Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

Derolivan
Liittynyt:
6.10.2013 19:53
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Derolivan » 6.10.2013 20:37

Moi ostin CH-Racing WXE -06 mopo justiin ja sylinteri aika ruostunut ja mopo ajettu n. 12tkm ja mäntää ei vaihdettu ajattelin vaihtaa sylinterin koska saisin kaverilta halvalla uuden airsal 50cc minarelli am6 sylinterin minkälainen sylinteri kyseessä. miten on kestävyys,teho ja sopiiko minun mopooni.
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 7.10.2013 20:50

Tuolla ajomäärällä sylinteriä ei tarvitse vielä uusia ellei motti ole leikannut tai saanut muutoin siipeensä. Pintaruosteen saa pois vaikkapa soodapuhalluksella ja jos taas ruostetta löytyy pytyn sisäpuolelta, alkaa kone olemaan isomman remontin tarpeessa. Mainitsemasi sylinteri sopii erinomaisesti vakiopytyn korvaajaksi ja on ominaisuuksiltaan verrattavissa vakioon. Viilaamalla pytystä saa vielä lisää tehoja irti kunhan tietää mitä tekee.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut arsori » 7.10.2013 21:39

tarkennetaan vielä, että ruostetta ei saa olla itse sylinteriputkessa. Sylinterin jäähdytinneste osiossa saa olla ruostetta, ja valurautapytyissä on melko normaaliakin että sieltä vähän ruostetta löytyy.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
mies12345
Liittynyt:
9.10.2013 2:37
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut mies12345 » 9.10.2013 2:47

En tiedä onko ihan oikea paikka kysyä, mutta en nopeasti parempaa löytänyt. Eli olen aikeissa vaihtaa 139QMA moottorin (eli siis se perus kiinamoottori) sylinterin isompaan (vakio sylinteri on d*h = 39mm * 41.1mm ja uusi d*h = 47mm * 53.2mm). Kuulostaa ihan hyvältä jos vain sylinterin halkaisija muuttuisi. Rupesin vaan miettimään, että pituuden muuttuessa nokka-akselin ketjun pituus ei enää riitä? Kuitenkin kaikki uudet sylinterit mitä olen katsonut on "full upgrade kit"-mallia, eikä niissä ole mitään uutta nokka-akselin ketjua? Ja sitten ihan mielenkiinnosta, onko kovin huono asia, että puristussuhde pienenee?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 9.10.2013 8:31

viewtopic.php?f=33&t=83003

Mee tonne kyselee, se on noille 4T kinkeille. Tää on mopopuolen topic Minarellin ja Rabasan koneille. Kerro myös tuolla että minkä kokonen pytty nyt sit pitäs olla kyseessä.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
VacuumCleaner
Pyörä:
mh furia max
Liittynyt:
24.6.2012 17:59
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut VacuumCleaner » 13.10.2013 11:18

mikähä ois hyvä yläkautta kulkeva putki airsalin 80 pannulle jos nyt sellasen saisin hommattua ens kesäks :D
masnata69
Liittynyt:
6.9.2012 13:56
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut masnata69 » 13.10.2013 18:40

http://www.moto-hame.fi/index.php?main_ ... ts_id=7213 kellää mitää tietoo paljo tuost ois mahollista saada tehoja irti ? :)
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 13.10.2013 22:36

Paljos tollasesta 80cc Stage6/Athenan pytystä lähtee tehoja?

Stage6 ei kuulemma anna ihan sitä mitä luvataan mutta 230€ "tehokaasta" 80cc pytystä ei kuullosta kauhean pahalta. :D
joku12345
Liittynyt:
7.4.2013 10:18
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut joku12345 » 14.10.2013 23:20

nyt jäi vielä yksi juttu mietityttämään noista malossin sylintereistä. malossin sylintereille ei tarvitse lohkoja avartaa(eli siis ei tarvitse koska toimii ihan hyvin ilman avartamista, vai avartaminen olisi suositeltavaa?) eli siis malossin sylinterit sopivat huuhtelunlähtöihin ninkuin vakiosylinteri?
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 15.10.2013 23:46

Kuva

Tämän kuvan perusteella ja muistiani apuna käyttäen vaikuttaa melko samanlaisilta huuhtelunlähdöt vakiopytyssä ja tuossa MHR 80cc. Ei nyt löydy vakiopyttyä mistä tarkistaa mutta lohkoista kun nopeasti katsoin niin vaikutti kyllä lähdöt aivan samanmuotoisilta. Eli ei ainakaan 80cc MHR tarvitsisi avartaa koska lähdöt käy suoraan lohkoihin, mikäli kuva pitää paikaansa. MHR Team taas varmaankin vaatii avarruksen.
Driver7
Pyörä:
Gilera SMT -06, MH Furia 70cc
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
24.9.2012 16:09
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Driver7 » 16.10.2013 0:40

Mun mielestä edes Teamiin ei tarvi avartaa lohkoja.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 16.10.2013 11:04

Voihan kaupasta ostaa ihan liian ison hatunkin, kyllä se päähän ainakin sopii muttei se talvella paljoa lämmitä.




Sitä vaan, että kyllä ne lohkot pitäs aina sovittaa pyttyihin, ei oo vaikeeta ja saattaapi saada noi romut toimimaan niinku suunnitelu.
joku12345
Liittynyt:
7.4.2013 10:18
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut joku12345 » 16.10.2013 14:33

joo mutta sitten vakiopytty ei toimi jos avartaa lohkot.
yammu_michael
Liittynyt:
6.6.2013 20:57
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut yammu_michael » 16.10.2013 14:50

Paljonko tästä pytystä irtoaa tehoa oikeilla säädöillä? http://www.moposport.fi/fi/sylinterisar ... l58mtJsw_Q
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut .Juho » 16.10.2013 16:17

@yammu_michael n. 16hp takapyörältä, jos oikein muistan.

onks 73cc airsalissa mitään eroja 70cc airsaliin? muuta kuin hieman isompi mäntä.. :)

ja siitä 73cc airsalista pitäisi irrota se 10-12hp? jos laittaa 24mm pwk kaasarin ja sille sopivan imukaulan, arrowin teharin (tai sitten joku 70cc tarkoitettu putki, esim. scr corse hm).. ja sitten viilaa airsalin pakoaukon asteet 190-195 tienoille, niin varmaan se
13-15hp pitäisi irrota. :D vai mitä ootte mieltä?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista