Kaasuttimet

joltsu
Pyörä:
Peugeot Xps -08, Samurai cross 110cc, Yamaha Jog R -05.
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
31.7.2011 20:18
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut joltsu » 2.2.2013 14:54

Suutin on melko samannäköinen kuin Dellorton PHBN ryyppysuutin, mutta hieman pienempi ja kierteet ovat heti kannan alla. Kyllä tuo on Dellun kaasutin kun kaasuttimen kyljessä lukee niin ja varmaan se on PHBN, kun sen ryyppysuuttimet sopivat. En tietenkään älynnyt ottaa kuvaa suuttimesta, mutta yritän ottaa kuvan tässä lähipäivinä.
krisu1995
Liittynyt:
25.3.2011 1:10
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut krisu1995 » 6.2.2013 14:09

Mites toi kaasutin ku mul on nyt derbi drd pro johon virit jäykemmät kytkin jouset hiilariläpät hgs putki ja tulossa 80 airsal niin mites ku vakiona 17,5 kaasari niin toimiiko tuolla kunnolla jos vaihtaa suuttimen tarpeeksi suureksi. Vai pitääkö ostaa 19 tai 21 kaasari pakostikin. Ja paljonko ja miten vaikuttaa? :s kun kuitenkin kiinnitys on samalla imukaiulalla 17,5-21 kaasareille
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut nevssons » 6.2.2013 17:03

19-21mm kaasari ja vaikutuksena enemmän ruttua kaikilla kierroksilla. Imukaula tosin pilaa isomman kaasuttimen ilon, kun sen reikä jää liian pieneksi. Dremeli ja hiomarulla auttaa, mutta uusi imukaula on parempi.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut jukke96 » 6.2.2013 19:01

Minkälainen putki on HGS mopossa? 8o onko se siis ala- vai ylävääntö? Mulla on rossissa HGS :lol:

E: tämä siis krisun kysymykseen
Viimeksi muokannut jukke96 päivämäärä 7.2.2013 8:52, muokattu yhteensä 1 kerran
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 6.2.2013 22:31

Ei taida liittyä millään tavalla tämän keskustelun aiheeseen.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
krisu1995
Liittynyt:
25.3.2011 1:10
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut krisu1995 » 7.2.2013 15:14

hgs putki parantaa moottorin kierrosherkkyyttä ja keski- ja yläalueen vääntöjä.
joten airsalin 80 joka on vääntö sylkkä sopii putkenkanssa yhteen kuin nenä päähän :lol: mutta minkäs kokonen suutin normaalisti laitettas 21 kaasariin. kun on 80 kanssa. Tietenkin putki hieman vaikuttaa muttei menisi ihan arvalla hakemaan suuttimia. :roll:
_nigge_
Pyörä:
Gilera RCR '10(EX),Husqvarna WR 125 '09
Paikkakunta:
Toijala
Liittynyt:
28.4.2012 20:08
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut _nigge_ » 7.2.2013 16:31

Kertokaas nopeesti,et minkänäkönen/olonen on puhdas ilmanputsari? Kun on semmonen vähän tahmee ja ei ainakaa läpitte puhaltamalla mee ilma kauheen hyvin läpi. Ja millä öljyäisin sitä? WD-40? Ihan vedessä pesu riittää med fairy?

E: Koitin äsken ilman putsaria,kävi vitusti paremmin tyhjäkäyntiä,booas toki täyskaasulla,mutta taitaa olla pesun tarpeessa?

E2: Koitin tos ajella,ihan samanlailla ei käy tyhjäkäyntiä eikä kierrä. Pitänee vaihtaa suutin 80--->75.
''Tottakai se menee kovaa ku se on husse!''
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut arsori » 7.2.2013 23:05

Fairy+lämmin vesi on jees, tai sit jollai rasvaa liuottavalla myrkyllä. Kyllä sen näppituntumalla aikalailla huomaa kun on puhdas.

Öljyks suositellaan ilmanputsariöljyä, mut paremman puutteessa kelpaa kakstahtiöljy. Muovipussiin loraus öljyä, ja suodatinelementti mukaan. Sit puristelet sillei et öljy imeytyy tasasesti.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 9.2.2013 1:35

2T öljy on kyllä putsariin turhan löysää. Eikä putsariöljykään maksa paljoo. Sitten kauheella vesisateella ajaessa, kun huonojen öljyjen takia putsari imee vettä ja matkanteko tyssää niin kyllä muuten vituttaa.

Puhdas putsari näyttää puhtaalta, värit (jos on) on kirkkaita yms. Kyllähän sä nyt tiedät mitä eroa on puhtaalla ja likasella paidalla, suunnillee sama asia. Mun mielestä mikään fairy+vesi ei tehoo kunnon öljyihin, ite oon Piperiä putsaillu ihan bensassa. Kuullut olen kyllä että jollain olis liimaukset sulanu bensassa, mutta ei mulla ainakaan irronnu. Kunhan nyt ei liota sitä tunteja siellä, putsaus vaan.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut jukke96 » 9.2.2013 2:53

ja tätä jauhetaan paljon, eli älä kierrä putsaria kuivaksi, putsarin elinikä laskee siinä nii helvetisti :D
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
lepsi
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
6.11.2007 22:45
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut lepsi » 9.2.2013 3:08

Reetuhai2 kirjoitti:2T öljy on kyllä putsariin turhan löysää. Eikä putsariöljykään maksa paljoo. Sitten kauheella vesisateella ajaessa, kun huonojen öljyjen takia putsari imee vettä ja matkanteko tyssää niin kyllä muuten vituttaa.

Puhdas putsari näyttää puhtaalta, värit (jos on) on kirkkaita yms. Kyllähän sä nyt tiedät mitä eroa on puhtaalla ja likasella paidalla, suunnillee sama asia. Mun mielestä mikään fairy+vesi ei tehoo kunnon öljyihin, ite oon Piperiä putsaillu ihan bensassa. Kuullut olen kyllä että jollain olis liimaukset sulanu bensassa, mutta ei mulla ainakaan irronnu. Kunhan nyt ei liota sitä tunteja siellä, putsaus vaan.
Ite oon ainaki kokenu toimivaks keinoks sen että laittaa bensaa jonkunnäkösee suihkepulloo, josta sitä voi sitte ruuttailla niin ettei sitä mee niille liimauksille. Ja vielä bensalla pesun jälkeen ku pesee fairyvedellä nii avot, homma rokkaa. 8) Ja vaikka se putsari näyttää päällepäin puhtaalta, nii ku sitä huljuttelee sielä vedessä niin sieltä saattaa vielä irrota tosi hienojakoista pölyä/hiekkaa. Eli kannattaa välillä vaihtaa puhtaat vedet ja puristella sitä putsaria sielä liemessä niin kauan ettei mitää enää irtoo.
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut kossusukka » 9.2.2013 3:30

Fairyvesi tai ihan oikea putsarin putsausaine jota saa vaikka nyt motonetistä. Se on todella pop, putsaa loistavasti ja pitää putsarin elinvoimaisena. Bensallakin menee ihan hyvin, se sulattaa liimauksia. Itse olen muutamia pipereitä bensalla paskonut, tosin niitä pipereitä oli jo todella monia kertoja sillä bensalla pesty. Tarpeeksi monta kertaa kun pesee pensalla niin ne liimaukset liukenee siitä putsarista. Ei tosin se uusi paljoa maksa. Fairivesi kuivuu helvetin hitaasti ja se pitää antaa oikeasti kuivua ellei halua putsarista jääpuikkoa. Eli eli. Bensalla jos on kiire, fairyvedellä jos haluaa pitää pitkäikäisenä sen vaahtomuovikimpaleen. Päättäkää ihan itse.

Jos putsarista nyt kuitenkin alkaa liimaus repeämään bensapesuista, niin ei, siihen ei todeta ettei sillä ole mitään väliä vaan ostetaan uusi. Piste. Ei mitään vääntelyitä "mutku mutku on tää tiäksä niinku aina ennenqi toiminu" vaan ostetaan vaikka palautuspulloilla. Ei noi piperit maksa käytännössä mitään, varsinkin kun suhteuttaa laatuun ja muiden putsareiden hintoihin.

Pesu kannattaa suorittaa dippaamalla putsaria astiaan jossa on tätä vapaavalintaista puhdistus-liuosta. Huljuttelee putsaria sielä ja rutistelee sitä sielä jne. Koittaa saada kaiken sonnan irtoamaan siitä. Lopuksi kuivaus tasaisella rutistamisella, myttää vaikka koko putsarin nyrkkiin ja puristaa kovaa. Kunhan ei taivuttele ja pyörittele, se yksinkertaisesti saa vaahtomuoviputsarin repeämään. Vähintään liimauksista.

Jaa pesun jälkeen, muistakkee se öljäys. Ilmansuodatinöljy on parasta, 2t öljy on mielestäni ihan vitun turhaa sähläystä siihen putsariin. Se öljy pitää olla tahmeaa soossia! Aivan kuten oikea ilmanputsariöljy onkin. Jos nyt haluaa olla se penninkituuttaja niin vetää vaikka margariinilla jos huvittaa, suosittelen kuitenkin ehdottomasti putsariöljyä. Olkoot vaikka motonetin putsariöljyä, ihan hyvää se Bilteman öljykin on.
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
Vegemon
Liittynyt:
25.6.2012 3:22
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Vegemon » 14.2.2013 2:02

Sopivatko nuo PHBG kaasuttimet normaalisti rabasan moottorille jossa vakiona PHVA kaasutin?

Tietenkin olettaen, että imukaulan halkaisija on sama.
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 14.2.2013 8:23

Jos se halkaisija on sama niin miksi ei passaisi?
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
Sako600
Liittynyt:
30.4.2012 12:02
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Sako600 » 14.2.2013 17:28

Olisi kaasarin irrotus ja pesu edessä, koska se on alkanut vuotaa niin pitää selvittää mistä se johtuu ja muutenkin on hyvä aika nyt tehdä se, mutta koska ekaa kertaa olisin tekemässä sen niin onko jossain jotain kuvii ja muutenkin ohjeita phva 17,5 kaasarin irrotukseen ja pesuun jne? Tietopankissa oli jotain ohjeita mutta en ole oikeen löytänyt tarpeeksi ohjeita siihen siltikkään.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista