Puch-moottorin tekniikka ja viritys

P U C H
Pyörä:
Tunturi Tiger, Benelli 49X
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
17.11.2009 19:48
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut P U C H » 15.7.2012 17:16

Olisko vanha imukaula voinut vuotaa vähän ja tämä uus sitten ollakkin tiivis, joten kannattaa varmaan ensimmäisenä kokeilla sitä pienempää suutinta.
Tunturi projekti. Tunturi = Moottori, se olet sinä
P U C H
Pyörä:
Tunturi Tiger, Benelli 49X
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
17.11.2009 19:48
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut P U C H » 17.7.2012 23:27

Tulin muuten hommanneeks 50 metrakitin pyttysarjan. Kysymys kuulu, että löytyykö mistään tuohon mäntää. Moposportilta vastasivat, että valmistus on lopetettu. Jos ostasin tuommosen L- Profiilin männän niin onko haittaa jos männä renkaan katkos kohta tulee pienempien huuhteluiden kohdalle vai onko männäntappien paikkaa siirrettävä ?

E: Kävi mielessä, että jos ostais tuon L-profiilin männän ja hitsauttas jossain paikallisessa metalli puljussa alemman mänänrenkaan uran tukkoon ja siirtäs ylemmän männärenkaan tapin paikka. Olisikohan kuinka typerä idea ? :)
Tunturi projekti. Tunturi = Moottori, se olet sinä
deseiner
Pyörä:
Tunturi Supersport -82 Tunturi raaseripappa -?? Yamaha TZR 125 -90
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
18.7.2011 20:36
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut deseiner » 18.7.2012 18:54

Supersportissa on sellainen ilmiö, kun avaa kaasun kokonaan pintakaasulta, se booaa pari sekunttia ja sitten kierrokset nousevat. Mistä mahtaa johtua? Liian pieni kaasari? Nykyinen on 13mm.
Pyttyä on kevyesti viilailtu ja omatekoinen putki on virityksinä jos ne vaikuttavat asiaan jotenkin.
™TRP
Pyörä:
Honda CBR 125R, Tunturi Sport -69, Tunturi SS
Liittynyt:
27.6.2010 23:16
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut ™TRP » 18.7.2012 22:22

jos toimii yläkierroksilla normaalisti niin kokeileppa nostaa neulaa pykälällä tai parilla.
Tunturi SS - projekti
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Betaversio » 19.7.2012 9:12

P U C H kirjoitti:Tulin muuten hommanneeks 50 metrakitin pyttysarjan. Kysymys kuulu, että löytyykö mistään tuohon mäntää. Moposportilta vastasivat, että valmistus on lopetettu. Jos ostasin tuommosen L- Profiilin männän niin onko haittaa jos männä renkaan katkos kohta tulee pienempien huuhteluiden kohdalle vai onko männäntappien paikkaa siirrettävä ?

E: Kävi mielessä, että jos ostais tuon L-profiilin männän ja hitsauttas jossain paikallisessa metalli puljussa alemman mänänrenkaan uran tukkoon ja siirtäs ylemmän männärenkaan tapin paikka. Olisikohan kuinka typerä idea ? :)

Ootko kokeillu kääntää mäntää toisinpäin - jolloin katkoskohdat tulisi pakopuolelle paon ja huuhteluiden väliin? :)
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
P U C H
Pyörä:
Tunturi Tiger, Benelli 49X
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
17.11.2009 19:48
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut P U C H » 19.7.2012 11:50

Ei mulla viellä mäntä ole koneessa ollut, että tarkempaan oisin kattonu. Mutta jos männän laittaa katkos kohat pakoon, niin omaan silmään näytti siltä, että se katkos kohta jää siihen pienempien huuhtelu aukkojen kohalle.
Vai meinasitko Beta, että kun sovittaa koneeseen, niin se mäntä asettuu tuolla mainitsemallasi tavalla ?
Tunturi projekti. Tunturi = Moottori, se olet sinä
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Betaversio » 19.7.2012 14:45

Meinasin juuri sitä mitä sanoin. Mutta tuota en ymmärrä:
P U C H kirjoitti:Mutta jos männän laittaa katkos kohat pakoon, niin omaan silmään näytti siltä, että se katkos kohta jää siihen pienempien huuhtelu aukkojen kohalle.

Jos katkoskohdat on pakoon päin, niin miten ne voi samaan aikaan olla pienempien huuhteluaukkojen päällä, kun pienemmät huuhteluaukot on sylinterin imupuolella..? :eek:

Metrakitin pytyssä on paon ja huuhteluiden välissä ihan yhtä paljon vapaata tilaa männänrenkaan katkoskohdille kuin kaikissa muissakin yksipakoisissa sylintereissä. Sen sijaan ihan satavarma en ole männänrenkaan katkoskohtien sijoittelusta Dinaminin männässä, mutta muistelisin niiden olevan ihan normaalisti paon ja huuhteluiden välissä.
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
P U C H
Pyörä:
Tunturi Tiger, Benelli 49X
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
17.11.2009 19:48
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut P U C H » 19.7.2012 20:39

No voi kives sentään :) , Kokeilin sitä mäntää aijemmin katkos kohat imuun päin. Nyt kun katoin katkos kohat pakoon päin, Niin pitäs sillain asettua, että katkos kohta ei jää aukkojen kohille. Taijan Nakkilan pyörästä ja moposta ostaa GPM männän sisään ja ajella sillä.
Tunturi projekti. Tunturi = Moottori, se olet sinä
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 21.7.2012 16:12

Ihan vähän aika sitten vaihdoin pappatunan vaihteistoöljyt ja kysymys kuuluu, eli onko se ihan normaalia että se vaihteistoöljy värjääntyy tummaksi?
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
P U C H
Pyörä:
Tunturi Tiger, Benelli 49X
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
17.11.2009 19:48
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut P U C H » 22.7.2012 19:44

Kyllähän se tuppaa aina toisen värisenä ulos tullemaan.
Tunturi projekti. Tunturi = Moottori, se olet sinä
Mikksu
Pyörä:
Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
11.4.2011 15:48
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Mikksu » 23.7.2012 1:01

Kuuluuko pappatunturin kiertokangen päässä olla pelkkä hela ja männäntappi, eikä ollenkaan neulalaakeria?
Konetta avatessa vähän ihmetytti tuo, että onko joku jättänyt pois välistä. Väli on kyllä erittäin tiivis, että tappi ei heilu paikallaan yhtään.
pbt
Pyörä:
Takaa työntävä kahenlitranDohc
Paikkakunta:
Töysä
Liittynyt:
29.11.2010 23:50
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut pbt » 23.7.2012 18:15

Ei kuulu alunperin ollakkaan neulalaakeria mutta myydään kiertokankia jossa on neulalaakeroitu yläpää. Toimii molemmilla.
pbt
Pyörä:
Takaa työntävä kahenlitranDohc
Paikkakunta:
Töysä
Liittynyt:
29.11.2010 23:50
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut pbt » 1.8.2012 12:57

Mikähän on vialla kun kytkin välillä ottaa ja välillä ei. Eikai levyt voi loppua 3 kuukaudessa?
beni95
Liittynyt:
31.5.2008 22:31
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut beni95 » 1.8.2012 16:27

Onko kone ollu auki niin että ne levyt olis pässy kuivuman?
pbt
Pyörä:
Takaa työntävä kahenlitranDohc
Paikkakunta:
Töysä
Liittynyt:
29.11.2010 23:50
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut pbt » 1.8.2012 19:05

ei se kyllä auki oo ollu mutta öljyt tippuu pikkuhiljaa pois mutta sinne oon kyllä lisänny sitä

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista