Rabasa

Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut Zoneri » 18.4.2012 17:12

Laakerit voi olla mennyt? Paljonko ajettu?
Paska mikä paska.
J__L
Pyörä:
Niitä on liikaa...
Liittynyt:
3.6.2010 22:24
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut J__L » 18.4.2012 20:32

10t paikkeilla. Mietityttää vaan et dt:kin mulla pitää vähän samanlaista ääntä muttei selvästi ja se ajettu 7.5t
Mutta miksihän ääni ei kuulu selvästi/juuri ollenkaan kierrättäessä vapaalla?
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut nevssons » 18.4.2012 22:16

Kyseessähän saattaa olla myös vetoakselinlaakeri.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
jjesse
Pyörä:
derbi
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
14.3.2010 18:36
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut jjesse » 19.4.2012 15:21

Mikähän vois olla vikana tossa kytkimessä? Vaihde päällä kun työntää mopoa niin mäntä ei liiku pytyssä eli kytkin ei siis ota kiinni? Kytkin on oikein kasattu eli neljä kytkinlevyä ja kolme välilevyä oikeessa järjestyksessä ja painelevy oikein päin, mutta ei vaan ota kiinni. Eikös sen kuuluis ottaa kiinni vaikka käyttövivun akseli ei olisi paikoillaan?

Pikkuhiljaa alkaa mielikuvitus loppua ton kanssa.. :x
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut kossusukka » 19.4.2012 15:26

Katsoppas vielä kytkimestä, että kansi painuu tiukasti kytkinlevyjä vasten eikä väliin jää rakoa. Tyypillinen fiba on, että kytkimen kansi on väärässä asennossa, jolloin se ei painu alas ollenkaan ja levyt ei puristu kasaan.
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
jjesse
Pyörä:
derbi
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
14.3.2010 18:36
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut jjesse » 19.4.2012 16:00

Kansi on oikeinpäin kiinni. Kun kytkinlevyjä liikuttaa niin liikkuu jonku millin edestakas. Eikös ne pitäs olla kireellä kun kytkinjousten ruuvit on kiristetty?
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut kossusukka » 19.4.2012 16:06

Joo-o, ne levyt pitäisi edelleenkin olla tiukasti kasaan puristettuina. Eli katso nyt neljännen kerran onko se kansi ihan oikeasti oikeassa asennossa, levyjen yläpuolelle ei saa jäädä mitään tyhjää rakoa ja jouset kun ruuvaa kireälle, pulttien prikat on aika naftisti sen kytkinkannen tasalle.
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut jukke96 » 19.4.2012 18:27

Tekeekö samallai ku on käynnissä? Meinaa ei kaikki mopot ees liiku vaihe päällä kytkin pohjassa jos ei oo moottori käynnissä
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
jjesse
Pyörä:
derbi
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
14.3.2010 18:36
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut jjesse » 19.4.2012 21:44

Vika johtuki vääristä kytkinlevyistä.. :roll:
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut kossusukka » 19.4.2012 21:51

Wat, siis miten ne oli väärät?
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
jjesse
Pyörä:
derbi
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
14.3.2010 18:36
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut jjesse » 19.4.2012 22:27

Vääränlaiset levyt ostin kaverilta, oli vakioo ohuemmat siks painelevy ei puristanu niitä kytkinlevyjä kasaan.
J__L
Pyörä:
Niitä on liikaa...
Liittynyt:
3.6.2010 22:24
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut J__L » 20.4.2012 17:36

Joo vetoakselin laakerihan se taitaa siellä ujeltaa, kun kuuluu magneetonpuolelta ääni vaihde päällä. Onkos tuo nyt sitten kuinka vaikea homma alkaa vaihtamaan kun ei yhtään himottaisi koneen avaus uudestaan kun juuri pistin uudet öljyt ja nesteet sisään? Sitä ei taida saada vaihdettua ottamalla rattaan ja stefan pois edestä? -.- Vai onko pahakin riski että hajoaa koko kone jos ajaa?
Joqru
Pyörä:
HVA SMS 125 2006
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
19.6.2011 20:53
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut Joqru » 27.4.2012 13:24

Mikäköhä vois olla ku pistää vaihteen päälle nii kuuluu sellasta pientä ininää koneesta. Siis ininä ei kuulu kun ei kaasuttele vaihteella vaan aina kun kaasua painaa niin samaan tahtiin kierrosten noustessa/laskiessa kuuluu sivuäänenä sellasta ininää. Ajossa ei niinkään kuule vaan paikallaan kytkin pohjassa. Vapaalla ei kuulu tälläistä ääntä.
trubombah
Pyörä:
Derbi X-Race SM -06
Paikkakunta:
alahärmä
Liittynyt:
20.8.2008 17:49
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut trubombah » 30.4.2012 22:02

voisko joku kertoo mitä eroa tolla vanhan mallin kampiakselilla ja uudenmallin kampiakselilla on eroa?
M: hebon putki..
[leipuri]
Pyörä:
Ex Derbi, Yamaha Dt Stunt Project
Paikkakunta:
Pirkanmaa, Sastamala
Liittynyt:
20.9.2011 16:58
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut [leipuri] » 8.5.2012 20:04

Ei ainakaan mitään suuria silmämääräisesti! Vanhan ja uudenmallin kampurat menee keskenään molempiin koneisiin kiinni :)

Mulle voi YV:nä pistellä kysymyksiä koskien Derbien, Gileroiden ym. Vanhan mallin Rabasan koneiden onglemia (2005 vuoteen saakka mopot tolla koneella) :)
if you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista