Viilaustopic

Liittynyt:
21.7.2019 12:52
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Turo Tervo » 21.7.2019 12:59

Noniin elikkäs nyt alkoi kovasti tehdä mieli hakea omaan rutkuun lisätehoja. Pyttynä toimii 88cc barikit. Sellainen idea heräsi että jos pyttyä korottas alapäästä kolmella millillä ja kävisi kampuraan iskemässä yamaha yz 85 kiertokangen (47.8mm isku muistaakseni) kun tällähetkellä 45mm isku ja kantta madaltaisi sitten 0.2mm niin kuulostaisiko tällainen viritys toimivalta/mahdolliselta. Pytyssä on 7 huuhtelua? (transfer ports) ja muutenkin sen verran korkeatasoinen pytty etten sitä lähtisi viilailemaan vaan uskon että kanavat on hyvät sellasenaan.
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 21.7.2019 17:47

Mitenkäs meinasit että kiertokanki vaikuttaa iskunpituuteen? YZ veivi ei sovi muutenkaan pyörimään Am6 alakerrassa 48 mm iskulla.

Pisin isku taitaa olla bidan 48 mm kampurassa, sen veivissä on ohuempi alalenkki kuin yzissä.

YZ kampi ei sovi mitenkään Am6 lohkoihin ilman massiivisia muutoksia.

Tarvittava korotus on seurausta iskunpituuden ja veivin pituuden muutoksista, ei yksin iskusta.

2-tahdin stroukkaamisessa on muutenkin omia haasteitaan, liittyen muuttuvaan aukkojen ajoitukseen.
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Betaversio » 4.8.2019 17:51

Jeps. Ehdotan että jätät sylinterin ns. olemaan sellaisenaan ja etsit lisäheposia jostain muualta. Tuo pytty on sitä luokkaa että sillä pitäisi pärjätä vakiotehoisille kevytmoottoripyörille ihan viilaamatta jos vain muuten on paketti kunnossa. Esim 26mm kaasutin (hyvissä säädöissä!!), tarkoituksenmukainen sytkä (säädettynä, tsekkaa strobolla ajoitus!) ja settiin sopiva pakoputki noin aluksi voisi olla ihan hyvä lähtökohta. :)
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Liittynyt:
2.1.2019 17:44
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Pirkka1 » 2.4.2020 20:17

Tuli tossa muokattua am6 kansi kun täältä lueskelin ainakin käyttäjän Juho. Kirjotusia. Monesti sanottu että am6 vakio kansi on liian kireä. Totesin sen itsekkin kun mittasin squish areaksi noin 70%. Muokattii sitte sinne 50% holleille tietty samalla avartu palotila vähän. Lopputulos oli väännöttömämpi ja huiputkin laski 2kmh.Ylikierroksia tuli ehkä vähän lisää joten pienemmillä väleillä kulkis kovempaa?
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 2.4.2020 20:48

Mihin puristussuhde ja squishgap asettui?
Kuvaa palotilasta?
Liittynyt:
2.1.2019 17:44
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Pirkka1 » 2.4.2020 22:19

Squsih pysyi samana 0.8~ ja puristussuhde varmasti laski. Ei ollu mitää millä mitata tähän hätään
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 3.4.2020 11:52

Ei ole muuten ikinä tullut mittailtua vakio palotilalla puristussuhdetta. Lie kohtuullisen korkea.

Kuva

Tuossa on yksi oma kansi, 55% SR ja painettu vaan 8 mm nirkolle hiotulla HSS terällä kupille lisää halkaisijaa ja niin syvälle että koko palotila puhdistuu. Tarkistelin vanhoja wa viestejä ja ei näköjään itsekään tullut tarkisteltua tuosta tilavuutta. Sanoisin kuitenkin että korjaamaton painuu alle 14:1 ja kyseisessä sylinterissä oli vielä yli 200* pakoaukko.
Aika hengettömän tuntuinen se oli, mutta jaksoi vetää kyllä ylikierroksilla sopivalla putkella ja myöhäisellä sytkällä.

Pitänee vähän mittailla tilavuuksia.

Vertailuksi
Kuva
Tässäkin on ~55% SR ja muistaakseni asettuisi korjaamaton 15:1 paikkeille. Menossa sylinteriin jossa on 3-os pako, jossain karvan verran alle 190 ajoituksella.

Vaikea on kyllä kuvasta erottaa. Irtopalotilan kuppi ei ole läheskään yhtä syvä kuin tuon minarellin kannessa. Irtopalotilan tuilppakin vielä lisäksi 10 mm kierteellä, joten palotila on vähän toroidin muotoinen. Molemmat 41 mm porauksella.
Liittynyt:
22.9.2018 20:35
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Oskari0 » 30.4.2020 14:02

Mitäs olette mieltä jos laittaisin tpr kampuran 44mm isku. polini evolution 80 alu sylkän kanssa 40mm iskuinen. 2mm pyttykoro, mutta laskurin mukaan pakoaukko olisi yli 200 astetta ja huuhtelut 147. voiko huuhteluita täyttää kemiskillä vai kannattaako viilata pakoa jos asialle ei tee mitään blowdown jää 26.5 asteeseen. Kertokaa ehdotuksianne/mielipiteitäne.
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 30.4.2020 18:11

Ei hyvä.
Ei noilla huuhteluilla.
Liittynyt:
11.7.2019 2:32
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Beta22 » 10.5.2020 21:30

Voisko joku järkevä selittää huuhteluiden viilaus teorian miten vaikuttaa kuinka paljon tulee tehoa yms.
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 11.5.2020 10:35

Internet on täynnä teoriaa.
Eipä tuohon voi mitään ohjetta antaa. Riippuu paljon lähtökohdista ja käytettävissä olevista työkaluista.

Kiwimaasta löytyy paljon luettavaa aiheesta.
Liittynyt:
3.5.2020 18:15
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Topatti » 10.7.2020 5:11

Moro, tarkotus ois viilata derbin 50 sylinteriä ja saada tehoalue ja ajoitus mätsäämään tk putkeen joka ottaa piikkiä n. 9-13k että käyttis bensan mahdollisimman hyvin ja olis mukava ajaa, olisko sopiva leventää ihan pari prosenttia imua sekä pakoa ja nostaa pakoa siihen n. 188-189 asteeseen? Alavääntöä ei varsinaisesti tarvitse ja kulutus olis hyvä pitää mahdollisimman alhaalla. Kannattaako vakio imukaula viilata 17.5 lortolle?
Liittynyt:
13.10.2019 17:00
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Peruna22 » 3.8.2020 19:08

Onko olemassa mitään kemiallisen metallin tapaista ainetta väärin viilatun sylinterin korjaamiseen? vois laittaa linkkiä tänne jos on
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 4.8.2020 21:52

Miten väärin viilattu?

Jos aukko on liian iso niin aikalailla: pilalla.

Huuhtelukanavia on tullut täyteltyä Devcon Aluminium Puttyllä. Motonetin Bison 2k-metalli kestää kans ihan hyvin.
Liittynyt:
13.10.2019 17:00
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Peruna22 » 5.8.2020 8:56

Malagutisti kirjoitti:Miten väärin viilattu?

Jos aukko on liian iso niin aikalailla: pilalla.

Huuhtelukanavia on tullut täyteltyä Devcon Aluminium Puttyllä. Motonetin Bison 2k-metalli kestää kans ihan hyvin.

Huuhteluidta kyse

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista