Keskustelua rattaista ja ketjuista

Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

ViestiKirjoittanut Rajis- » 31.12.2012 15:45

Mitä googlesta kattelin niin räxässä olis vakionakin tollanen "ohjuri" siinä swingissä. Se on vaan tollanen ykspuolinen, eli ohjaa ketjua vaan jos se meinaa karata ulospäin. Sen tilalle vois kannattaa vaihtaa esim derbi tai hussetyylinen ohjuri. Noitahan löytyy miljoonaa yleismalliakin, että etit vaan jonkun sen näkösen mikä passaa ;) Ja tosiaan kuluneet ketjut hyppii rattailta herkemmin :)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

ViestiKirjoittanut arsori » 31.12.2012 16:32

Juu, voisin koittaa eka noilla ketjujen ja rattaiden vaihdolla, jos ei auta niin sit pakko tommonen ohjuri hankkia. Onhan tossa tommonen surkea muovilärpäke takarattaan kohilla, mutta eihän tuommonen rimpula mitään hyödytä :lol:
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34
Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

ViestiKirjoittanut kossusukka » 1.1.2013 7:18

Ei ainakaan omassa räxässä ole mitään ongelmia ketjujen irtoilun kannalta. Uudet ketjut ja rattat, pidä niitä hyvässä kunnossa (eli se iänikuinen voitelu jota saa oikeasti ketjuvetosissa tehdä usein) ja säädä ne oikein (sopiva kireys kuorman alla ja ketjulinja suoraksi), niin ei senjälkeen varmana hypi, vaikkei ohjuria olisikaan.
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
XPSsm
Pyörä:
Peugeot XPS sm -11
Paikkakunta:
Punkaharju
Liittynyt:
9.12.2011 20:21
Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

ViestiKirjoittanut XPSsm » 1.1.2013 11:58

Miulla oli kesälla tollanen ketjurulla laatua biltema:
Kuva
Runko siis on ihan vakio ketjun ohjaimesta.. Talvirenkaiden kassa ei käyny, kun tuo pultti otti renkaaseen kokoajan ajossa.. :| Tollasen joustavan rullan hyviä puolia on, että voi pitää pikkasen löysällä, jolloin esim. kuoppaan tms. ajaessa ei rasita ketjua/muita osia niin paljon, kun se joustaa tuosta. :)
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsm
Hommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
Motoration
Pyörä:
Honda Monkey -81, Jincheng Manki -08
Paikkakunta:
Nummi
Liittynyt:
17.6.2012 12:04
Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

ViestiKirjoittanut Motoration » 6.1.2013 0:02

Mitkä välit olisi sopivat turbokit lacadan kanssa? Olisi hyvä että mopo kiihtyy pirteästi mutta menisi sen ~80-85. Onko 12-53 sopivat? Vai yksi hammas eturattaaseen lisää? Mopo on siis -08 gilera smt, muuta viriä ei ole kuin tehari ja vapaavirtaussuodatin.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

ViestiKirjoittanut Rajis- » 6.1.2013 0:14

Nuo on aika hyvät, kaverin gilerassa rcr:ään laitettiin kesällä enoxin kanssa 13/53 välit ja huippuja saatiin parhaimmillaan 91kmh gepsiin. Nuilla väleillä vaan enoxillakin jo kiihytyksessä tippuu kierrokset alle tehopiikin vaihtaessa, eli tuo 12h ratas lienee parempi(turpokittihän ottaa piikin vielä koreemmalta, niin on vielä vaikeempi pysyä siellä piikillä).
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 6.1.2013 0:20

Eihän se siittä ole kiinni missä se piikki alkaa, vaan kuinka laaja se tehoalue on ;) Jos on laaja alue niin ei helposti tipu, mutta pienellä ja kapeella alueella tippuu helposti.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

ViestiKirjoittanut Rajis- » 6.1.2013 0:32

Kyllähän se tehoalueen lajuus riippuu sitä milloin piikki alkaa ja milloin loppuu :D Jos piikki alkaa 8krpm 6krpm sijaan, mutta loppuu 1krpm myöhemmin niin mun laskujen mukaan tehoalue on sillon kapeampi :D Vakiopannulla ei turbokittikään kovin paljon pitemmälle kierrä, kuin enox.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
yoyota
Pyörä:
Peugeot XP7
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
4.4.2007 16:47
Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

ViestiKirjoittanut yoyota » 14.1.2013 18:21

Onko kukaan sattumoisin löytänyt xps:n valuvanteeseen sopivaa takaratasta <-60 ja 53->
Samu_96
Pyörä:
XPS '06 Enduro
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
31.7.2011 16:56
Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

ViestiKirjoittanut Samu_96 » 21.1.2013 0:03

XPS kuskit ja miksei muutkin (en tiedä muista mopoista) Ketjulaahurini taitaa vedellä viimeisiään (svingiin kiinni). Mistä noita saisi uusia tai mistä materiaalista sellainen kannattaisi tehdä?. Toinen: Mistä saisin ketjuLAAHAREITA.
XPSsm
Pyörä:
Peugeot XPS sm -11
Paikkakunta:
Punkaharju
Liittynyt:
9.12.2011 20:21
Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

ViestiKirjoittanut XPSsm » 21.1.2013 18:57

Mie pyöräytin sen muovin sihen svingiin leikkuulaudasta. :D Ei ollu vielä kahteen tuhanteek kilsaan puhkikulunu. Mut pitäs varamaan tässä kahtoo ettei svingiä puhki hio. :D
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsm
Hommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

ViestiKirjoittanut jukke96 » 21.1.2013 20:25

Ite tein rossiin jostain muovinpätkästä komeen ketjunohjurin ja hyvin se on kestäny semmoset 15h :lol:
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Lapa14
Pyörä:
Derbi senda 98, Solifer enduro 2010, susuki PV
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
11.6.2011 13:27
Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

ViestiKirjoittanut Lapa14 » 23.1.2013 16:07

Jaksaako Derbi Senda r -98 liikkua 12:70 väleillä? Muuten vakio mutta vakioputken tilalle vaihdettu Metrakit thrower. Vakiona on ajettu 12:65 väleillä. Mopoon on myös vaihdettu teharin yhteydessä suutin 53->62seen.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 23.1.2013 17:11

12/70 on lyhyempi välitys ku 12/65. Eli kyllä jaksaa. mutta miks haluisit lyhyemmät välit....
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Lapa14
Pyörä:
Derbi senda 98, Solifer enduro 2010, susuki PV
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
11.6.2011 13:27
Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

ViestiKirjoittanut Lapa14 » 23.1.2013 18:28

Reetuhai2 kirjoitti:12/70 on lyhyempi välitys ku 12/65. Eli kyllä jaksaa. mutta miks haluisit lyhyemmät välit....

....koska nopean laskennan jälkeen sillä saisi nopeutta alas ja kiihtyvyyttä ylös? Eli jos 12:65 väleillä menee 64kmh niin 12:70 väleillä menisi jotain 54kmh mutta kiihtyisi paremmin. Jos nyt oikein laskeskelin.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista