Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

Tuomi_
Pyörä:
lähti kokkolaan
Paikkakunta:
Kanta-Derp
Liittynyt:
25.9.2010 19:42
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut Tuomi_ » 7.2.2012 16:38

Ei siinä nyt niin huomattavaa piikkiä ole, siis vakioputkessa. Vaikka Leovincessä onkin varsin heikko piikki, niin ei vakioputkella kyllä viivoissa pärjäisi.
Got SPL?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 7.2.2012 16:41

Mutta siis tehot vastaa _suunnilleen_ LeoVinceä. Eihän ne nyt identtiset oo, LeoVince on hiukka tehokkaampi, mutta ei nyt hirveesti.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
joltsu
Pyörä:
Peugeot Xps -08, Samurai cross 110cc, Yamaha Jog R -05.
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
31.7.2011 20:18
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut joltsu » 24.3.2012 23:40

Onko mahdollista, että mun putkesta onkin otettu katti pois vaikka ei näytä siltä kun on niin hyvät saumat, että uskoisin, että ei ole avattu. Edellinen omistaja oli aika varmasti amiksessa ja kyllä sieltä joku hyvä hitsari löytyy varsinkin jos on metallipuolelta ;) Kun nyt on kaikki kurit pois ja putkella tai pytyllä on selvä tehoalue. Siis jos lähtee kiihdyttämään pieniltä kierroksilta ja pitää kaasun puolessa välissä niin ehkä 4-5k alkaa selvä tehoalue ja jos on jäätä tai lunta alkaa sutimaan pienemmillä vaihteilla ja isommilla lähtee vetämään paremmin. Eli siis tuon alla ei väännä kovin hyvin, mutta sitten tehoalueella alkaa vetämään selvästi paremmin. Ei tuo piikki ole samanlainen kuin ihan kunnon tehareissa vaan mopo vain lähtee vetämään selvästi paremmin ja nostaa kierrokset hiljalleen, kun teharilla nostais paljon nopeammin. Eli piikki ei siis ole kovin repäisevä. Tosin alavääntöjäkin on paljon paremmin kuin tehareissa missä niitä ei ole paljoakaan. Voiko vakioputkellakin jossa on katti (pitäisi olla) sisällä ottaa jonkinlaista piikkiä? Pytyllähän on tehoalue, mutta tuskin se noin selvä on, mutta tiedä siitä. Nuo saumat on kyllä sen verta hyvät, että ei uskois avatuksi, mutta loppupillin lähellä on vähän tuommoista möykkyistä, mikä vähän kielii siitä, että on avattu :|
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 24.3.2012 23:53

Miks se ei vois ottaa piikkiä katin kanssa? Eipä se katti oikeestaa mitään kurista, jos ei oo tukkinu putkee.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut Gogge » 24.3.2012 23:54

Ei se katti paljoa vaikuta, vääntöä voi vähän lisätä kun sen poistaa.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut nevssons » 24.3.2012 23:57

Nyt kun tällainen tänne ilmestyis niin kysympä tosta Derbi DRD black edtionin vakioputkesta
Putki ilmeisesti täysin tyhjä ja kuriton. Kenelläkään kokemusta tehoista?
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
väinö
Pyörä:
DRD 07. SM
Paikkakunta:
Ylö
Liittynyt:
29.11.2011 17:45
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut väinö » 2.4.2012 10:02

Mitä meinaat täysin tyhjällä? Paisari avattu ja tyhjätty vai kuri ja hukkis pois? Itellä meni ilman kuria ja hukkista 13-53 väleillä 81km/h@GPS. Nykyhetkessä itellä toi vakioputki täysin tyhjennetty, verkot ja katalysaattorit lens suolle, putki kilkattaa komiasti, ja vääntöä löytyy ku pienestä kylästä. Tehoa ei kyllä paljoa enempää löydy.

Yhteenvetona:
DRD putki kurittomana (13-53 välit ja suuttimet vaihettu ym. tarpeelliset) huiput 80km/h paremmalla puolella, vääntöä ei löydy ihan liikaa. Myöhemmin 11-65 väleillä huiput 64.6km/h@GPS muna-asennossa rääkkäämällä.
DRD putki täysin tyhjättynä (välit 11-65, paisari halkastu ja ylimääräset osat lens pellolle) huiput 66.2km/h@GPS muna-asennossa huudattamalla. Vääntöä kylläkin rupes löytyy niin maan perkeleesti.

Sorry hieman sekavasta tekstistä, viimeyönä tuli nukuttua sen 2h...

Edit: Tässä videonpätkä äänistä, videossa paska laatu, tiiän. http://youtu.be/Y9wPKRATd1g
Nissani on mun kissani, Datsuni on mun ratsuni...
Tuomi_
Pyörä:
lähti kokkolaan
Paikkakunta:
Kanta-Derp
Liittynyt:
25.9.2010 19:42
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut Tuomi_ » 2.4.2012 12:51

nevssons taisi tarkoittaa tätä putkea?

väinö, tuo putkihan kilkattaa teharin lailla :D
Got SPL?
joltsu
Pyörä:
Peugeot Xps -08, Samurai cross 110cc, Yamaha Jog R -05.
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
31.7.2011 20:18
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut joltsu » 2.4.2012 16:25

Nyt alkoi houkuttamaan ottaa tuo katti pois tuolta putkesta. Mietin vaan, että eikö sen katin poiston pitäisi voimistaa piikkiä, kun ei ole mitää roskia siellä putkessa haittaamassa virtauksia (mitälie). Olenko aivan pihalla? Kun pelkään, että tuosta putkesta saman tyylinen kuin noista ihan oikeista tehareista, eli ei ole alavääntöjä ollenkaan vaan vasta sitten piikillä pääsee. Katillisena tuo putki on vähän niin ja näin, kun ei väännä kaikkein parhaiten alhaalla ja ottaa piikkiä, mutta mietoa sellaista. Parantaisiko tuo katin poisto vääntöjä vai tehoalueen tehoja. Kommenteista olen saanut semmoisen kuvan, että parantaisi vääntöjä. Jos sais jostain hommattua toisen paisarin niin vois kokeilla ku ei kehtaa tuhota nykyistä.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut Palezu » 2.4.2012 16:38

No mun mielestä se pösön putki on aika lailla ihan oikeaoppisen teharin muotoinen, niin aika luultavasti jos sen tyhjentää kokonaan niin se muuttuu perus tehariksi, alakierroksilla ei vedä mutta ylemmillä sitten vetää. Siitä ei sitten tiedä että millainen siitä tulee mutta tuskin mikään turbokit ainakaan :D Enemmän vääntöputkelta se mun mielestä näyttää. Mutta niin siinä käy joka tapauksessa että mitä enemmän sitä putkea tyhjentää, sen enemmän alakierrosten veto huononee ja tehot siirtyy entistä kapeammalle alueelle ylemmäs, joskin vielä tehokkaampana.

Mulla on tähän jopa hieno teoria, 2 tahti vääntää alakierroksilla sen takia huonosti koska pytyn aukot ovat suunniteltu paljon korkeammille kierroksille ja tällöin seosta ehtii karata putkeen kohtuu paljon alakierroksilla, josta huono vääntö. Ja sitten taas kun otetaan vakioputki joka on täyteen kuristettu, kuristukset haittaavat virtausta sen verran että seosta ei ehdi karata niin paljon putkeen alakierroksilla jolloin vääntö on parempi, mutta ei se sitten hurjaa lopputehoa tuotakkaan kun putki alkaa yläkierroksilla ahdistaa. Sitten taas täysin kuristamaton putki päästää seokset esteettä karkuun alakierroksilla jolloin vääntö huononee, mutta hengittävyys on paljon parempi yläkierroksilla jolloin tehokin nousee.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Mopojonne2007-2012
Liittynyt:
17.7.2009 16:47
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut Mopojonne2007-2012 » 2.4.2012 18:10

Vanhenman mallin pösönputki(03-05myös joissain 06) on metra jossa katti.Uuden mallin putki taas ei edes mitenkään metrakitille verrannollinen,tavallinen vakioputki.
Itse huomasin putken tyhjennettyä rupes kiihtymään paremmin,ja äänet nousi varmaan 40%
SEINÄJOEN MOPO/PIIKKIMIITIT TÄÄLLÄ
Muussi72
Liittynyt:
21.3.2012 21:52
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut Muussi72 » 2.4.2012 19:34

Mistähän saisin äänenvaimentimen pidikkeen,pannan mikä kiertää änkän ympäri ja sit kiinnittyis johonki ylhä et pysyis siin kertokaa jos joku tietää.
joltsu
Pyörä:
Peugeot Xps -08, Samurai cross 110cc, Yamaha Jog R -05.
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
31.7.2011 20:18
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut joltsu » 2.4.2012 19:39

Tee itse reikänauhasta ;)
väinö
Pyörä:
DRD 07. SM
Paikkakunta:
Ylö
Liittynyt:
29.11.2011 17:45
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut väinö » 2.4.2012 22:05

Tuomi_: Ääh joo :D olin taas hereillä... Jokatapauksessa, tossa on kaikille nyt ääninäyte miltä se kuulostaa täysin tyhjättynä :P Pitäs viel vähä ajopätkää saada kyhättyä.
Nissani on mun kissani, Datsuni on mun ratsuni...
WaiGou
Pyörä:
Malaguti XTM -07 Yamaha Aerox -07 Project
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
21.6.2010 3:50
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut WaiGou » 10.4.2012 4:14

kertokaaha että mitä vittua on tapahtunu vai onko iha normaalia.
otin tuossa pari viikkoa sitten irti malagutista vakioputken, ( sama putki siis kuin Dt: vakioputki ) ,että putsailen ja kuria värkkäilen vähäsen. :)
aattelin sitte tsekata iha huviksee mimmone se katti sielä paisarissa on. Noh otin taskulampun käteen ja aloin tiirailemaan sinne ja yli puolet paisarista oli vuorattu pahvilla? :lol: siis ihan umpinaiseksi vedetty.
onko tämä siis tehtaalta joku vaimennus homma vai onko edelline omistaja ollut kunnon vittupää. :lol:
Ostetaan toimiva jännitteensäädin Yamaha dt -07vm!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista