Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

Mikoteus
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
5.3.2008 23:27

ViestiKirjoittanut Mikoteus » 16.4.2009 20:21

Itselläni myös hyvin samanlainen juttu kuin edellinen.

Kaverin siskon poikaystävällä oli Pv:ssä kuulemma joskus ollut Cdc-Malossi porautettuna ja sen kuutiotilavuudeksi olisi saatu 90cc (Laskurilla tsekkasin niin männän koko pitäisi olla 55mm, mahtaako edes saada porattua niin isoksi ilman putkitusta?). Muina vireinä oli perus 20mm kassu, gianelli ja välit tietty vaihdettu. Puheittensa mukaan hän oli joskus talvella päässyt kolmosella 90km/h, mutta sen jälkeen oli kuulemma suora loppunut eikä ollut uskallusta vaihtaa enää isommalle.

Kyseinen pytty kaverilta kotoa löytyy leikanneena kylläkin, mutta itse en ole sitä päässyt läheltä tarkastelemaan. Totuutta on taidettu kyllä hieman värittää, mutta kohtuu pirteä Pv sen on varmasti ollut.
KmÖmÖ
Pyörä:
Malaguti XSM, PeeVee, Dt, xtreme
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
24.11.2007 21:51

ViestiKirjoittanut KmÖmÖ » 16.4.2009 21:13

Mikoteus kirjoitti:Itselläni myös hyvin samanlainen juttu kuin edellinen.

Kaverin siskon poikaystävällä oli Pv:ssä kuulemma joskus ollut Cdc-Malossi porautettuna ja sen kuutiotilavuudeksi olisi saatu 90cc (Laskurilla tsekkasin niin männän koko pitäisi olla 55mm, mahtaako edes saada porattua niin isoksi ilman putkitusta?). Muina vireinä oli perus 20mm kassu, gianelli ja välit tietty vaihdettu. Puheittensa mukaan hän oli joskus talvella päässyt kolmosella 90km/h, mutta sen jälkeen oli kuulemma suora loppunut eikä ollut uskallusta vaihtaa enää isommalle.

Kyseinen pytty kaverilta kotoa löytyy leikanneena kylläkin, mutta itse en ole sitä päässyt läheltä tarkastelemaan. Totuutta on taidettu kyllä hieman värittää, mutta kohtuu pirteä Pv sen on varmasti ollut.

kaverilla on tuollainen malossi (pitäis mennä mittaamaan koko ku en nyt oo ihan varma et onks ihan 90cc) ja malossin putki sekä 24 (?) lortto. huiput tais olla jotain 117 gepsii eikä ollu ees pitkät välit. pitää heittää sama setti kesällä sama setti omaan pv:See ja kattoo paljon kulkee... :seko:
tsek ilmoitukset
Veli-Vihannes
Pyörä:
Salainen projekti X
Paikkakunta:
Kouvola :(
Liittynyt:
24.4.2007 15:30

ViestiKirjoittanut Veli-Vihannes » 16.4.2009 21:27

Suurin kupumäntä mikä löytyy nettikaupoista on muistaakseni 53,25. Sillä halkaisijalla kuutiotilavuus on 83 ja rapiat päälle. Malossissa ei edes porausvara riitä tuohon 55mm asti.. :roll:
Jeejee
Juba93
Pyörä:
Yamaha DT 08VM enduro project
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
26.4.2008 14:29

ViestiKirjoittanut Juba93 » 16.4.2009 21:32

oisko jossai rämässä sitte pitempää iskua? sitte ales vaa teettää kupari tiivisteen nii pitäs kuutio tilavuuden alkaa nousta. mut joo ot hommiks taas alkaa huitelemaa...
Loncing 125cc kone kaasareineen ja kaikkineen 200€! kaikki toimii ja juuri huollettu! pistä yv jos kiinnosta ;)
Nalle Puch
Paikkakunta:
Tunturinkierrättäjän kylä
Liittynyt:
14.2.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Nalle Puch » 16.4.2009 22:00

Braindead kirjoitti:...Mutta yks todenmukaisempi legenda on läheisellä peräkylällä. Vanhempi mieshenkilö, ilmeisesti aikasemmin autokorttinsa menettänyt kaveri on rakentanu täälläpäin 70-luvun Solifer Exportin kulkemaan kovia. Tomoksen koneella oleva peli siis ja mitä ilmeisemmin 5-lovinen laatikko tässäkin. Mopon speksit on aikalailla tuntemattomat, mutta perkeleesti se ainakin kulkee, nimittäin kaverilla oli tälläinen "tehariderbi" jossa oli hebon putki, 17,5 kaasutin ja viilattu sylinteri. Hän sitten posotteli mopon huippunopeutta päälle 90 km tunnissa. Rupes kakstahdin kierrätys kuuluun takaa päin ja vanha ukko vetäs Solikalla heittämällä ohi... Kyseinen henkilö on kuulemma koneistamolla töissä ja oon kuullu juttua että sieltä tämän solikan kulku juurensa juontaa...
VMPK:n foorumilla oli joku aika sitten juttua, että jonkun kaverilla olisi Tomosin koneella oleva stroukattu Export, jossa kuutioita melkein 90cc. Tuo juttu tosin saattaa pitää paikkansakin.

Mutta legendoista: yksi parhaita kuulemiani tosijuttuja on että '60-mallisen Pappa-Tunturin ('60 ja '61 kun on niitä sakkomalleja) sai kulkemaan pelkällä rattaiden vaihdolla 80 km/h! Mitähän se olisikaan mennyt jos olisi laskettu kantta edes millin verran! Saati jos olisi vielä laitettu ihan tappivirit lisäksi...
Ehkä viritin, ehkä en. So not, pääasia että mopo kulkee! --- Tehty mikä tehty ja 15 heppaa tuli. ---Vannehopeanuoli & Hevonperse Racing!
Erkka
Paikkakunta:
Suur-Tampere
Liittynyt:
5.12.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Erkka » 17.4.2009 13:42

KmÖmÖ kirjoitti:kaverilla on tuollainen malossi (pitäis mennä mittaamaan koko ku en nyt oo ihan varma et onks ihan 90cc) ja malossin putki sekä 24 (?) lortto. huiput tais olla jotain 117 gepsii eikä ollu ees pitkät välit. pitää heittää sama setti kesällä sama setti omaan pv:See ja kattoo paljon kulkee... :seko:

Kylläpäs on PV saatu helposti kulkemaan aivan saatanan kovia vauhteja. :lol:
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 17.4.2009 15:33

Eihän nää muuten legendoja oliskaan... ;)

Erkka kirjoitti:Kylläpäs on PV saatu helposti kulkemaan aivan saatanan kovia vauhteja. :lol:
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
Nalle Puch
Paikkakunta:
Tunturinkierrättäjän kylä
Liittynyt:
14.2.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Nalle Puch » 17.4.2009 17:19

Aiheeseen sopivaa legendaa: http://www.motot.net/galleria/showphoto ... 1/cat/4679
Ehkä viritin, ehkä en. So not, pääasia että mopo kulkee! --- Tehty mikä tehty ja 15 heppaa tuli. ---Vannehopeanuoli & Hevonperse Racing!
Z50J-99
Pyörä:
Honda Monkey Z50J vm.1999
Paikkakunta:
Karstula
Liittynyt:
23.12.2006 11:08

ViestiKirjoittanut Z50J-99 » 17.4.2009 18:39

Nuo 1961 malliset pappatunturit oli moottoriltaan muuten samoja kuin myöhemmätkin, mutta niitä ei vain oltu kuristettu. Eli ei niistä viritettynä sen tehokkaampia olisi saanut kuin myöhemmistäkään pappiksista. Uudemmissa oli tietääkseni vain pienempi kaasutin, pitempi männän imuhelma ja kuristettu pakoputki ja tosivirittäjäthän tuskin tälläisia perusosia muokkaamattomana pitää paikoillaan, joten vuosimallilla ei ole vaikutusta tehojen kannalta tappivirimopossa. Vakioksihan ne kyllä kulki tosi hyvin.
Vähän sama juttu kuin nykyiset Yamaha Dt:n, Riejun ja MBK Xlimitin PowerUp mallit, jotka ovat tehokkaampia kuin vanhat mallit. Oikeasti ne on ihan samoja kuin vanhatkin, mutta kureja on vain vähempi.
Asiasta toiseen. Minun mielestä se on aika tylsää virittämistä jos laitetaan vain bolt-on osia paikoilleen tai lyödään jokin hirveän iso moottori kiinni mopoon. Kiinnostavampaa on minun mielestä virittää mopon vakio konetta, mutta kaikki saa tehdä toki niinkuin itse haluaa. Tämä on vain minun mielipide.
Erkka
Paikkakunta:
Suur-Tampere
Liittynyt:
5.12.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Erkka » 17.4.2009 18:46

Tulipas uusi juttu mieleen:

Kaveri oli käyny Salossa jotain tekemässä. Valoissa oli tullut hänen kaverinsa auton viereen, jonka kyydissä he siis olivat, skootteri. Valojen vaihdettua skootteri oli kuulemma lähtenyt niin vitusti ja saadessaan piikin(kun skootterit kuulemma saa piikin jossainkohtaa, kotipaikkakunnan eksperttien mukaan siis) lähti keulimaan ihan hulluna. En nyt muista tarkalleen oliko tuo tilanne sittenkin niin, että skootteri tuli auton ohi heittämällä. Oli miten oli, legendaa se kuitenkin on.

Kumma kun nuoremmat eivät tänne selittele legendojaan. Johtuukohan se siitä, että he oikeasti uskovat näihin legendoihinsa :D?
KonZa^^ Moderaattori
Pyörä:
Tunturi Rider, Cube Acid Comp 29
Paikkakunta:
Mikkeli&Suur-Kuusaa
Liittynyt:
21.10.2006 19:39

ViestiKirjoittanut KonZa^^ » 17.4.2009 19:09

Ihan hyvä että osaavat pysyä poissa ;)
Pappis79
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Äänekoski
Liittynyt:
22.8.2008 16:24

ViestiKirjoittanut Pappis79 » 17.4.2009 19:22

Lainaan tähän itseäni toisesta keskustelusta, eri asia onko tuo nyt tappiviri, mutta ainakin tuntui kulkevan riittävästi...

Pappis79 kirjoitti:Tästäpä tuli mieleen toinenkin tarina johon liityy kuorma-auto ja skootteri. Isäni ajoi kuorma-autoa, itse istuin kyydissä. Yhdistelmä siis kyseessä ja hiekkakuorma päällä loivaan alamäkeen. Ensin vaihde päällä rajoittimelle (89km/) ja sitten vapaalle, jolloin vauhti vielä hieman kiihtyi. (90-100km/h) Tien vieressä kulki mopoille sallittu pyörätie. Katselin ikkunasta ulos ja havahduin siihen, että pyörätietä tulee skootteri ohi! Meillä vauhtia lähes 100km/h ja skootteri meni siis jonkin verran kovempaa, ei tainnut ihan vakio olla... :lol:
KonZa^^ Moderaattori
Pyörä:
Tunturi Rider, Cube Acid Comp 29
Paikkakunta:
Mikkeli&Suur-Kuusaa
Liittynyt:
21.10.2006 19:39

ViestiKirjoittanut KonZa^^ » 17.4.2009 19:27

Jollain roksilla joku 110 ei oo mikään älytön ihme. Noitahan löytyy lähes joka kylältä...
kurseikko
Paikkakunta:
Jkl
Liittynyt:
7.4.2008 20:30

ViestiKirjoittanut kurseikko » 17.4.2009 20:46

Kaverin PVssä Malossin läpätön, iso kaasari,kärki sytty ja alakautta putki. Rupes 90km/h vauheissa eturengas repeilemään silmille. En uskonut tätä ennen kuin pojat ajoi tutkaan 120km/h. Kaverin pikkuveli "lunasti" mopon sakkojen hinnalla. Markka aikaan jotain 1500.

Mun kopio manki kulki 35km/h vakiona. Porasin imukaulan niin menee sen 55. Nyt pitää hommata hitro-metaania ja kattoo paljon se menee ennen kuin sulaa. Meniskö 80?

Hondan 80cc 2-tahti hyllyllä uusilla osilla odottaa asennusta Solikkaan. Kannen tiiviste ja kaasari uupuu. Putki tehdään itse. SM vieterillä satku hakusessa.
Anza-91
Liittynyt:
20.2.2007 22:27

ViestiKirjoittanut Anza-91 » 18.4.2009 0:08

tuli mieleen eräs pieni legenda: paikallinen automaalari omisti joskus tunturi sportin, joka oli niin tappiviri, että "leipomon ransitti" ei pärjänny sille, ja moottori halkesi kun ketjut lähti paikaltaan :D ei muistikuvaa mitä viriä mutta kerran tällaisen jutun kuulin.

ja eräs toinen legenda eräästä tunturi super sportista: ajoi poliisien nähden 85kmt. ei jäänyt kiinni, mutta joutu maalaan tankin vihreäksi kun poliisit alko ettii sinitankkista mopoa. ja vireinä oli:

viilattu pytty
laskettu kansi
moottorisahan kaasari
välejä vaihettu jos en väärin muista
+ ym "muuta pientä kivaa"

ja näistäkin tapahtumista on pari vuosikymmentä kulunut :roll:

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista