Rabasa

Liittynyt:
20.8.2017 13:44
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut poralij » 18.9.2017 20:17

Ja mikäs vois olla vikana kun kaikki muut vaihteet toimii, mutta kun kutosen laittaa silmään niin vaihteisto menee iha jumii?
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut johnnyw » 21.9.2017 17:25

Minkä pituiset on UM koneen vakio pinnapultit? Meinasin derbin orkkis sylinterin laittaa tohon kakkoskoneeseen että saa senkin läjään. Tossa oli vm koneen pinnapultit kiinni kun aikanaan ollu metrakitin sylinteri joka vaati pidempiä, Löyty kuitenkin tallista toiset lyhyemmät jotka oli vielä avaamattomassa paketissa, mutta näköjään nuokin on liian pitkät. Vesikansi ei nimittäin mahdu paikalleen vaikka paketissa kyllä luki "etiketissä" derbi/rs/sx06 :s
Liittynyt:
26.9.2015 18:44
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut tuntematon40 » 1.12.2017 23:38

Jooh eli um rabasassa on sellanen ongelma että en tiedä miten ne prikat tulee siihen 2. vaihteen rattaan ympärille.Nyt siinä on sen alapuolella yksi prikka joka ilmeisesti kuuluu siihen rattaan päälle ja aiheuttaa sen että vapaalla ollessa vastaa siihen 2. vaihteeseen. :) Alunperin 2.vaihde potki ittensä pois päältä mutta sain sen vian korjattua jotenki jännästi.Osakko joku sanoa että miten ne prikat kuuluu siihen ? Kiitos jo etukäteen :|
Liittynyt:
26.9.2015 18:44
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut tuntematon40 » 4.12.2017 20:30

Joo löyty vika kun puuttu 2 prikkaa siitä päältä niin ei toiminu siksi :D
Liittynyt:
10.4.2018 17:14
vaihdepolkimen jousi

ViestiKirjoittanut jupettajax » 10.4.2018 17:17

hei, mun apriliasta (2014) meni rikki vaihdepolkimen jousi. Tietääkö kukaan onko vaikea vaihtaa ja pitäisikö koko mopo purkaa sitä varten? ;)
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 10.4.2018 20:15

Kytkinposki pitää avata. Ei ole ihan mahdoton homma. Öljyt ja vedet pois koneesta ja jarrupoljin pitää varmaan irrottaa että poski mahtuu ulos.
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut johnnyw » 14.4.2018 17:29

Pistetääs tännekkin jos jollain olisi ideoita.

Eli alkuviikosta ensimmäisiä kunnon ajoja talven jälkeen derbillä ja nyt tuli ilmaantui erikoinen ongelma. Eli ihan kun tyhjäkäynnillä loppusi bensa, jos antaa käydä tyhjäkäyntiä ni pikkuhiljaa rupeaa ensin leijaamaan kierroksia jonka jälkeen hyytyy ja sammuu. Tuon jälkeen saa aina vähän aikaa odotella ja polkea useamman kerran että suostuu lähtemään uudestaan käyntiin. Ajossa kuitenkin osakaasulla/täyskaasulla toimii ihan normaalisti ja jos "herkuttelee kaasulla" eikä anna sammua ni pysyy tyhjäkäynnilläkin. Ainakun reilummin antanut kaasua ni tyhjäkäynti on vähän aikaa ok, mutta sit alkaa taas leijuttamaan/hyytymään. Eli mihkähän hemmetti tohon nyt tuli? TK suutin/joku kanava kaasarista tukossa?

On tolla talvellakin tasasin väliajoin pieni lenkki heitetty tai vähintään käytetty, bensatkin ollu käytännössä aina uutta ja eilen itseasiassa melkein tyhjään tankkiin rykäsin tankin täyteen uutta bensaa.

Kylmänä kuitenkin starttaa ryypyllä aina ekasta laakista ni en usko että itse bensansaannissa olisi ongelmaa. Manuaali hanakin käytössä ni hana ei voi jumittaa.

Speksit on siis:

Malossi MHR replica 80cc
Top Racing EVO Kampura & C3 laakerit
Dellorto VHST 28mm kaasari + Twinair vapari suodatin
Malossin VL15 läppärunko/läpät ja X360 imukaula
Voca racing carbon 80cc

Koneeseen vaihdettu kaikki laakerit, tiivisteet, stefat jne sekä tuo sylinterisarja & kampura viime kesän lopulla. Ajettu sen jälkeen ehkä max 2000km.
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut johnnyw » 15.4.2018 17:33

Tänään koitin pikkaisen katella ja on kyllä mystinen homma, imukaulasta en löytänyt mitään halkeamia/imuvuotoa kun suihkuttelin kaasarin/imukaulan alueelle. Mutta todella laihalla tuo nyt tyhjäkäynmnillä jostain syystä käy, kuumeneekin ihan saakelisti jo ihan pienestä noin km lenkistä. Ei se auta kun ruveta purkamaan ja tutkimaan, mutta erikoista kyllä että yhtäkkiä vaan tuli tuollainen homma. Kaikkein omituisinta tossa on että toimii kuitenkin osakaasulla ja täyskaasulla ihan hyvin.

Tietysti magneeton stefa voisi olla josta vetäisi ilmaa, mutta toisesta koneesta kun tuo aikanaan vuoti ni sillon ei kyllä toiminut oikein millään kierroksilla.
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 15.4.2018 19:35

Ehditkö purkaa ja putsata kaasarin jo? Voisi kyllä olla roska tk-suuttimessa tai jossain tk-piirissä.
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut johnnyw » 15.4.2018 20:02

Menee varmaan ens viikonlopulle että pystyy tarkemmin syventymään, sen verran ollut muuta ohjelmaa/kiireitä ja työkalupakki tietysti porukoiden mukana mökillä. Tuo VHST on niin saakelin iso ja kettumainen että pitää purkaa puoli mopoa että sen saa edes irti :) Ei mahdu pois kun yläkautta, eli etukatteet ja tankki irrotettava että sen saa pois & kaikki noiden irrottamiseen tarvittavat kuusiokolot ja räikkäsarja on tietysti pakissa :lol:

Mutta ei tuo vika nyt taida pelkästään tk piirissä ollakkaan, näköjään jos reilummin antaa runtua ni "loppuu bensa" isoillakin kierroksilla. Mutta erikoista kyllä että osakaasulla/täyskaasulla toimii vähän aikaa ihan hyvin, kun taas tyhjäkäynnillä rupeaa leijaamaan kierroksia ja hyytymään melkein samantien. Voisko koho/neulaventtiili olla jotenkin nakelissa että bensapinta on nyt liian alhaalla? Bensahanan nyt kuitenkin varmuuden vuoksi tarkistin ja bensa virtaa kyllä ihan normaalisti kun hanan aukasee, eli siitä ei ainakaan johdu.

Mutta ei mulla tuolle mopolle ole käyttöä atm ni sinänsä mikään hätä ei ole. Ilmottelen kunhan oon saanu kaasarin irroteltua putsailtua.
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 15.4.2018 21:13

Ei oikein ole muuta mahdollisuutta siinä kuin se että koho jumittaa ylä-asennossa jonka takia neulaventtiili ei virtaa tarpeeksi. Tuo hanan virtaustesti poissulkee tankin korvausilman puutteenkin.
Liittynyt:
15.1.2017 17:27
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut veke02 » 16.4.2018 7:20

Itellä oli kaasarin kansi löysäl mikä aiheutti imuvuodon
Derbi drd pro 80cc "sport" #gromijää
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut johnnyw » 16.4.2018 15:19

Malagutisti kirjoitti:Ei oikein ole muuta mahdollisuutta siinä kuin se että koho jumittaa ylä-asennossa jonka takia neulaventtiili ei virtaa tarpeeksi. Tuo hanan virtaustesti poissulkee tankin korvausilman puutteenkin.
Nyt on kaasari purettu atomeiksi ja puhalleltu paineilmalla läpi. En kyllä löytänyt mitään tukosta suuttimista, mutta kaipa joku kanava oli tukossa tai koho jumissa kun nyt taas toimii. Olis kyl samalla pitänny pääsuutin pienentää ja neula säätää uusiksi, talven jäljilta nyt säädöt ja tuppaa nyt sit käymään melkoisen rikkaalla :)
Pyörä:
Aprilia RX -09, Suzuki PV 74cc -93
Liittynyt:
22.4.2018 17:11
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut LeeviS01 » 22.4.2018 17:47

Moro, elikkäs -09 Aprilia RX:ssä semmonen että kun sen käynnistää, niin kierrokset nousee ja jää leijumaan n. 15-20 sekunniksi, ja kun ajan täyskaasulla (kylmällä tai lämpimällä koneella) ja painan kytkimen pohjaan, niin kierrokset alkaa leijumaan joksikin aikaa tai kunnes alan moottorijarruttamaan. Imuvuotoa ei pitäisi olla, mikä siis vikana :( ? Pääsuutin on kokoa 100, kurit on poistettu ja putkena toimii Metrakit Thrower.
Liittynyt:
8.4.2016 23:12
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut Simppaa_ » 29.4.2018 16:11

Kuva

Mihin suuntaan tuon väkäsen kuuluis sojottaa (mikä nyt on tuota jousijuttua vasten) siten että vaihteisto toimisi? Ensimmäisellä kerralla vaihteisto jumissa, toisella kerralla poljin liikkui mutta vaihteet ei menny sisään. (Oli siis eri kohdassa, nyt käänsin sen noin..)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista