Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

maapertaja
Pyörä:
Aprilia rx 80cc
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
19.6.2012 13:20
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut maapertaja » 9.9.2012 13:27

Mistäköhän johtuu tällänen vika? Jos on antaa olla tyhjäkäynnillä vaikka 10 sec sitte vetäsee hanan pohjaan nii booaa ja meinaa sammua joskus sammuukin.???? Vireinä on 80cc airsal 21mm dellorto ja putkena e-nox? :|
maapertaja
Pyörä:
Aprilia rx 80cc
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
19.6.2012 13:20
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut maapertaja » 9.9.2012 13:28

[quote="maapertaja"]Mistäköhän johtuu tällänen vika? Jos on antaa olla tyhjäkäynnillä vaikka 10 sec sitte vetäsee hanan pohjaan nii booaa ja meinaa sammua joskus sammuukin.???? Vireinä on 80cc airsal 21mm dellorto ja putkena e-nox? :|

Ja muuten onko tampereella paikkaa johon voisi viedä pytyn viilattavaksi? ja tarvisko nämä virit mitä mulla on niin kisasähköjä? mopo on aprilia rx 06
vizu
Pyörä:
Suzuki PV & Tunturi Hopper
Paikkakunta:
Helsinki/Tapanila
Liittynyt:
2.8.2011 17:55
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut vizu » 9.9.2012 13:51

Sulla ei taida olla kaasari säädöis ja missä kunnossa läpät on?
Noilla vireillä ei tarvii mitään kisasähköjä.
Pondeyo
Liittynyt:
13.12.2011 17:51
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Pondeyo » 9.9.2012 14:59

Pistä joku korkeakiertoisempi putki, toi tg enox on surkee 70cc kans ku piikki loppuu 11-11500. Joku Gianelli/arrow/tk olis parempi-.
vizu
Pyörä:
Suzuki PV & Tunturi Hopper
Paikkakunta:
Helsinki/Tapanila
Liittynyt:
2.8.2011 17:55
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut vizu » 9.9.2012 16:25

Tosin 80cc airsal on aika vääntö pytty eli mielummin joku vääntö putki.
miiggz
Pyörä:
Honda FMX 650
Paikkakunta:
salo
Liittynyt:
11.8.2009 20:22
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut miiggz » 9.9.2012 17:50

maapertaja kirjoitti:Mistäköhän johtuu tällänen vika? Jos on antaa olla tyhjäkäynnillä vaikka 10 sec sitte vetäsee hanan pohjaan nii booaa ja meinaa sammua joskus sammuukin.???? Vireinä on 80cc airsal 21mm dellorto ja putkena e-nox? :|


Lortto on ilmeisesti PHBG? jos on niin katsos ensimmäisenä että pääsuuttimen alla oleva messinkilautanen on oikeinpäin. Sen kuuluu olla niin että lautasen taivutetut reunat on suuttimen kantaan päin. Mulla oli 120ps, w6 neula 70cc airsalin kanssa, ja silti kävi laihalla, vähänki ku hanaa anto niin booas.

Käänsin lautasen toisin päin, 10sec kävi ja tukehtui. Tällä hetkellä w7 neula ja 90ps. Käy vielä vähän rikkaalla, mutta talvea varten parempi niin. Kaasarina 19mm PHBG

Mitkäs suuttimet sulta löytyy kaasarista?

EDIT: pondeyo: mulla on 70cc:lle tg enox. Hauska vääntöalue, alkaa siitä 1,5/3 kierroksilta ja loppuu vähän alle täysien. Ja ei ducatin sähköt anna 12k enempää niin tuo käypä hyvin.
vizu
Pyörä:
Suzuki PV & Tunturi Hopper
Paikkakunta:
Helsinki/Tapanila
Liittynyt:
2.8.2011 17:55
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut vizu » 9.9.2012 19:03

Ducatin sähkothän antaa sinne 13000rpm saakka ainaki derbis.
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Gogge » 9.9.2012 20:06

Noxillahan piikki alkaa 6500rpm, isompi pytty voi vähän muokata tehoaluetta. Vakiopytyllähän tehoalue loppuu 13krpm ja ei se sitä enempää kierrä viilaamatta. Airsalitkin on vääntöpyttyjä, eikä ne kierrä varmastikaan juuri tuon enempää. Ja joo, ne "rajottamattomat" boksitkin alkaa rajottamaan muistaakseni 13krpm tai sitten 13,5krpm.. Eikä varmasti vakio sähkötkään pysyisi mukana tuon pidemmälle.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Pondeyo
Liittynyt:
13.12.2011 17:51
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Pondeyo » 9.9.2012 20:09

Ducatin sähköt vetää sen n. 13k rpm. Ja gogge, ei se vakiosylinteri enää 11k rpm jälkeen hengitä kunnolla kun huuhtelut niin pienet ja pako/imu pienet. Tehoja ei todellakaan enää oteta 13k rpm vakiopytyllä :D.
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Gogge » 9.9.2012 20:12

Joo paljon mahdollista, muistelin vaan että 13rpm oltaisiin pidetty maksimina. Tarkemmin mietittynä se on kyllä jo aika paljon.. Ja sen saman 11krpm se airsali + muut sportti pytyt varmaan kiertää.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Pondeyo
Liittynyt:
13.12.2011 17:51
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Pondeyo » 9.9.2012 21:36

Jotai 12k airsalil varmaa. Toobyaas oli viilatul airsalil ja arrow/21mm kaasaril menny 12500 rpm/105 km/h.
maapertaja
Pyörä:
Aprilia rx 80cc
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
19.6.2012 13:20
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut maapertaja » 9.9.2012 22:40

Onko kellään myydä turbokitin ylä-kauttaseen vasemmalta puolelta menevään väli-pilliä ::DD

Ja auttaisko tälläsissä virityksissä iridium tulppa mitään? :P
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 9.9.2012 22:57

Voi iridium tulpalla saada tasasempaa käyntiä ja jotain, mutta ei se tehoa tuo. Ainakaan huomattavasti.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Gogge » 9.9.2012 23:54

Joo lupaillaa puhtaampaa ja tehokkaampaa palamistapahtumaa, pidempää käyttöikää jne. Perus tulppa ajaa saman asian. Eli samoilla linjoilla, ei tuo tehoa,
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
KarsTa
Liittynyt:
7.3.2010 21:58
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut KarsTa » 10.9.2012 21:42

br9es oli mulla sillon airsalin kans ja oli kyllä lika kylymä, 8 olis ollu sopiva. Pro Racella nytten br10es kun tehtahan paperiis niin suasiteltihin :D ei viäläkään sääröös, onboard vireota voisin luvata tämän kuun 30 päivä
Myynnissä M10x40 12.9 kuusikolopultteja 2kpl. ->yv:llä yhteyttä :)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista