Minarelli P4E, P4R, RV4 ja P6T moottorin viritys/tekniikka.

Tomppaa_
Pyörä:
KTM 520, Husgwarna 250, Samurai 125
Paikkakunta:
Lappeernanta
Liittynyt:
24.4.2005 10:42

ViestiKirjoittanut Tomppaa_ » 27.7.2009 17:29

Eikö CDI:tä? Ilman CDI:tä voisin maksaa 50-100€ myyjästä riippuen.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä ovat teoria ja käytäntö sekoittuneet siten, että mikään ei toimi, ja kukaan ei tiedä miksi.
WaDe-
Pyörä:
TeZaRi, piikki-KäXä sun muita
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
22.11.2007 16:44

ViestiKirjoittanut WaDe- » 27.7.2009 22:12

puola ja cdi tuossa setissä samassa. Riippuu pyyntihinnasta, hyväkuntoisisista saatetaan pyytää 150e, itse maksaisin ehkä n.120e.

ei kannata laittaa akkua, ne vilkut saa ilman sitäkin toimimaan, ja ksenonisetti taas maksaa varmaan 130e, kyllä ne normivalotkin riittää, itsellä ainakin ihan hyvin
Regalityan kirjoitti:
jampapap kirjoitti:Niimpä... Myös hyvä ilmanputsari ajaa ne asiat että pysyy yläkerta+kampurapuoli jotenkin kunnossa :P .


Tuo hyvä ilmanputsari on muute asia, jonka moni unohtaa vaikuttavan noinkin moneen asiaan. Kyllähän se hyvä ja puhdas ilma on tärkeää yläkerran, kampuran ja monien muiden osien hyvän toiminnan takaamiseksi.

EDIT: Tulipa tuossa mieleen, että jos kerta derbin (tai pikemminkin rabasan ja am6) sähköt menee raisuun, niin silloinhan raisusta sais akulla toimivan vehkeen ja sitä myötä sais vaikka halogeeni tai xenon lamput, eli valoa tehoa rutkasti lisää. Onkos siis teistä järkevää laittaa raisuun tuollasta pakettia, ainakin itestä olis mukava jos olis paremmat valo tehot. :) Ja kaiken lisäksi sais myös vilkut, jos haluais parantaa edes vähän näkyvyyttä liikenteessä.


ja itse maksoin koko cdi sytystä 50e, joten ei se nyt niin rahasta kiinni ole ;)

ja itselläni on myös säädettävä rajoitin, kun kuitenkin katupelinä on.................. :roll:

ohoh tulipa varsinainen quotemonsteri :lol:
tsekkaa tetsari galleriasta-
Regalityan
Pyörä:
Yamaha DT 125r, 4kpl Honda NSR, 2kpl Helkama AX,Raisu, Tunturi Super Sport, Pyrkijä vm:-56
Paikkakunta:
Tallini on kotini mun....
Liittynyt:
3.11.2007 18:45

ViestiKirjoittanut Regalityan » 28.7.2009 9:44

WalDemar kirjoitti:puola ja cdi tuossa setissä samassa. Riippuu pyyntihinnasta, hyväkuntoisisista saatetaan pyytää 150e, itse maksaisin ehkä n.120e.

ei kannata laittaa akkua, ne vilkut saa ilman sitäkin toimimaan, ja ksenonisetti taas maksaa varmaan 130e, kyllä ne normivalotkin riittää, itsellä ainakin ihan hyvin
Regalityan kirjoitti:
jampapap kirjoitti:Niimpä... Myös hyvä ilmanputsari ajaa ne asiat että pysyy yläkerta+kampurapuoli jotenkin kunnossa :P .


Tuo hyvä ilmanputsari on muute asia, jonka moni unohtaa vaikuttavan noinkin moneen asiaan. Kyllähän se hyvä ja puhdas ilma on tärkeää yläkerran, kampuran ja monien muiden osien hyvän toiminnan takaamiseksi.

EDIT: Tulipa tuossa mieleen, että jos kerta derbin (tai pikemminkin rabasan ja am6) sähköt menee raisuun, niin silloinhan raisusta sais akulla toimivan vehkeen ja sitä myötä sais vaikka halogeeni tai xenon lamput, eli valoa tehoa rutkasti lisää. Onkos siis teistä järkevää laittaa raisuun tuollasta pakettia, ainakin itestä olis mukava jos olis paremmat valo tehot. :) Ja kaiken lisäksi sais myös vilkut, jos haluais parantaa edes vähän näkyvyyttä liikenteessä.


ja itse maksoin koko cdi sytystä 50e, joten ei se nyt niin rahasta kiinni ole ;)

ja itselläni on myös säädettävä rajoitin, kun kuitenkin katupelinä on.................. :roll:

ohoh tulipa varsinainen quotemonsteri :lol:


Noniin, eli ihan hyvää hintaahan noilla omilla sähkötys laitteilla vois pitää, jos myyntiin laittas. :lol: Mutta taitaapi mennä raisuun kiinni, eikä myyntiin.

Miten toimii muuten tuo rajotin?
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 28.7.2009 9:59

Kohta näkee toimiiko virtavehkeet, niihin mennyt se 50e, kun aluslevy oli 15e ja se magneetto 25e+pk
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
WaDe-
Pyörä:
TeZaRi, piikki-KäXä sun muita
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
22.11.2007 16:44

ViestiKirjoittanut WaDe- » 28.7.2009 11:10

Siellä rajoittimessa on vissiinkin parit säädettävät potentiometrit+jotain vastuksia, en tiiä näin suoralta kädeltä sanoa kun en ole katsonut
tsekkaa tetsari galleriasta-
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 28.7.2009 17:20

Nonnii, kattelin tänään 73cc Läpätöntä autisaa mikä kotona... Ei perkele mitkä ajoitukset oon tehny näin silmämääräsesti, lasken ne vielä jokupäivä... Siitä tulee kauhee kierroskone kyllä, pakoaukkoa olin nostanut+leventänyt, huuhtelut suurentanu/suunnannut kuinka sen sanoo, mäntä tehty kanaville sopivaksi, imuhelmasta otettu vitusti pois ja kun mäntä menee yläkuoloon on pakohelma siinä ja siinä ettei kanava aukea. Huuhtelulähdöt muokattu, männästä tehty ne huuhtelukohdat portaattomiksi... Ja kaiken huippu että pakohelma on poikki sylinteristä joten mitenköhän kestää, keikkuu siinä kohtaa vähän mutta ei se hajoa, ainakaan niillä 10km mitä sillon ajoin tuolla :D ... Ensimmäinen käynnistys tapahtuu siis tuolla, sitten olen suunnitellut että tekisi läppäautisasta mäntäohjatun kun läpätkin myin pois, joten saas nähä mitä tulee käymään ;) .

-Jani
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
Regalityan
Pyörä:
Yamaha DT 125r, 4kpl Honda NSR, 2kpl Helkama AX,Raisu, Tunturi Super Sport, Pyrkijä vm:-56
Paikkakunta:
Tallini on kotini mun....
Liittynyt:
3.11.2007 18:45

ViestiKirjoittanut Regalityan » 30.7.2009 10:31

jampapap kirjoitti:Nonnii, kattelin tänään 73cc Läpätöntä autisaa mikä kotona... Ei perkele mitkä ajoitukset oon tehny näin silmämääräsesti, lasken ne vielä jokupäivä... Siitä tulee kauhee kierroskone kyllä, pakoaukkoa olin nostanut+leventänyt, huuhtelut suurentanu/suunnannut kuinka sen sanoo, mäntä tehty kanaville sopivaksi, imuhelmasta otettu vitusti pois ja kun mäntä menee yläkuoloon on pakohelma siinä ja siinä ettei kanava aukea. Huuhtelulähdöt muokattu, männästä tehty ne huuhtelukohdat portaattomiksi... Ja kaiken huippu että pakohelma on poikki sylinteristä joten mitenköhän kestää, keikkuu siinä kohtaa vähän mutta ei se hajoa, ainakaan niillä 10km mitä sillon ajoin tuolla :D ... Ensimmäinen käynnistys tapahtuu siis tuolla, sitten olen suunnitellut että tekisi läppäautisasta mäntäohjatun kun läpätkin myin pois, joten saas nähä mitä tulee käymään ;) .

-Jani


Saatko otettua kuvaa tuosta, kiinnostas nähä se. :D
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 30.7.2009 11:30

Täytyy koittaa päivittää, täytyy tuosta käyttöpelistäkin kuvat ottaa...
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
Regalityan
Pyörä:
Yamaha DT 125r, 4kpl Honda NSR, 2kpl Helkama AX,Raisu, Tunturi Super Sport, Pyrkijä vm:-56
Paikkakunta:
Tallini on kotini mun....
Liittynyt:
3.11.2007 18:45

ViestiKirjoittanut Regalityan » 30.7.2009 12:41

jampapap kirjoitti:Täytyy koittaa päivittää, täytyy tuosta käyttöpelistäkin kuvat ottaa...


Kyllä kyllä.

Nytpä on muuten mullaki hyllyssä ajamaton läppä autisa ja uusi mäntä+renkaat. :lol: Kiitokset niistä WalDemarille!
WaDe-
Pyörä:
TeZaRi, piikki-KäXä sun muita
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
22.11.2007 16:44

ViestiKirjoittanut WaDe- » 30.7.2009 22:04

eipä mitään. Tulipahan aika akkiä :eek:
tsekkaa tetsari galleriasta-
Regalityan
Pyörä:
Yamaha DT 125r, 4kpl Honda NSR, 2kpl Helkama AX,Raisu, Tunturi Super Sport, Pyrkijä vm:-56
Paikkakunta:
Tallini on kotini mun....
Liittynyt:
3.11.2007 18:45

ViestiKirjoittanut Regalityan » 31.7.2009 10:21

WalDemar kirjoitti:eipä mitään. Tulipahan aika akkiä :eek:


Kerrankin posti toimi. :lol:
Tomppaa_
Pyörä:
KTM 520, Husgwarna 250, Samurai 125
Paikkakunta:
Lappeernanta
Liittynyt:
24.4.2005 10:42

ViestiKirjoittanut Tomppaa_ » 1.8.2009 17:45

Kaikki puhuu aina uusista, ni mullapas on vitusti ajettu väljä läppäautisa hyllyssä :D Teräsputkella onneksi.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä ovat teoria ja käytäntö sekoittuneet siten, että mikään ei toimi, ja kukaan ei tiedä miksi.
Regalityan
Pyörä:
Yamaha DT 125r, 4kpl Honda NSR, 2kpl Helkama AX,Raisu, Tunturi Super Sport, Pyrkijä vm:-56
Paikkakunta:
Tallini on kotini mun....
Liittynyt:
3.11.2007 18:45

ViestiKirjoittanut Regalityan » 1.8.2009 22:24

Tomppaa_ kirjoitti:Kaikki puhuu aina uusista, ni mullapas on vitusti ajettu väljä läppäautisa hyllyssä :D Teräsputkella onneksi.


Onko sulla siihen läppä runkoa, läppiä ja orkkis imukaulaa tallella? :P
Tomppaa_
Pyörä:
KTM 520, Husgwarna 250, Samurai 125
Paikkakunta:
Lappeernanta
Liittynyt:
24.4.2005 10:42

ViestiKirjoittanut Tomppaa_ » 1.8.2009 22:42

Kaikki löytyy. Orkkis imukauloja taitaapi olla jopa kaksi.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä ovat teoria ja käytäntö sekoittuneet siten, että mikään ei toimi, ja kukaan ei tiedä miksi.
Regalityan
Pyörä:
Yamaha DT 125r, 4kpl Honda NSR, 2kpl Helkama AX,Raisu, Tunturi Super Sport, Pyrkijä vm:-56
Paikkakunta:
Tallini on kotini mun....
Liittynyt:
3.11.2007 18:45

ViestiKirjoittanut Regalityan » 2.8.2009 10:03

Tomppaa_ kirjoitti:Kaikki löytyy. Orkkis imukauloja taitaapi olla jopa kaksi.


Saisko tuosta paketista sitten kuvaa, jos olisit mahdollisesti kiinnostunu myymään se?

EDIT: Mitenkä loppuun te ajatte omat kytkinlevynne aina? Itellä alko aksun koneessa luistaa kytkin niin armottomasti jo pikkukeikoilla, että piti aukoa ja yllätys oli mukava, levyt oli melkein metallille asti kulunu. :lol: Sitten nyt tilasin uudet levyt ja muuta pikku sälää, joku päivä pääsee taas ajamaan. Samalla pyyhkäsin 180 hiomapaperilla ne metalliset välilevyt, jotta sekin tois pitoa paremmin, saas nähä kuin pitää tuolla kokoonpanolla kytkin, veikkaisin että aika hyvin, koska aiemminkin kesti vanhoilla levyilla ja hiomattomilla välilevyillä melko reippaita kiekkoja.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista