Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

Kitaconist
Liittynyt:
14.6.2007 0:27

ViestiKirjoittanut Kitaconist » 27.5.2009 23:39

Braindead puhuu asiaa.
Jukkakivela
Pyörä:
varastettu...
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.5.2009 14:29
.

ViestiKirjoittanut Jukkakivela » 5.6.2009 9:39

.
Viimeksi muokannut Jukkakivela päivämäärä 19.4.2023 16:01, muokattu yhteensä 1 kerran
hussen vakio paisari: http://www.motot.net/talli/osat/id32137/
ja vakio vaimennin http://www.motot.net/talli/osat/id32138/
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 5.6.2009 10:56

Jaa kierroksistako se johtuu? Mä veikkaan että siitä pultista ei ole siltikään pakko vääntää kierteitä paskaksi vaikka tehoja jonkinverran onkin... :roll:
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Jukkakivela
Pyörä:
varastettu...
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.5.2009 14:29
.

ViestiKirjoittanut Jukkakivela » 5.6.2009 12:00

.
Viimeksi muokannut Jukkakivela päivämäärä 19.4.2023 16:13, muokattu yhteensä 1 kerran
hussen vakio paisari: http://www.motot.net/talli/osat/id32137/
ja vakio vaimennin http://www.motot.net/talli/osat/id32138/
EVP Eläkeläinen
Liittynyt:
30.4.2005 14:40

ViestiKirjoittanut EVP » 5.6.2009 12:13

No nyt ollaan asian ytimessä, nimittäin siinä legendassa :)

Pro primo, ei kai se isäsi kivikaudella elänyt, joten metallinryöstövehkeet kyllä oli käytännössä samalla tasolla kuin nykyään. Ei yhden jengan korjaamiseen CNC-sorvia tarvitse.

Pro secundo, yhdessäkään moottorisahassa ei ole 40mm kaasaria.
D'oh! -Homer Simpson
Jukkakivela
Pyörä:
varastettu...
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.5.2009 14:29

ViestiKirjoittanut Jukkakivela » 5.6.2009 13:49

Ne metallintyöstö välineet eivät olleet silloin niin helposti saatavilla kuin nyt. Faija sen on kertonu joten legendaahan se voi olla.
hussen vakio paisari: http://www.motot.net/talli/osat/id32137/
ja vakio vaimennin http://www.motot.net/talli/osat/id32138/
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 5.6.2009 14:39

mbk--limit kirjoitti:Kierrosten määrästä se johtui. Kiersi niin paljon että ei kestänyt ehkä sen aikaisilla välineillä saanut sitä korjattua. Siinä oli muuten isoin kaasari mitä oon kuullu et 50cc koneessa ois ollu. Se oli 40mm moottorisahan kaasari.


Mietippä nyt asiaa ihan ite: Kierroksia saa olla vaikka 100 000 rpm eikä kierteet mene sen takia paskaksi. Vääntö paskoo kierteet, ei kierrokset.

Ja mietippä tuota kaasarihommaakin "ihan ite": Noissa kreidlerin 20+hp tuottavissa 50cc koneissa käytetään 28mm kaasaria (ne on vanhoja koneita). Huipputehot niissä on 16krpm huitteilla. Joten miksi jonkin normijampan tuunaamaan solikkaan pitäisi laittaa kaksi kertaa isompi kaasari kuin mitä käytetään kisapeleissä (käytettiin, ei nykyään mitää järkeviä 50cc luokkia ole).
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Jukkakivela
Pyörä:
varastettu...
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.5.2009 14:29

ViestiKirjoittanut Jukkakivela » 5.6.2009 16:02

En mitään ole virallisesti väittänytkään. Noin faija on mulle kertonut ja nyt kerroin teille. Kierroksia se kone otti kuulemma yli 16000.
hussen vakio paisari: http://www.motot.net/talli/osat/id32137/
ja vakio vaimennin http://www.motot.net/talli/osat/id32138/
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 5.6.2009 16:14

mbk--limit kirjoitti:En mitään ole virallisesti väittänytkään. Noin faija on mulle kertonut ja nyt kerroin teille. Kierroksia se kone otti kuulemma yli 16000.


Ok. Sano faijalles ettei puhu paskaa. :)

130kmh toitsin mittariin on viel aika normia, mutta 40mm kaasari ja kierroksien takia hajoavat kytkimenpultit ei sitä ole. Kierteiden meneminen kierrosten takia on myös melko ufo juttu; Eikä se voima tule niiden kierteiden kautta, ainakaan toivottavasti. Ja milläs toi kierrosluku on todettu?
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
WaDe-
Pyörä:
TeZaRi, piikki-KäXä sun muita
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
22.11.2007 16:44

ViestiKirjoittanut WaDe- » 5.6.2009 16:23

Eikös täällä ollut tarkoitus puhua legendoista? Kai sitä nyt jokainen tajuaa että milloin on kyseessä ajan saatossa kultaantunut muisto. :lol:
Betaversio kirjoitti:
mbk--limit kirjoitti:En mitään ole virallisesti väittänytkään. Noin faija on mulle kertonut ja nyt kerroin teille. Kierroksia se kone otti kuulemma yli 16000.


Ok. Sano faijalles ettei puhu paskaa. :)

130kmh toitsin mittariin on viel aika normia, mutta 40mm kaasari ja kierroksien takia hajoavat kytkimenpultit ei sitä ole. Kierteiden meneminen kierrosten takia on myös melko ufo juttu; Eikä se voima tule niiden kierteiden kautta, ainakaan toivottavasti. Ja milläs toi kierrosluku on todettu?
tsekkaa tetsari galleriasta-
Derby mies
Liittynyt:
27.2.2007 18:30

ViestiKirjoittanut Derby mies » 5.6.2009 18:44

Tää varmaan kuuluu tänne.http://www.motot.net/talli/86586 Joutu takahaarukkaa jatkaa kun nosti viel kolmosellakin kaasusta keulia ja kulkee sil kolmosella 77 ainaski poliisin mukaan :D Ne kehu sen tappopeliks ja kysy viel et en varmaan oo tohtinu sil kertaaka täysiä ajaa mut en sit viittiny mainostaa et kun sain sen ajoon niin kävin ilman kypärää sil ottamas autoja kiinni satasen alueella :D
Tanteri
Liittynyt:
20.2.2008 16:01

ViestiKirjoittanut Tanteri » 5.6.2009 19:26

niin? kyllä varmasti menee helpolla satasen ja kulkee kolmosella 77 en epäile hetkeäkään.
1991: PV viilattu 80cc Zeta,20mm Mikuni,Giannelli,RM50 kansi,17-35 väleillä 117km/h.
Veli-Vihannes
Pyörä:
Salainen projekti X
Paikkakunta:
Kouvola :(
Liittynyt:
24.4.2007 15:30

ViestiKirjoittanut Veli-Vihannes » 5.6.2009 21:44

Katso ilmoituksen kirjoittaja! Derby mies ei tajunnut tämän topicin ideaa, vaan luuli täällä kerrottavan oikeista(etenkin omista) tappajavirimopoista, heh. :lol:
Jeejee
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 6.6.2009 0:28

Veli-Vihannes kirjoitti:Katso ilmoituksen kirjoittaja! Derby mies ei tajunnut tämän topicin ideaa, vaan luuli täällä kerrottavan oikeista(etenkin omista) tappajavirimopoista, heh. :lol:

No ei se niin justiinsa ole. Juuri tuonkaltaisista laitteistahan ne legendat syntyy. Mua ei pahemmin häiritse tuon derbin oleminen täällä. :roll:
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Veli-Vihannes
Pyörä:
Salainen projekti X
Paikkakunta:
Kouvola :(
Liittynyt:
24.4.2007 15:30

ViestiKirjoittanut Veli-Vihannes » 6.6.2009 9:50

Juujuu, olihan tuo piristävää kun lisättiin hieman nykyaikaisiakin legendoja tänne. ;) Paras tähän mennessä on silti tuo hieman ylempänä mainittu Solifer.. :)
Jeejee

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista