Keskustelua jousituksesta

Pyörä:
Derbi Senda X-Race R -08 with Doppler er1 crome etc.
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
24.7.2010 22:07
Keskustelua jousituksesta

ViestiKirjoittanut qurtsi » 4.8.2010 10:50

Keskustelua mopojen etuhaarukoista, -pumpuista, jousituksista, iskunvaimentimista jne.

Tänne voi jakaa esimerkiksi juttua seuraavista asioista:
  • Etupumppujen huolto ja siihen liittyvät kikat ja öljysuositukset
  • Eri etuhaarukoiden ominaisuudet, kestävyys, hintalaatusuhde. Merkkejä ovat esimerkiksi Paioli, Marzocchi yms.
  • Kiilloituksesta ja maalauksesta myös keskustelua.
  • Takahaarukan modaukset yms.
  • Perän korottamisesta

Jarruille löytyy oma viestiketjunsa.

Marzocchin etuhaarukan räjäytyskuva
Kuva
Paiolin etuhaarukan räjäytyskuva
Kuva
Viimeksi muokannut qurtsi päivämäärä 5.8.2010 10:25, muokattu yhteensä 1 kerran
Pyörä:
Gilera sc 125 '08
Liittynyt:
20.6.2008 19:22

ViestiKirjoittanut --kim-- » 4.8.2010 17:34

Voiko kaasuiskaria asentaa ylösalaisin? Jos näin maalaisjärjellä ajattelee niin sen pitäisi toimia normaalisti myös ylösalaisin, mutta varmistetaanpa vielä viisaammilta. ;)
Paikkakunta:
kajaani
Liittynyt:
27.12.2004 21:17

ViestiKirjoittanut noen » 4.8.2010 20:24

toimii.
mutta haittaako se menoa ??
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
28.9.2007 17:55

ViestiKirjoittanut kalleppi3 » 4.8.2010 20:39

jos topicci kerran kasassa on ja pysyy? niin eikö nimeksi sovi paremmin "keskustelua alustoista ja jarruista" tms. samanlainen topicci kun kerran skotupuoleltakin löytyy. ;)
Liittynyt:
19.7.2010 23:46

ViestiKirjoittanut [^lollero^] » 9.10.2010 13:55

--kim-- kirjoitti:Voiko kaasuiskaria asentaa ylösalaisin? Jos näin maalaisjärjellä ajattelee niin sen pitäisi toimia normaalisti myös ylösalaisin, mutta varmistetaanpa vielä viisaammilta. ;)


Itse kun olen ainaskin rossipyörän iskareita huollattanut niin on varoteltu pitämästä säilytettäessä ylösalasin?? että itsen ainaskaan laittaisi, mut koita ja kerro.
Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 9.10.2010 17:30

kalleppi3 kirjoitti:jos topicci kerran kasassa on ja pysyy? niin eikö nimeksi sovi paremmin "keskustelua alustoista ja jarruista" tms. samanlainen topicci kun kerran skotupuoleltakin löytyy. ;)
Jarruista on jo oma keskustelunsa.
viewtopic.php?f=15&t=59092&start=0
Pidetään nämä eriytettynä, niin iskareita&jousia koskevat kysymykset eivät huku jarrukeskustelun sekaan.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20

ViestiKirjoittanut LaneKit » 9.10.2010 18:12

Mite toimis perus sendas toi drd:n linkustoon tarkotettu iskari? Meniskö ees kii ja jos menis, ni korottasko iha vitust?
Liittynyt:
19.7.2010 23:46

ViestiKirjoittanut [^lollero^] » 9.10.2010 23:15

LaneKit kirjoitti:Mite toimis perus sendas toi drd:n linkustoon tarkotettu iskari? Meniskö ees kii ja jos menis, ni korottasko iha vitust?

no sehän riippuu ihan siitä miten pitkä on silmä väli?? kyl vaikuttas siltä että korottais vähäbn ehkä liikaakin??? mut ois kyl siistii ku rakentais koko drd:n perän nii toimis varmaa iskarit sen jälkeen hianosto ;)))
Liittynyt:
2.7.2010 15:29

ViestiKirjoittanut Skiiware » 10.10.2010 10:51

[^lollero^] kirjoitti:
LaneKit kirjoitti:Mite toimis perus sendas toi drd:n linkustoon tarkotettu iskari? Meniskö ees kii ja jos menis, ni korottasko iha vitust?

no sehän riippuu ihan siitä miten pitkä on silmä väli?? kyl vaikuttas siltä että korottais vähäbn ehkä liikaakin??? mut ois kyl siistii ku rakentais koko drd:n perän nii toimis varmaa iskarit sen jälkeen hianosto ;)))

Pakko nyt tähän todeta että vaikka ois mitkä tsydeemit niin ei nää mopon iskarit oo hyviä oikei millään tavalla..
Pyörä:
Husqvarna SMS 125 -09, Suzuki Address
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
16.11.2006 17:35

ViestiKirjoittanut _mönkey_ » 10.10.2010 11:17

LaneKit kirjoitti:Mite toimis perus sendas toi drd:n linkustoon tarkotettu iskari? Meniskö ees kii ja jos menis, ni korottasko iha vitust?

Korottais ihan helvetisti liikaa.
Käykää kurkkaa galleriaa :)
Pyörä:
Cagiva Mito 07
Paikkakunta:
Posio
Liittynyt:
16.7.2009 12:21

ViestiKirjoittanut Rieju_poika » 14.10.2010 16:46

Kuinka pitkä on Riejun Spiken iskari? Mopo ei ole tällähetkellä käsillä ja
tarttis tämmöinen tieto saada tietää.

Kiitos ;)
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04
Re: Keskustelua alustasta

ViestiKirjoittanut Topsa- » 29.6.2011 16:31

Palautetaas tää tekniikka alueen viimenen topicci taas keulille :) Eli mitenköhän mahtaa skootterin iskari+jousi toimia enskamopoissa? Kukaan kokeillut koskaan? Taitaa skootterit olla niin kevyt runkoisia niin saattavat olla löysiä? :P
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Keskustelua alustasta

ViestiKirjoittanut LaneKit » 29.6.2011 17:55

Varmana iha liia löysä, heti pohjas. Omas skodessa toi on suht löysä iha tolleiki ni e ees kehtaa kuvitella sitä enskaa :D

Ja varmaa paskan ekois töyssyis, ku noi o tollasii hentosia.
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04
Re: Keskustelua alustasta

ViestiKirjoittanut Topsa- » 29.6.2011 20:27

Jännä miten skootterit painaa niin helvetisti mutta niissä onkin kaikki paino takana, ja ei oo jousen yllä yhtään painoa, paitsi kuski ja joku putkihässäkkä jota jotkut rungoksi kutsuu :D Kaikki paino melkeempä koneessa ja vanteissa.
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Keskustelua alustasta

ViestiKirjoittanut LaneKit » 29.6.2011 20:43

Eihä skodet ees paina, oma on vähä päälle 70kg :D

Joo jousen pääl ei oo tosiaa paskaakaa painoa, mut kuskin paino kuormittaa aika paljo takajousta, kyytiläine o varmaa kokonaa takajouse varas :D

Mut enskamopos varmaa menee paskaks, ois itest taas kiva nähä skodes enskan jous :seko:

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista