Puch-moottorin tekniikka ja viritys

_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 22.5.2013 13:16

Ja kantta alaspäin muutamalla metrillä, tulee kummasti lisää puhtia jos puristukset on edes lähellekkään kohillaan.
SuloVilén
Pyörä:
Tunturi Supersport ja JOPO
Paikkakunta:
Kangasala
Liittynyt:
24.5.2013 14:46
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut SuloVilén » 24.5.2013 14:51

Ei kenelläkään sattuisi olemaan PUCH VZ50N4:n räjäytyskuvia tai tiedossa paikkaa mistä semmosen voisi löytää?
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Throttle » 24.5.2013 16:27

Olisiko Google mitään? Varaosakuvastosta löytyy.
™TRP
Pyörä:
Honda CBR 125R, Tunturi Sport -69, Tunturi SS
Liittynyt:
27.6.2010 23:16
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut ™TRP » 24.5.2013 18:58

jos nyt et vielä löytänyt räjäytyskuvia niin tuolta http://www.kotinet.com/korkki/faktaa/va ... _60-94.pdf sivu 31
Tunturi SS - projekti
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 10.6.2013 20:13

Tässä ois ny pytty ja viilat nokan alla, pistäkääs ohjetta. :D
Ei sit mitään kokemusta.
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 11.6.2013 14:05

Mietihän nyt ensiksi että haluatko vääntävän koneen vai kierrospaskan ja mitä muuta viripalikkaa olet laittamassa siihen. Jos sulla on kaksivaihteinen kone niin se tarttee alavääntöä joten en suosittele ainakaan pakoaukon ylöspäin viilaamista, leveyttä sille voi viilata enintään 27mm niin ei tarvi siirtää männänrenkaiden tappeja. Imuaukko isonnetaan tarvittaessa imukaulan kokoiseksi ja sitä voi levittää sisäpuolelta niin että molemminpuolin jää varaa 2-3mm männänhelman reunaan. Alaspäin ei tartte viilata koska männänhelmaa voi lyhentää.

Mielestäni Ihan turhaa hommaa jos ei vaihda isompaa kaasutinta.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 11.6.2013 14:34

No tuli sit jo viilattuu yleisohjeiden kans aamuneljään. :D
Pakoaukon viilasin ylöspäi 21-milliseks niiku vanhas ketjus joku hyväks sano, sivuille "jonku verran."
Imupuolelta viilasin sen helvetin korokkeen alapuolelta kokonaa poies, männästä 2mm imuhelmasta pois ja männän "päälle" ura jotta pakoaukko aukee kokonaan.
Just nyt on vielä vakiopingi mutta suunnitelmissa 16mm PHBG. Ei ny mitää vielä, jos sais sen kampuran vaihdettuu ekaks :lol:
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 11.6.2013 17:26

No sehän lentää maatakiertävälle radalle. :lol:
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Tume34 » 14.6.2013 17:05

Nyt joku tunturi-guru voisi kertoa miten nuo L17-laakerien sisäkoolit saa irti kampiakselista? Pitääkö vetää vaan rälläkällä halki?
Dank memes melt steel beams.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 14.6.2013 17:14

Jos ei tarvi säästellä laakereita ni ite vaan väänsin ruuvarilla sen messinkitouhun pois, sit ulosvetimellä loput irti. Semmosen saa ite tehtyy ku hitsaat kampuran päälle sopivan putken päähän kolme mutterii joihin pultit ja päälle iso mutteri ja pitkä pultti.
™TRP
Pyörä:
Honda CBR 125R, Tunturi Sport -69, Tunturi SS
Liittynyt:
27.6.2010 23:16
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut ™TRP » 15.6.2013 13:40

Itse tullut käyteltyä tuota bilteman ulosvetäjää/vetolevyä
mutta omalla tekeleelläkin toki onnistuu myös ja mikä tärkeintä, halvemmalla ;)
Tunturi SS - projekti
jari1996
Pyörä:
Tiger -84, -87 ja -87 S, -85 S, Tiger air x2 ja Xps -11, Pyrkijä, Pappis -72, S1 malossi yms.. Bmw e46, Vw jetta mk1
Paikkakunta:
Juankoski/Siilinjärvi
Liittynyt:
23.2.2013 20:50
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut jari1996 » 23.6.2013 15:18

Mulla on puchin virittelystä johtuva ongelma. Kiertokangen laakeri talvella pääsi särkymään ja nyt hommasin varaosakoneen jonka jo räjäytin palasiksi, mutta pitäisi saada kampiakseli lohkosta pois. aksila on kytkinlohkossa kiinni ja sitä paikallaan pitää kytkinkruunu ja sen päällä oleva hommeli johon levyt kasataan. Ei suostu lähtemään pois naputtelemalla akselin päähän eikä vetämällä.. Mikä sitä pitää, on ennen lähtenyt kolmesta muusta koneesta ilman ongelmia..
Ei tää mikkään ruoska oo, tää on Tunturi Tiger!
Ken taigerilla ratsastaa, se lannalta haiskahtaa!
Tuge
Paikkakunta:
Vihanti
Liittynyt:
2.4.2002 10:28
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Tuge » 24.6.2013 16:22

jari1996 kirjoitti:aksila on kytkinlohkossa kiinni ja sitä paikallaan pitää kytkinkruunu ja sen päällä oleva hommeli johon levyt kasataan.


Ymmärsinkö nyt oikein että sulla on ne kytkinosat vielä siinä kiinni? Ota nyt ensin irti se painelaakeri joka on isolla lukkoprikalla kiinni, sen alla on mutteri jolla lähtee se koko hökötys irti akselista. Muistaakseni siellä kruunun alla on vielä yksi lukkoprikka akselilla.
Pappatunturi 1969
Tunturi Tiger Aqua 1988
Solifer SM 75cc 1980
Jawa CZ 175 1959
Yamaha YZF 1000R Thunderace 1999
Kawasaki Z750s 2006
Jehvetti
Pyörä:
Tunturi tiger s, Suzuki s1 Yamaha Dt
Paikkakunta:
Muurikkala
Liittynyt:
23.4.2009 16:43
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Jehvetti » 24.6.2013 18:54

Kytkinkello tuppaa välillä jäämään vähän tiukkaan, naputtelemalla kuminuijalla ja meisselin kans avittamalla lähtee pois yleensä.
viewtopic.php?f=72&t=83520&p=4091909#p4091909

Hölkkää, niin kuolet terveempänä.
-vainio-
Pyörä:
LC4
Liittynyt:
3.1.2006 21:43
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut -vainio- » 25.6.2013 3:41

Tume34 kirjoitti:Nyt joku tunturi-guru voisi kertoa miten nuo L17-laakerien sisäkoolit saa irti kampiakselista? Pitääkö vetää vaan rälläkällä halki?

Hiukan myöhään vastailen, mutta tuleepahan ainakin muille tämä tyyli tietoon. Onnistuu ihan tavallisella kaksijalkaisella ulosvetäjällä:
1. laakerikuulat pois, että jäljellä on vain sisäkooli
2. ulosvetäjän jalat kuulauraan
3. ulosvetäjä viilapenkin väliin siten, että viilapenkki puristaa jalkoja kuulauraan. Ei tarvitse hampaan irvessä vääntää kiinni, kohtuullinen voimariittää.
4. pyörittelee ulosvetäjällä laakerikoolin irti, tarkkana ettei shimmit huku tai kampura pääse putoamaan lattialle.
5. ihaile onnistunutta irroitusta.
Tämmöinen rautalankamalli, ei pitäisi mennä pieleen tämän kanssa. :)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista