesti(?) viilattu vakiopata, 13mm kaasari ja diy putki.
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 12.7.2013 22:50

Ilmansuodatin tai putki tukossa jos se on ennen vanhaan toiminu niinku pittääki.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
jari1996
Pyörä:
Tiger -84, -87 ja -87 S, -85 S, Tiger air x2 ja Xps -11, Pyrkijä, Pappis -72, S1 malossi yms.. Bmw e46, Vw jetta mk1
Paikkakunta:
Juankoski/Siilinjärvi
Liittynyt:
23.2.2013 20:50
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut jari1996 » 13.7.2013 10:36

Kuullostaa oudolle, mutta kärkiä tiukemmalle. Mg-koppa auki ja kärkien ruuvi auki ja sitten nostat vaikka sormella tai meisselillä ylöspäin sitä pakettia ja ruuvi kiinni. Luultavasti auttaa. Jos ei niin sitten kärkien jousi löysä eikä pysy perässä.
Ei tää mikkään ruoska oo, tää on Tunturi Tiger!
Ken taigerilla ratsastaa, se lannalta haiskahtaa!
Mikksu
Pyörä:
Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
11.4.2011 15:48
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Mikksu » 25.7.2013 21:51

Ihan mielenkiinnosta kysyn että mistä mahtaa johtua että pappiksessa ajon jälkeen on imukaula ja kaasari todella kylmät? Imukaulan kaasarinpuoleiseen päähän tiivistyy jopa aika paljon vettä. Imukaulana siis sellainen pitkä tarvikemalli.
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 28.7.2013 16:16

Ite oon kans huomannu tuon saman talvella ajaessa. Johtuu kai siitä että siinä on kova ilma-bensa seoksen virtaus joka viilentää imukaulaa ja vieressä on kuuma kone niin tulee melkoinen lämpötilaero niiden välille ja se aiheuttaa kosteuden tiivistymisen. Ainakin ite luulen näin, voin olla väärässäkin.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
Mikksu
Pyörä:
Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
11.4.2011 15:48
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Mikksu » 30.7.2013 1:45

Näin se voi olla. Tosin itse ajoin varmaan +25 asteessa joku päivä kun näin taas tapahtui ja kaasari oli siis kädellä koittaessa tosi kylmä yleisestikin eikä pelkästään koneeseen nähden. Aika jännää
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 15.8.2013 21:20

Jos sylinterin vie porautettavaksi niin paljon pitää olla männänvälys? 0.06?
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
™TRP
Pyörä:
Honda CBR 125R, Tunturi Sport -69, Tunturi SS
Liittynyt:
27.6.2010 23:16
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut ™TRP » 15.8.2013 23:07

itse ainaki pyytäisin poraamaan juuri tuolle 0,06 välykselle.
itse porautin joskus 0,04-0,05 välykselle ja ajoin sisään 150-200km, seokset hieman rikkaalla ja eka kunnon vedätys=leipoi :roll:
tosin mopo oli viritetty jonkin verran mutta en tiedä vaikuttiko se nyt niin ratkaisevasti.
Tunturi SS - projekti
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 16.8.2013 10:06

Kyllä se edes hiukan kireämmässä vehkeessä aiheuttaa kiinnileikkautumisen jos on noin tiukka välys! T. kokemusta on
deseiner
Pyörä:
Tunturi Supersport -82 Tunturi raaseripappa -?? Yamaha TZR 125 -90
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
18.7.2011 20:36
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut deseiner » 16.8.2013 14:01

Kehtaisko joku mittaa mufflerin mitat ja pistää jakoon?
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 16.8.2013 18:00

http://s609.photobucket.com/user/Nalle- ... ort=3&o=19

Meinasin viedä tuon pytyn poraukseen kun tuntu niin heikolta tuo meno eilen ajaessani mutta nyt tuo tuntuu pelittävän taas. Puristuksia löytyy 7.7 bar niin ei kai se ny hirveen väljä voi olla.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 17.8.2013 18:13

Ei löytyny googlesta paljon on palotilan tilavuus papiskan sylinterikannessa joten laitetaas se kaikkien nähtäville, eli vakiokannessa se on 8.5cc ja 2mm madalletussa se on 6.5cc.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista