Viilaustopic

Yamaha-poju
Pyörä:
Yamaha DT 50/70cc -10, Yamaha YZ 125 -05, Aprilia RX 80cc -03, Lynx Rave RC600sdi
Paikkakunta:
Mustasaari
Liittynyt:
3.9.2011 18:45
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Yamaha-poju » 19.9.2012 7:32

juu, mutta mistä nyt sitten löytyisi hyviä vinkkejä ?
YAMAHA EI PAMAHA! ;
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Betaversio » 19.9.2012 10:15

Sun täytyy varmaan ettiä niitä vinkkejä. Hakua, googlea ja muita vastaavia käyttäen. On kauheen kummallista olettaa että me kaivettais ne tiedot sun puolesta esille. Voidaan toki auttaa jos on selkeä kysymys mihin vastata mutta "miten viilaan derbin pyttyä" ei ole kovin selkeä kysymys.

Vink: Google-haku motot.netistä: "Hakusana Hakusana site:motot.net"

Googlella löytää gallerian kuvatkin paljon paremmin kuin tuolla gallerian kökkö-haulla :)
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Yamaha-poju
Pyörä:
Yamaha DT 50/70cc -10, Yamaha YZ 125 -05, Aprilia RX 80cc -03, Lynx Rave RC600sdi
Paikkakunta:
Mustasaari
Liittynyt:
3.9.2011 18:45
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Yamaha-poju » 19.9.2012 20:49

ajattelin vain että jos joku on tässä sattunut viilailemaan ko. pyttyä niin voisi kertoa että muuttuko pytyn luonne jne...
YAMAHA EI PAMAHA! ;
vizu
Pyörä:
Suzuki PV & Tunturi Hopper
Paikkakunta:
Helsinki/Tapanila
Liittynyt:
2.8.2011 17:55
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut vizu » 19.9.2012 21:30

Tottakai se muuttuu, mutta tuolla gallerian puolella on ainaki kahesta viilatusta airsallista kuvia ja jopa jotain mittoja.
Seppoman
Liittynyt:
28.10.2009 20:19
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Seppoman » 29.9.2012 9:31

Miten pinnoitetun sylinterin viilaaminen eroaa valurautasen viilauksesta? Kelpaako samat välineet eli tässä tapauksessa paineilmavinku ja siihen karkea valuraudalle ja hitsaussaumoille tehty terä? Miten vaikuttaa am6 vakiosylinterin viilaaminen mopon nopeuteen, pääseekö tecnigas e-noxilla lähellekkään 100 km/h pelkästään paon viilauksella? :roll:
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut jkoljo » 29.9.2012 9:55

Karkea terä ei ole paras mahdollinen, se saa nicasilin lohkeamaan herkästi. Hiomakivi tai hiomarulla on huomattavasti parempi vaihtoehto.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
heka96
Pyörä:
Suzuki s1, rieju mrt, Tunturi pappa
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.4.2012 19:35
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut heka96 » 6.10.2012 21:22

mistä ootte tilannu paineilmavinkuun metallisiä teriä?

taitaa olla vähä offtopic mutta asiaan liittyy kuitenkin.. :roll:
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 6.10.2012 22:40

heka96 kirjoitti:mistä ootte tilannu paineilmavinkuun metallisiä teriä?

taitaa olla vähä offtopic mutta asiaan liittyy kuitenkin.. :roll:


Kannattaa kysellä autovaraosaliikkeet yms rautakaupat läpi missä myydään työkaluja, monesti on tilauksen päässä jos ei muuten hyllyssä/tiskin alla ole..

Jos ei muuten niin internetin ihmeellisestä maailmasta.
-> http://www.metronic.fi/
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 7.10.2012 3:14

Biltemas ainaki on ollu, oon ite sielt hommannu ja aika kestäviä ollut, kun ykskään ei oo vielä pilalle menny.
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Juunish » 9.10.2012 0:13

Ihan mielenkiinnosta kysyn. Mitä tarkoitetaan asteilla ja ajoituksilla?
Midrace Aerox projekti
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Betaversio » 9.10.2012 10:47

Yleensä aste ja ajoitus on vähän niinkuin sama asia. Esim. pakoaukon ajoitus ilmaistaan yleensä kampiakselinasteina. Yksi aste on siis 1/360 kampiakselikierros ja asteista puhuttaessa puhutaan lähes aina kampiakselinasteista. Maailmalla käyttävät aukkojen ajoituksista puhuttaessa paljon ilmaisua "astetta yläkuolokohdan jälkeen". Voidaan sanoa esimerkiksi että pakoaukko avautuu 90 astetta yläkuolokohdan jälkeen. Tämä tarkoittaa sitä että yläkuolokohdan jälkeen kampiakseli pyörähtää neljänneskierroksen ja sitten aukeaa pakoaukko.

Jos pakoaukko avautuu 90 astetta JYKK (jälkeen yläkuolokohdan), se myös sulkeutuu 90 astetta sitä ennen, koska mäntä kulkee samaa tahtia ylös kuin alas. Pakoaukko on siis auki koko muun kampiakselikierroksen eli 360 - 90 - 90 = 180 astetta. Eli puolet ajasta.

Jos haluaa näpäyttää jotakuta niin voi pyytää tyyppiä laskemaan kuinka kauan pako (tai joku muu) rööri on auki sillä välin kun ajat kotoa koululle. Matka kestää 20 min ja jos pakoajoitus on 180 astetta niin pakoaukko on tuolla välin auki puolet ajasta eli 10 minuuttia
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Juunish » 9.10.2012 16:03

Eli siis: jos viilaisin pakoaukkoa ylöspäin, niin pakoaukon ajoitus muuttuisi ainakin jollain tavalla suuremmaksi. Joo nyt ymmärän mitä täällä puhutaan aina ajoituksista tai asteista :D

Täytyy kattoa jos kiinnostaisi vähän tehdä jotain tolle pytylle. Portmappi nyt ei oo ihan selkee vielä miten tehdään, mutta täytyy nyt opetella vielä :)
Midrace Aerox projekti
Meikko
Pyörä:
Husqvarna SMS 125 '09, Derbi DRD Pro SM 80cc '10, Tunturi Break -86, exät: Aprilia RS 50 '07 ja Peugeot XPS '06
Paikkakunta:
Parkano
Liittynyt:
26.10.2011 1:43
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Meikko » 10.10.2012 15:11

Ostan täs pian kaverilta Airsalin 70cc:n ja tarkotus olis saada vähä enemmän tehoo irti siitä :D Tehoalue pitäis saada vastaan putkena toimivan turbokitin tehoaluetta (8000-12000). Eli miten paljon ja mihin päin mitäkin aukkoa pitäisi lähteä viilaamaan?
"Four wheels move the body. Two wheels move the soul"
jt-87
Pyörä:
Suzukeja:S1, PV, DS80
Paikkakunta:
Polvijärvi
Liittynyt:
5.9.2009 21:25
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut jt-87 » 11.10.2012 8:18

Eipä ole mitään hajua, kun ei ole tietoa millainen se pytty on alunperin. Kannattaa mitata alkuperäinen aukotus ja kysellä uudelleen sen jälkeen.
Blairexhaust putken profiililla: http://www.mediafire.com/view/?ttd6lvvggt84v75
Myytävänä Pako- ja imulaippoja PV:seen!
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut MSJD » 11.10.2012 18:48

Muistelisin että pakoajoitus oli 195. Vai olikohan se metrakitissä... Eli viilauksesta ei paljoa ole hyötyä. Tai toki on mutta isompo hyöty olisi isommasta kaasarista tai paremmasta putkesta. Jolloin viilauksesta saa jotain hyötyäkin. Lähinnä suosittelen pyöristämään pakoaukon reunan. On meinaan aika terävä... Toki kannattaa mitata ne asteet ja kattoa muistanko väärin.
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista