Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

Nalle Puch
Paikkakunta:
Tunturinkierrättäjän kylä
Liittynyt:
14.2.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Nalle Puch » 30.12.2009 21:16

kersti91 kirjoitti:Eikös tän topikin idea ole legendojen ja huhujen kertominen eikä virien oikeudellisuuksien spekuloiminen :D Ei herneitä eikä jäähyjä kitoos!
Olet oikeassa. Tuo meidän spekulointi olisi topicin henkeen sopiva vasta kun laitteen todettaisiin liikkuvan vaikka 120 km/h viilaamattomalla 75 Metralla. Mutta tarkoitit varmaan virien oikeellisuutta etkä oikeudellisuutta?
Ehkä viritin, ehkä en. So not, pääasia että mopo kulkee! --- Tehty mikä tehty ja 15 heppaa tuli. ---Vannehopeanuoli & Hevonperse Racing!
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 30.12.2009 23:45

älkääpäs nyt. Täälläpäin yhden derbityypin vakio derbi meni ryyppy päällä kuulemma 140km/h omien juttujensa mukaan auton mittariin. Nykyään se taitaa yrittää väittää että se menisi vaan 100 auton mittariin.
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59

ViestiKirjoittanut välzy » 30.12.2009 23:54

hahahaa :D menee menee, no menihän täälläkin yhen kaverin aprilia kuulemma technigasin putkella 135 gepsiin ;)
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 30.12.2009 23:55

Oikeastaan saanhan minäkin menemään minkä mopon mitä vaan auton mittariin mittarin taustan vaihtamalla :lol:
Sakmund
Pyörä:
Ahdettu
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
11.6.2007 21:07

ViestiKirjoittanut Sakmund » 31.12.2009 0:30

Yks luokkalainen sanoo että sen yamaha dt vm joku 2000 alkupäästä kulki mhr 50 pytyllä ja 20mm lorttolla ja arrowin koko putkiston kanssa 150km/h. :D
Ja nykysellä kokoonpanolla eli 70 airsal joku sportti pytty 20mm lortto ja joku kevari suzukin vakio alakauttanen putki niin kulkee 135 ainakin ja tehoa kuulemma 35hp ja jättää kotarit sun muut kevarit helposten :lol: ja vaihteita tosta pelistä toimii 1,2,3,5 :D voin pistää kuvaa tästä kaunokaisesta joku päivä tänne :D
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 31.12.2009 14:11

Sitte on kanssa niitä kun on ostanut jonkun 90cc kisapytyn ja sitten menee ohi ja egoilee sillä, ja ei tajua että ei voi saada mistään 50kuutioisesta viilatusta vakiopytystä saman verran tehoa irti kun tuosta. Myöskään ei tajua sitä että se, että mopo kulkee 50cc pytyllä sen 80 on parempi kuin se että se menee sen 80 sillä 80cc pytyllä...Nykyään niillä kellä on rahaa saa mopon kulkemaan sen sijaan kun ennen sai mopon kulkemaan ne ketkä osasivat.
HPT
Pyörä:
Derbi '06 ja Räsä '08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
9.6.2008 14:55

ViestiKirjoittanut HPT » 31.12.2009 15:06

Tottakai se virtuaalikyrpä on isompi sillä 80cc pytyllä, vaikka sitä hintaa olisikin tullut sen päälle 400e.
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16

ViestiKirjoittanut kersti91 » 1.1.2010 13:39

Slerpa_ kirjoitti:...Nykyään niillä kellä on rahaa saa mopon kulkemaan sen sijaan kun ennen sai mopon kulkemaan ne ketkä osasivat.
Jeps, mut onkos pääasia se että kenellä kulkee koviten? Onko sillä mitään merkitystä kenellä kulkee kaikista MUKAVIMMIN ja miellyttävämmin esim. väännön osalta :D Jatketaan...
Tarkista kampiakselin stefa.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 1.1.2010 13:46

On se nykyään. Vaikka kuinka olen jauhanut niille että suurempi saavatus on se että saa mopon vakiopytyllä ja sitä parantelemalla kulkemaan kunnolla, kun jollain valmiilla 80cc kisäpytyllä, niin eivät käsitä. Itse pidän sitä suurempana saavutuksena kun tunturi menee 70 viilatulla pytyllä ja isommalla kaasarilla kun sitä että joku derbi painaa 80 isommalla pytyllä.

Itse kunnioitan semmosta viritystä, että saa mahdollisimman pienillä kuutioilla mopon menemään mahdollisimman hyvin, ja mahdollisimman vanhalla tekniikalla. Ei minulla uutta tekniikkaa vastaan mitään ole, mutta jos mopo kulkee jollain 70-luvun koneella yhtä kovaa kuin 2000luvun koneella niin enemmän sitä 70luvun virittäjää kunnioitan. Myöskin mahdollisimman vähällä osahankinnalla jos saa mopon kulkemaan niin aina parempi.
romukasa
Pyörä:
NSR, Keeway
Paikkakunta:
Ylitornio
Liittynyt:
14.7.2009 15:12

ViestiKirjoittanut romukasa » 2.1.2010 13:49

jotta päästäis takaisin aiheeseen, kerron oman kylän legenda moposta :D

Mopo oli PV, ja se kuuleman mukaan kulki ainakin 130 km/h ja satasesta nosti vielä keulanki. Oli sillä virejäkin siinä, 80cc sylinteriä ja putkea, mutta legenda kertoo että kulkeminen johtu taidosta laittaaa.e
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 2.1.2010 14:03

Kyllä taidolla saa aika lailla tehoa irti, joten voipi ollakkin jos on oikeasti ollut virittäjällä taitoa ja työkaluja.
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49

ViestiKirjoittanut MSJD » 3.1.2010 17:29

ja kyllä sen derbin saa yli 80 menee ilman isompaa pyttyä, 100 viellä mahdollista, isommat alkaa olee legendaa... kaveri meni alakauttasel turbokitil, vakio pytty ja 14/48 väleillä 105 poliisin tutkaa...
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
HPT
Pyörä:
Derbi '06 ja Räsä '08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
9.6.2008 14:55

ViestiKirjoittanut HPT » 3.1.2010 17:49

Derbin pyttyä vaan harva rupeaa viilailemaan sen pinnoitteen takia, ja toinen on tietysti se että derbimies ei viritä niin paljoa että pyttyä pitäisi viilata, jos virittää niin vakiopyttyyn ei uskalleta koskea.

Tässä ollu suunnitelmissa josko hankkis toisen derbin vakiopytyn ja kokeilis mitä siihen saa näillä viilaustaidoilla aikaseksi.
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49

ViestiKirjoittanut MSJD » 3.1.2010 18:06

voithan sä 50cc pro racen ostaa, kyl sil ainakin 100 pitäis päästä OPTIMAALLISTEN osien kanssa
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
Braindead
Pyörä:
Tunturi City Puch vm. ??
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
8.7.2006 21:31

ViestiKirjoittanut Braindead » 3.1.2010 19:34

Ite oon ajanu Gilera SMT:llä hyvin? kalibroidun sigman kans jotain 99km/h ja kaveri ajoi samaisella vehkeellä 102 km/h... Ei vissii mikään maapallon seittämäs ihme ois? vireinä vaan 19mm kassu ja turbokitin alakauttanen putki ja toki sitten se mahottomasti vaikuttava piper cross :D

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista