Rabasa

vilz95
Liittynyt:
12.11.2010 19:36
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut vilz95 » 6.11.2012 20:24

Mitäköhän eroa on gpr:n ja sendan vaihteistoilla, ku tossa gpr:än vaihteistossa on vaihteet toisinpäin eli 5 alas, yks ylös. oisko siel erilainen vaiherumpu ku rattaat näyttää samalta ku sendassa??
vizu
Pyörä:
Suzuki PV & Tunturi Hopper
Paikkakunta:
Helsinki/Tapanila
Liittynyt:
2.8.2011 17:55
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut vizu » 6.11.2012 20:36

Vaihde polin on väärin päin sama ku suzuki R verrattuna suzuki pv kummassakin tasan sama kone mut vaihe polin on vaa väärtepäin.
vilz95
Liittynyt:
12.11.2010 19:36
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut vilz95 » 6.11.2012 20:41

Ei ole vaihepolkimen suunnasta kiinni kiinni, se on kokeiltu jo
Viimeksi muokannut vilz95 päivämäärä 7.11.2012 15:44, muokattu yhteensä 1 kerran
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 6.11.2012 20:47

Siis normaslisti vaihdepoljin on eteenpäin eli 1 alas, loput ylös kun taas yleensä kyysyissä ja vastaavissa on vaihde poljin taaksepäin jonka takia on 1 ylös, loput alas.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut jukke96 » 6.11.2012 23:53

Kannattaako koneremontissa vaihtaa kiertokankea? kilometrejä 25tkm
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Kville
Pyörä:
terpin romu
Paikkakunta:
roi
Liittynyt:
16.5.2012 11:43
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut Kville » 7.11.2012 8:01

kannattaa ehottomasti. kilahtaa kyllä muutaman tkm aikana kun ei ole vielä kilahtanu. omassa barbissa hajos kampiakseli JO 16tkm kohalla ja harvat alkuperäset nuin kauaa kestää
ei riemulla rajaa kun derbillä ajaa. ja vitut :)
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut jukke96 » 7.11.2012 10:02

Ohhoh :eek: Vai pitäskö samantien koko kampura vaihtaa, vai meneekö pelkällä kiertarin vaiholla sen 15tkm ilman koneen avaamista?
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Kville
Pyörä:
terpin romu
Paikkakunta:
roi
Liittynyt:
16.5.2012 11:43
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut Kville » 7.11.2012 10:40

kyllä se kannattaa koko setti vaihtaa
ei riemulla rajaa kun derbillä ajaa. ja vitut :)
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 7.11.2012 10:52

Koneen joudut kuitenkin avaamaan kokonaan vaikka vaihtaisit vaan kietarin ja ei ne kampiakselitkaan tosta noin vain "kilaha", alapään laakeri kuluu pikkuhiljaa ja sen alkaa jo ajossa huomaamaan jos se on kulunut, lähinnä lisääntyneestä tärinästä varsinki kovilla kiekoilla. Tietysti jonnet ei tajua kulumisen merkkejä terpejänsä raiskatessa ja ajaa niillä siihen "kilahtamispisteeseen" asti.

Yleensä vaan katotaan konerempan yhteydes onko kietarin alapään laakerissa pystyklappia ja jos ei ole niin takaisin kiinni vaan, mitä suotta vaihtaa täysin käyttökelpoista kampuraa. Mutta eipä noi kampiakselitkaan niin kamalan kalliita enään ole, että siitä vaan vaihtamaan koko linkku jos vaan on varaa panostaa rahallisesti siihen. Se on pitkälti voitelusta kiinni, kauanko kammet kestää, ei niinkään kilometreistä.
¿
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut jukke96 » 7.11.2012 12:05

Joo kyllä se uus kampiakselikin lähti tilaukseen. Tärinää tai mitään poikeavaa ei oo ajossa näkyny
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut nevssons » 7.11.2012 16:29

Itellä huonommin asiat. Jotain päälle 25 tonnia takana ja nyt viimesillä satasilla on ruvennu tärisemään aika häiritsevästi korkeilla kiekoilla.

Kampuraksi ajattelin tommosta topracingin full circleä. En nyt tiedä kuinka paljoa siitä minun virityksillä on hyötyä mutta kokeillaan. Jos jollain on jotain tätä valintaa vastaan älähtäköön nyt tai vaietkoon iäksi.

Mutta olisi mulla kysyttävääkin. Nyt kun se kone käy taas levällään niin olis tarkoitus bluprintata lohkot samantien. Milläs ne sisäpinnat kannattas pinnottaa vaiko pinnottaakko ollenkaan?
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut jukke96 » 10.11.2012 17:46

Mistä kaikkialta kehtaa ''sisimpiä'' lohkoja hakata saadakseen irti toisistaan? :) Kampuran päihin hakattiin vasaralla, mutta tulee uus kampura onneksi, nimittäi melko mielenkiintoset ne kampuran ''päät'' :lol:

E: oisko antaa suuntaa antavia huippuja semmosille vireille kun x-sarjalaisen KOKONAAN tyhjä vakioputki, 12-65 välit ja 17,5 pehva? :)
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Simo Luoma
Pyörä:
Derbi Senda R extreme 2004
Liittynyt:
21.8.2010 19:56
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut Simo Luoma » 10.11.2012 18:27

"Sisismmät lohkot" lähtee helpoiten irti kun otat ison puupalikan ja annat kunnolla sillä iskua kampiakselin magneeton puolen päälle ja vetoakselin päälle. Sitten kun rupeavat raottamaan niin meisseli sinne väliin ja jatka lyömistä. Näillä eväillä oma mylly ainakin helposti aukesi.
Derbien hajoamisella on huomattu olevan monia terveyshaittoja kuten masennusta, ärtyneisyyttä, vitutusta, tupakanhimoa ja alkoholismia.
Ostetaan vaijeriryyppy Dellorton PHBG kaasariin, saa tarjota.
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut jukke96 » 10.11.2012 20:44

Perkele, ei ollu ihmekkään ettei auennut kun oli vielä yks pultti kiinni :lol: :lol: se oli siellä koneen ''alla'' ja paskan peitossa. Ei onneks korkannu kierteitä ku ei paljoa kammettu sitä lohkoa auki :) Seuraava homma on sitten hukattujen tiivisteiden etsintä, vai voiko lyyä joka väliin vaan tiivisteliimat? Kanteen tietenkään ei mutta maalaisjärjellä ajateltuna muualle voisi.
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
vizu
Pyörä:
Suzuki PV & Tunturi Hopper
Paikkakunta:
Helsinki/Tapanila
Liittynyt:
2.8.2011 17:55
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut vizu » 10.11.2012 21:52

Voi laittaa joka paikkaa jopa kanteen, mutta jos laitat kytkinkoppaan tiivisteliimaa nii pitää ottaa kiksistä yks prikkka pois joten sitte mielummin iha paperitiivisteen.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista