Viilaustopic

Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 5.8.2020 14:03

Millä tavalla ne on viilattu pilalle? Jos alapäästä sörkitty vaan vituiksi niin putsaus, karhennus kovametalliterällä, uusi putsaus ja vaikka tolla biisonilla täyteen. Sit uus muotoilu.
Liittynyt:
13.10.2019 17:00
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Peruna22 » 5.8.2020 16:57

Malagutisti kirjoitti:Millä tavalla ne on viilattu pilalle? Jos alapäästä sörkitty vaan vituiksi niin putsaus, karhennus kovametalliterällä, uusi putsaus ja vaikka tolla biisonilla täyteen. Sit uus muotoilu.

Joo siis se alaosa kyseessä
Liittynyt:
13.10.2019 17:00
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Peruna22 » 20.8.2020 21:32

Ei oikestaan liity viilaukseen mutta onko 50cc kanssa läppärungon korottamisesta 5 tai 10mm mitään hyötyä?
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 20.8.2020 21:37

Ehkä esimerkiksi am6 + vforce kombolla voi olla hyötyä, mahtunee reunimmaiset läpät aukeamaan kunnolla.
Liittynyt:
28.4.2020 0:18
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut am666 » 26.9.2020 2:59

Kertokaas joku minkä takia wandan halpis 50cc pytty on edelleen huomattavasti laiskempi vakioon verrattuna vaikka valujäljet jo viilattu pois? Huomasin wandan pytyssä olevan hieman "suoremmat" huuhtelut ja vakiossa ne oli sellaiset hieman kaarevammat, onko sillä sit jotai vaikutusta? Eniten täs vituttaa ku menin ton pytyn vähävarasena ostamaan siinä toivossa, että omalla viilailutaidoilla saisin siitä vakiota vastaavan pelkästään valujäljet viilaamalla mut eipä se silti hyvä ole... Pakoaukko aivan identtinen mut huomasi huuhtelujen alareunan olevan hieman matalammalla eli siis isommat aukot huuhteluille.
Pyörä:
Yamaha DT125R, 2x Suzuki PV
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
9.3.2020 21:33
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut vetko » 27.9.2020 1:40

No jos pakoaukko on identtinen niin tarkoittaa, että huuhtelut on huonot eli väärin mitoitetut/huonosti ohjatut. Huuhteluita on aika vaikea lähteä muuttamaan tuon enempää. Pakoaukon voit viilata vaikka 69% leveäksi. 40,3mm/100*69=~27,8mm.
Ja tehojen tuloon voit vaikuttaa jätätkö aukon pyöreäksi vai kantikkaaksi, jos kantikas niin piikkisempi ja tehot kapeammalla alueella. Ja nosta pakoaukkoa vaikka 1mm elä enempää, koska tehot siirtyy helposti liian ylös ja putki ei riitä ellei ole, joku tehari sitten voi koittaa ottaa toisen millin pois jos on varaa menettää alatehoja. Muista tehdä aukosta mahdollisimman symmetrimen ja sileä. Ja aukot voi mitata esim rautalangalla mikä on leikattu mittaan tai tussilla merkitä. Esim ite olen leikannut rautalangan pätkän kattonu ja laittanu teipin ja tarkistanu, että on oikean kaukana aukon reunasta sitten tussilla vaan värjänny ja teippi pois niin näkyy mihin asti pitää villata. Jos ei tehoa tule haluamaasi niin sitten sylinteri vaihtoon.
Liittynyt:
13.10.2019 17:00
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Peruna22 » 26.10.2020 17:42

mites toi kannen madallus vaikuttaa 50cc kanssa? paljon on muut laskenu kantta?
Pyörä:
Yamaha DT125R, 2x Suzuki PV
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
9.3.2020 21:33
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut vetko » 26.10.2020 20:32

Eipä juuri auta vähän voi tuoda tehoa, mutta ei mitää merkittävää. Ja laskeminen koneistamolla jos itse tekee hiekkapaperilla lasin päällä menee ikä ja terveys. Sitten pitää suunnitella eli laskea puristussuhde ja katsoa, että mäntä ei ota kanteen. Ei ole kannattavaa ellei ole jotain viripyttyä tai viilattu.
Liittynyt:
13.10.2019 17:00
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Peruna22 » 28.10.2020 17:07

vetko kirjoitti:Eipä juuri auta vähän voi tuoda tehoa, mutta ei mitää merkittävää. Ja laskeminen koneistamolla jos itse tekee hiekkapaperilla lasin päällä menee ikä ja terveys. Sitten pitää suunnitella eli laskea puristussuhde ja katsoa, että mäntä ei ota kanteen. Ei ole kannattavaa ellei ole jotain viripyttyä tai viilattu.

jos on oikein tehty, eli laskettu puristusuhde jne niin siirtääkö se tehoaluetta tietylle alueelle??? mites vääntö paraneeko?
Pyörä:
Yamaha DT125R, 2x Suzuki PV
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
9.3.2020 21:33
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut vetko » 28.10.2020 20:50

Kyllä se vääntöä parantaa ja ei pitäisi teho aluetta muuttaa. Pikemminkin parantaa alavääntöä. Mutta ei se kannattavaa ole jos ei ole muita tehty.
Liittynyt:
13.10.2019 17:00
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Peruna22 » 29.10.2020 13:40

vetko kirjoitti:Kyllä se vääntöä parantaa ja ei pitäisi teho aluetta muuttaa. Pikemminkin parantaa alavääntöä. Mutta ei se kannattavaa ole jos ei ole muita tehty.

Kärsiikö ylävääntö?
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 29.10.2020 14:11

Mistä muu kokoonpano koostuu? Muuten vakiolla/vakiohkolla tekniikalla et tule huomaamaan yhtään mitään, kuten vetko on useaan kertaan yrittänyt jo kirjoittaa. Toistaiseksi omista kansista on tullut huomattua vain se että milloin on liian suuri puristussuhde.

Jos nyt kuitenkin alat, niin koko palotila kannattaa tehdä kunnolla.

Tähtää puristussuhde johonkin 13-15 väliin. Squishratio n. 50%, eli tuon reunan pinta-alan suora projektio 50% koko pinta-alan projektiosta. Lopuksi squishvälys n. 0,7 mm

Kuva

Kuvan kannessa on muuten liian pieni palotilan kuppi -> aivan liian iso puristussuhde. Derbin vakio palotilalla madaltamalla squish vaan lähelle 0,7mm tulee aivan jäätävä puristussuhde.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista