Rabasa

Dööpelmeister
Liittynyt:
3.3.2015 16:14
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut Dööpelmeister » 3.3.2015 16:20

Tänään koulusta lähtiessä ilmeni onglema... Sylinteri oli täyttynyt jäähdytysnesteellä, Mikä olisi todennäköisin ongelman aiheuttaja? Kouluun ajaessa kierrokset nousi ja laski omituisesti silloin kun en kaasutellut.
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 3.3.2015 16:30

Kannentiiviste rikki.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
MURTSIZ
Pyörä:
Derbi X-Treme 2004
Liittynyt:
5.4.2014 17:09
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut MURTSIZ » 6.3.2015 19:20

Sopiiko noi mc scatterilla myytävät männät vm rabasaa?? (derbi xtreme 2004)

Tässä esimerkki: http://www.mc-scatter.com/mopojen-osat- ... 36150.html

E: tarvis vastauksen nopee ku pitäs tilaa uus!
V99
Pyörä:
Derbi drd sm
Paikkakunta:
Kivijärvi
Liittynyt:
6.8.2013 22:36
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut V99 » 6.3.2015 22:49

Uuden- ja vanhanmallin koneisiin menee samat männät! ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö taas sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
MURTSIZ
Pyörä:
Derbi X-Treme 2004
Liittynyt:
5.4.2014 17:09
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut MURTSIZ » 7.3.2015 0:32

Juu hyvä kiitos :)
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 12.3.2015 20:51

Onko porukalla kokemusta pytyn alatiivisteen / kannentiivisteen korvaamisesta tiivistemassalla?

Hylomar tiivistemassan purkissahan lukee että "sopii käytettäväksi sylinterikannen tiivisteenä" ja sen lämmönkesto on 260°C. Ostin nyt tuollaista Permatex Ultra Copper -massaa jonka lämmönkestoksi on ilmoitettu 370°C ja purkissa lukee "ei suositella kannentiivisteeksi".

Motonetin myyjä oli sitä mieltä että ei toimi, mutta omalla logiikalla pitäisi toimia?
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
mooi
Liittynyt:
5.2.2014 9:33
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut mooi » 12.3.2015 21:19

itellä oli 70cc metrakitissä Tokmannista ostettua jotai 300c kestävää moottorin tiiviste silikooni massaa ja kesti täydellisesti 600km jonka jälkeen vaihoin sylkän ja toimi myös alatiivisteenä sama tahna
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 12.3.2015 21:27

Hyvä tietää :D

Millä tavalla muuten laitoit tuon massan? Toiset on sitä mieltä että ohut kerros + heti kiristys mutta purkissa lukee että 2mm kerros jonka jälkeen pitää antaa kuivua tunnin ja sitten lopullinen tiukkuus...
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
GileraSMT2013
Liittynyt:
4.3.2014 15:44
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut GileraSMT2013 » 15.3.2015 16:43

Mitä eroja on uudenmallin ja vanhanmallin rabasoissa? Mietein, että meneekö pakoputki, joka ollut vanhanmallisessa rabasassa niin meneekö uudenmallin rabasaan?
mooi
Liittynyt:
5.2.2014 9:33
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut mooi » 15.3.2015 16:46

tientuk3 kirjoitti:Hyvä tietää :D

Millä tavalla muuten laitoit tuon massan? Toiset on sitä mieltä että ohut kerros + heti kiristys mutta purkissa lukee että 2mm kerros jonka jälkeen pitää antaa kuivua tunnin ja sitten lopullinen tiukkuus...


laitoin semmosen noin millin kerroksen ja hetikiinni ja annoin kuivua noin 2h ja sit vaa ajoo :D ja hyvin toimi
Santzoo99
Pyörä:
Sx 50
Liittynyt:
20.4.2014 16:29
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut Santzoo99 » 18.3.2015 23:07

Hei nopeasti kaipaisin neuvoja :nolo: Apikkaan vaihdettiin vaihdeakseli jousineen ja nyt on kytkin koottu takaisin paikalleen. Mentiinkö väärässä järjestyksessä kun tuota käynnistyspoljinta ei saada millään toimimaan että pitääkö tuo kytkin purkaa että saadaan se jousi ja se rautapala sinne kiinni? Jos joku tarjoaisi perinpohjaisen neuvonnan tämän osan asennukseen niin olisin kiitollinen :) kuviakin saa käyttää :D
meittimi
Liittynyt:
18.3.2015 3:02
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut meittimi » 19.3.2015 0:21

GileraSMT2013 kirjoitti:Mitä eroja on uudenmallin ja vanhanmallin rabasoissa? Mietein, että meneekö pakoputki, joka ollut vanhanmallisessa rabasassa niin meneekö uudenmallin rabasaan?

ainoo iso ero on et uudes menee jäähdytys nesteet pumpulta pytylle lohkon läpi, muita eroja ei tuu heti ainakaa mielee mut putki sopii sama ja oikeestaa kaikki muuki paitsi kampura ja pytty.
nii ja uudemmas rabasas on vakion isompi kaasari pienemmät välit.
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 19.3.2015 1:04

Santzoo99 kirjoitti:Hei nopeasti kaipaisin neuvoja :nolo: Apikkaan vaihdettiin vaihdeakseli jousineen ja nyt on kytkin koottu takaisin paikalleen. Mentiinkö väärässä järjestyksessä kun tuota käynnistyspoljinta ei saada millään toimimaan että pitääkö tuo kytkin purkaa että saadaan se jousi ja se rautapala sinne kiinni? Jos joku tarjoaisi perinpohjaisen neuvonnan tämän osan asennukseen niin olisin kiitollinen :) kuviakin saa käyttää :D


Ei oo enää tervettä tää mun Mototin käyttö ku piti mennä nukkumaan jo mutta vastaan silti :lol:

Eli voit huokaista, kytkintä ei tarvitse purkaa vaan kiksin voi asentaa viimeisenä. Siinä kiksin akselissa on kaksi jousta, yksi molemmin puolin. Lohkossa on siinä kohtaa sellainen ura ja kieleke noin klo 3 kohdalla. Kiksin akselissa, lohkoa vasten tulevalla puolella on jousi ja ns. lattaraudan näköinen pala. Käännä sitä jousta siihen asentoon, että jousesta törröttävä uloke menee lohkossa olevaan uraan ja se lattaraudan pala nojaa kielekkeeseen, ja työnnä akseli paikalleen. Nyt se rattaan yläpuolinen jousi on löysä ja sen pää on vasemmalla puolella. Ota pihdeillä kiinni ja taivuta se sinne kytkinkruunun yläpuolella olevaan kielekkeeseen. Nyt pitäisi kiksin toimia.

EDIT: Tuossa vielä video joka saattaa helpottaa

Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
MURTSIZ
Pyörä:
Derbi X-Treme 2004
Liittynyt:
5.4.2014 17:09
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut MURTSIZ » 19.3.2015 22:24

Mikä ois sopiva suutin? (Malossin läpät, enoxi ja vakio kaasari 14mm eli vanhan mallin koneella) Ja vaikuttaako läppien raotus mihinkään?
agjuu
Pyörä:
Derbi Senda R 50 -98
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
19.12.2014 22:29
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut agjuu » 27.3.2015 21:21

Tietäskö kukaa ku konerempa jälkee kytkin o niinko käänteine :eek: ? kyse on on vanhanmallin koneesta.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista