Minarelli P4E, P4R, RV4 ja P6T moottorin viritys/tekniikka.

Tomppaa_
Pyörä:
KTM 520, Husgwarna 250, Samurai 125
Paikkakunta:
Lappeernanta
Liittynyt:
24.4.2005 10:42

ViestiKirjoittanut Tomppaa_ » 25.7.2009 13:06

Kiertokangen ja kampuran väliin laitetaan tarvittaessa ne simmit. Ja itellä toi Aguan kanki kesti loistavasti tossa ex axussa 3 vuotta ja se kone oli crossikäytössä. Tosi hyvä kanki hinta/laatusuhteeltaan. Laakereihin ei klappia ilmestynyt tuona aikana yhtään.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä ovat teoria ja käytäntö sekoittuneet siten, että mikään ei toimi, ja kukaan ei tiedä miksi.
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 25.7.2009 16:44

Jaaps, oma kampura sen verta kiero että kyllä sinne uusi tulee... Helpommalla myös siinä pääsee.
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
Tomppaa_
Pyörä:
KTM 520, Husgwarna 250, Samurai 125
Paikkakunta:
Lappeernanta
Liittynyt:
24.4.2005 10:42

ViestiKirjoittanut Tomppaa_ » 25.7.2009 23:20

Näinpä. Kerralla kunnolla. Eipä tarvia heti olla petareita vaihtamassa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä ovat teoria ja käytäntö sekoittuneet siten, että mikään ei toimi, ja kukaan ei tiedä miksi.
WaDe-
Pyörä:
TeZaRi, piikki-KäXä sun muita
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
22.11.2007 16:44

ViestiKirjoittanut WaDe- » 26.7.2009 9:26

no siinähän se onkin, oma raisukin oli orkkis kiertokangella 2v "crossikäytössä"(=armotonta raiskaamista),ja hyvin kesti kunnes pompanneet ketjut pisti kampuran kieroon.

Tomppaa_ kirjoitti:Kiertokangen ja kampuran väliin laitetaan tarvittaessa ne simmit. Ja itellä toi Aguan kanki kesti loistavasti tossa ex axussa 3 vuotta ja se kone oli crossikäytössä. Tosi hyvä kanki hinta/laatusuhteeltaan. Laakereihin ei klappia ilmestynyt tuona aikana yhtään.
tsekkaa tetsari galleriasta-
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 26.7.2009 12:39

Niimpä... Myös hyvä ilmanputsari ajaa ne asiat että pysyy yläkerta+kampurapuoli jotenkin kunnossa :P .
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
Regalityan
Pyörä:
Yamaha DT 125r, 4kpl Honda NSR, 2kpl Helkama AX,Raisu, Tunturi Super Sport, Pyrkijä vm:-56
Paikkakunta:
Tallini on kotini mun....
Liittynyt:
3.11.2007 18:45

ViestiKirjoittanut Regalityan » 26.7.2009 16:33

jampapap kirjoitti:Niimpä... Myös hyvä ilmanputsari ajaa ne asiat että pysyy yläkerta+kampurapuoli jotenkin kunnossa :P .


Tuo hyvä ilmanputsari on muute asia, jonka moni unohtaa vaikuttavan noinkin moneen asiaan. Kyllähän se hyvä ja puhdas ilma on tärkeää yläkerran, kampuran ja monien muiden osien hyvän toiminnan takaamiseksi.

EDIT: Tulipa tuossa mieleen, että jos kerta derbin (tai pikemminkin rabasan ja am6) sähköt menee raisuun, niin silloinhan raisusta sais akulla toimivan vehkeen ja sitä myötä sais vaikka halogeeni tai xenon lamput, eli valoa tehoa rutkasti lisää. Onkos siis teistä järkevää laittaa raisuun tuollasta pakettia, ainakin itestä olis mukava jos olis paremmat valo tehot. :) Ja kaiken lisäksi sais myös vilkut, jos haluais parantaa edes vähän näkyvyyttä liikenteessä.
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 26.7.2009 17:08

Noilla sähköillä mitkä on mulla nytten kiinni, niin luulisi valotehon riittävän.
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
Regalityan
Pyörä:
Yamaha DT 125r, 4kpl Honda NSR, 2kpl Helkama AX,Raisu, Tunturi Super Sport, Pyrkijä vm:-56
Paikkakunta:
Tallini on kotini mun....
Liittynyt:
3.11.2007 18:45

ViestiKirjoittanut Regalityan » 26.7.2009 17:20

jampapap kirjoitti:Noilla sähköillä mitkä on mulla nytten kiinni, niin luulisi valotehon riittävän.


Niin, itellä olis samat sähköt kaapissa. :lol:
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 26.7.2009 18:14

Kiinni vaan.
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 26.7.2009 18:15

Regalityan kirjoitti:
jampapap kirjoitti:Noilla sähköillä mitkä on mulla nytten kiinni, niin luulisi valotehon riittävän.


Niin, itellä olis samat sähköt kaapissa. :lol:


Ja saatte poliisien varalle niitä säädettäviä rajottimia. ;P
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 26.7.2009 20:14

Hehheh, ei oo enään pelkoa koska muutenkaan mopo kilvissä... Mutta ajattelin tossa tien suorapätkällä koittaa kyllä huippuja kun saan sen läjään ja siitä sitten lähtee säätäminen muutenkin :D .
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
Regalityan
Pyörä:
Yamaha DT 125r, 4kpl Honda NSR, 2kpl Helkama AX,Raisu, Tunturi Super Sport, Pyrkijä vm:-56
Paikkakunta:
Tallini on kotini mun....
Liittynyt:
3.11.2007 18:45

ViestiKirjoittanut Regalityan » 26.7.2009 21:45

SellYourSoul.90 kirjoitti:
Regalityan kirjoitti:
jampapap kirjoitti:Noilla sähköillä mitkä on mulla nytten kiinni, niin luulisi valotehon riittävän.


Niin, itellä olis samat sähköt kaapissa. :lol:


Ja saatte poliisien varalle niitä säädettäviä rajottimia. ;P


No mistäkä sinä tuommosta kuvittelit, eikai sitä suinkaan mitään tuommosia laitella... :roll: :lol:
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 26.7.2009 22:48

Regalityan kirjoitti:No mistäkä sinä tuommosta kuvittelit, eikai sitä suinkaan mitään tuommosia laitella... :roll: :lol:


Niin, eihän mopoja tietenkään viritetä!

Se on tyhmää ja vastuutonta! Ja mopon jarruja ei ole suunniteltu niihin vauhteihin jne jneje! muistakaa se. :P 8o

...Eiku mite se oli?

No mutta: Itse ainakin iskisin uusenskan sähköt raisuun jos mahdollisuus ois. :P Eihän se kyllä ole mistään muusta kuin rahasta kiinni.
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 27.7.2009 8:15

---> Rompetorit 24/7 ni kyl luulis halval pääsevän... Täytyy munkin magneetto vielä ostaa..
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
Regalityan
Pyörä:
Yamaha DT 125r, 4kpl Honda NSR, 2kpl Helkama AX,Raisu, Tunturi Super Sport, Pyrkijä vm:-56
Paikkakunta:
Tallini on kotini mun....
Liittynyt:
3.11.2007 18:45

ViestiKirjoittanut Regalityan » 27.7.2009 10:37

SellYourSoul.90 kirjoitti:
Regalityan kirjoitti:No mistäkä sinä tuommosta kuvittelit, eikai sitä suinkaan mitään tuommosia laitella... :roll: :lol:


Niin, eihän mopoja tietenkään viritetä!

Se on tyhmää ja vastuutonta! Ja mopon jarruja ei ole suunniteltu niihin vauhteihin jne jneje! muistakaa se. :P 8o

...Eiku mite se oli?

No mutta: Itse ainakin iskisin uusenskan sähköt raisuun jos mahdollisuus ois. :P Eihän se kyllä ole mistään muusta kuin rahasta kiinni.


No mutta muistetaan, että ei mennä siinä virittämisessä liian pitkälle! :D

Mutta kyllä nuo am6 koneen akulliset sähköt vois olla aika jees, kun sais vaikka tosiaan ne vilkutki kiinni jos haluais. Vaan ainakin alkuu taidan laittaa raisuun nuo Ducatin järettömät sähköt ilman akku hömpötyksiä.

Paljoko teidän mielestä muuten on maksimihinta jonka maksatte tuollasesta kokonaisesta sähköpaketista, meinaan Ducatin sähköjä? Siihen kuulus siis: vauhtis, magneeton sisuskalut, syttypuola tankin alle, jännitteen säädin.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista