Minarelli P4E, P4R, RV4 ja P6T moottorin viritys/tekniikka.

Regalityan
Pyörä:
Yamaha DT 125r, 4kpl Honda NSR, 2kpl Helkama AX,Raisu, Tunturi Super Sport, Pyrkijä vm:-56
Paikkakunta:
Tallini on kotini mun....
Liittynyt:
3.11.2007 18:45

ViestiKirjoittanut Regalityan » 29.8.2009 10:17

Tomppaa_ kirjoitti:
Regalityan kirjoitti:
Janttura kirjoitti:Jeps, välykset kannattaa kattoa.... Mulla on aina jäänyt mäntää imupuolelle pienet hinkkaumat, johtunee varmaan ilmanputsarista?


Vika luultavasti juuri putsarissa.


Itse taas veikkaisin liian tiukkaa sylinteriä, ja huonoa aukon pyöristystä. Siinä on myös sellanen kohta, johon öljy jää pirun huonosti koska siinä käy melkonen vihellys kun ilmaa tulee kampikammioon.


No voihan se tuokin olla. Aukot jos pyöristää kunnolla niin sekin voi korjata asiaa.
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 29.8.2009 11:05

Jees tohon pyttyyn pyöristin KAIKKI kanavat, ja tein mäntään "öljyviisteet", pienet sellaiset... Ja siitä peeveen männästä, päittäs välystä m-renkaissa oli itsellä 0 tyyliin, 5 satkun liuska ei mahtunut väliin. Että olisko vähän liian tiukka mäntä, mutta on noilla ajettu.
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
Tomppaa_
Pyörä:
KTM 520, Husgwarna 250, Samurai 125
Paikkakunta:
Lappeernanta
Liittynyt:
24.4.2005 10:42

ViestiKirjoittanut Tomppaa_ » 30.8.2009 19:39

Joo siinä ei paljoa jää. Voi olla, että Pv:n valusylkissä on väljempi poraus, jolloin se on mäntien valmistusvaiheessa jo otettu huomioon.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä ovat teoria ja käytäntö sekoittuneet siten, että mikään ei toimi, ja kukaan ei tiedä miksi.
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 30.8.2009 21:25

Kun noissa koneissa on se "välyssuositus", voihan sitä tiukalla ajaa, syö vaan pyttyä vähän enemmän... Toisaalta noita zetoja saa aikas halvalla... Niin myös peeveen mäntiäkin!!
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
WaDe-
Pyörä:
TeZaRi, piikki-KäXä sun muita
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
22.11.2007 16:44

ViestiKirjoittanut WaDe- » 30.8.2009 21:32

peeveen pytyissä on aika jäätävä välys, noin 7 satkua (uutena, power+)
tsekkaa tetsari galleriasta-
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 30.8.2009 21:34

Siinä on RAAKAA VOIMAA PRKL :lol: ...
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
Tomppaa_
Pyörä:
KTM 520, Husgwarna 250, Samurai 125
Paikkakunta:
Lappeernanta
Liittynyt:
24.4.2005 10:42

ViestiKirjoittanut Tomppaa_ » 1.9.2009 20:42

Janttura kirjoitti:Kun noissa koneissa on se "välyssuositus", voihan sitä tiukalla ajaa, syö vaan pyttyä vähän enemmän... Toisaalta noita zetoja saa aikas halvalla... Niin myös peeveen mäntiäkin!!


Paitsi että liian tiukka sovitteinen narahtaa kiinni. Varsinkin, kun on kyse ilmajäähystä joka käy pirun kuumana.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä ovat teoria ja käytäntö sekoittuneet siten, että mikään ei toimi, ja kukaan ei tiedä miksi.
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 1.9.2009 22:00

Riippuu ihan tiukkuudesta, mutta nyt noista välyksistä että zeta väljä(kö)? Mittasin ylemmän ja alemman renkaan päittäisvälyksen, niin l-renkaassa oli 35 ja normissa 30?? Normaaliako 50cc:ssä vai onko tuo nyt taas joku maanantai malli... Mäntä D ja pytty D
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
Tomppaa_
Pyörä:
KTM 520, Husgwarna 250, Samurai 125
Paikkakunta:
Lappeernanta
Liittynyt:
24.4.2005 10:42

ViestiKirjoittanut Tomppaa_ » 2.9.2009 20:44

Kyllä ne siellä menee.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä ovat teoria ja käytäntö sekoittuneet siten, että mikään ei toimi, ja kukaan ei tiedä miksi.
WaDe-
Pyörä:
TeZaRi, piikki-KäXä sun muita
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
22.11.2007 16:44

ViestiKirjoittanut WaDe- » 12.9.2009 20:37

Noniis, ostakaapa multa pois tuo gilardoni, mukaan tulee Vertexin mäntä (orkkis) 8o
tsekkaa tetsari galleriasta-
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 13.9.2009 5:45

Pistä ilimotus, eläkä huutele siel :D .
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
minapoika
Liittynyt:
1.10.2007 22:09

ViestiKirjoittanut minapoika » 15.9.2009 20:26

Osaisko joku kertoa mikä kone mun apriliassa on :eek: ... mopo on siis aprilia red rose 50cc ja ainakaan am6 se ei ole, joten voisiko olla joku näistä vanhemmista koneista?
WaDe-
Pyörä:
TeZaRi, piikki-KäXä sun muita
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
22.11.2007 16:44

ViestiKirjoittanut WaDe- » 15.9.2009 20:57

kun kattelin vähän googlesta niin näyttäisi olevan minarelli RV4 tai RV6 vaihdemäärästä riippuen. Eli aksun pytyt käy
tsekkaa tetsari galleriasta-
Tomppaa_
Pyörä:
KTM 520, Husgwarna 250, Samurai 125
Paikkakunta:
Lappeernanta
Liittynyt:
24.4.2005 10:42

ViestiKirjoittanut Tomppaa_ » 20.9.2009 19:40

Aprillipilan AF1 50cc mallissa on ainakin tuo Minarellin Rv sarjalainen. Laita galleriaan kuva niin selviääpi tuokin asia.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä ovat teoria ja käytäntö sekoittuneet siten, että mikään ei toimi, ja kukaan ei tiedä miksi.
Nisuaivo
Pyörä:
2x Helkama AX
Liittynyt:
6.12.2002 18:31

ViestiKirjoittanut Nisuaivo » 11.10.2009 2:01

Eikö 75cc malossia ole enää missään myynnissä?

Edit: Siis AXuun

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista