Boostbottle mopoon

Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 15.11.2009 21:06

Pahoin pelkään että ollaan. Ihmiset on laskeskellu noita bottlejaan millä sattuu laskureilla, ja suorituskykyä tai tehokäppyröitä ei melkeinpä takuuvarmasti ole mitattu ennen ja jälkeen bottlen käyttöä. Näin muodoin kenelläkään ei ole mitään tietoa siitä vaikuttiko bottle, ja jos vaikutti niin oliko se hyvä vai huono asia, ja kohdistui vaikutus likimainkaan halutulle kierroslukualueella.

Toisaalta jos vaikutusta ei mittaa, on tulos aina odotetun mukainen, kuten ilmeisesti näissä bottle-projekteissakin...

Veli-Vihannes kirjoitti:Heh, aika hauska kysymys. Topicissa mennään sivulla 24, joten aiköhän jo usealla ole jonkinmoisia kokemuksia boost bottleista. Tuskin täällä ihan pelkkiä joutavia ollaan turistu. ;)
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
_Sylin_teri_
Pyörä:
KTM 525 exc, Yamaha WR 426cc, Yamaha YZF-R125+WNB Yoshimura, Kymco Agility ruoska, Yamaha DT50 R (EX)
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
25.4.2009 19:32

ViestiKirjoittanut _Sylin_teri_ » 16.11.2009 8:42

Mitenkäs se bensankulutus? Vähentääkö huomattavasti, vai onko se vaan desi tai kaks?
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34

ViestiKirjoittanut kossusukka » 16.11.2009 15:35

kylläkulkee kirjoitti:Mitenkäs se bensankulutus? Vähentääkö huomattavasti, vai onko se vaan desi tai kaks?

Miksi se vähentäisi?
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
_Sylin_teri_
Pyörä:
KTM 525 exc, Yamaha WR 426cc, Yamaha YZF-R125+WNB Yoshimura, Kymco Agility ruoska, Yamaha DT50 R (EX)
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
25.4.2009 19:32

ViestiKirjoittanut _Sylin_teri_ » 16.11.2009 16:49

kossusukka kirjoitti:
kylläkulkee kirjoitti:Mitenkäs se bensankulutus? Vähentääkö huomattavasti, vai onko se vaan desi tai kaks?

Miksi se vähentäisi?

Luin noista aikaisemmista viesteistä, että vähentää. Vai nostaako se kulutusta?
Mrkossum
Pyörä:
Rieju Spike X -07
Liittynyt:
1.6.2009 14:14

ViestiKirjoittanut Mrkossum » 14.1.2010 16:36

Onkos tollanen Malossin M.A.C.S.I aivan turha hankinta?
Tarkoitus olisi pistää 50cc riejuun jossa on arrowi
kalleppi3
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
28.9.2007 17:55

ViestiKirjoittanut kalleppi3 » 14.1.2010 18:01

Mrkossum kirjoitti:Onkos tollanen Malossin M.A.C.S.I aivan turha hankinta?
Tarkoitus olisi pistää 50cc riejuun jossa on arrowi

jos sen koristeeksi haluat, muuten täysin hyödytön koska ei ole mitoitettu omalle koneelle sopivaksi.
Mrkossum
Pyörä:
Rieju Spike X -07
Liittynyt:
1.6.2009 14:14

ViestiKirjoittanut Mrkossum » 14.1.2010 18:14

kalleppi3 kirjoitti:
Mrkossum kirjoitti:Onkos tollanen Malossin M.A.C.S.I aivan turha hankinta?
Tarkoitus olisi pistää 50cc riejuun jossa on arrowi

jos sen koristeeksi haluat, muuten täysin hyödytön koska ei ole mitoitettu omalle koneelle sopivaksi.

Mutta eikös tämä Malossin M.A.C.S.I ole vähän erillainen kuin muut boost bottlet?
Mascihan supistuu ja siellä on sisällä jousi?
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34

ViestiKirjoittanut kossusukka » 14.1.2010 19:16

Mrkossum kirjoitti:
kalleppi3 kirjoitti:
Mrkossum kirjoitti:Onkos tollanen Malossin M.A.C.S.I aivan turha hankinta?
Tarkoitus olisi pistää 50cc riejuun jossa on arrowi

jos sen koristeeksi haluat, muuten täysin hyödytön koska ei ole mitoitettu omalle koneelle sopivaksi.

Mutta eikös tämä Malossin M.A.C.S.I ole vähän erillainen kuin muut boost bottlet?
Mascihan supistuu ja siellä on sisällä jousi?

Joojoo, ainakin sen pitäisi supistua. Käytännössä se on aivan paska, menee samaan kastiin valmiiden boostbottlejen kanssa. Ulkonäkö kiva, mutta ei sillä tehoa saada. Voit tosin kokeilla, en nimittäin täysin vakuuteen tuosta turhuudesta mene, joten osta ja koe havaitsemisen riemu.
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
_Sylin_teri_
Pyörä:
KTM 525 exc, Yamaha WR 426cc, Yamaha YZF-R125+WNB Yoshimura, Kymco Agility ruoska, Yamaha DT50 R (EX)
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
25.4.2009 19:32

ViestiKirjoittanut _Sylin_teri_ » 14.1.2010 19:53

kossusukka kirjoitti:Joojoo, ainakin sen pitäisi supistua. Käytännössä se on aivan paska, menee samaan kastiin valmiiden boostbottlejen kanssa. Ulkonäkö kiva, mutta ei sillä tehoa saada. Voit tosin kokeilla, en nimittäin täysin vakuuteen tuosta turhuudesta mene, joten osta ja koe havaitsemisen riemu.

Nuo valmiit Boostbottlethan voi mitoittaa helposti ite sopiville kierroksille(siis ne kiinteet), kun vaan mittaa tilavuuden ja letkun paksuuden, syöttää ne siihen laskuriin sopivan kierrosluvun kanssa ja lyhentää letkua/laittaa uuden letkun. Helppoa? Kyllä ;)
Veli-Vihannes
Pyörä:
Salainen projekti X
Paikkakunta:
Kouvola :(
Liittynyt:
24.4.2007 15:30

ViestiKirjoittanut Veli-Vihannes » 15.1.2010 22:09

a) Mistä tiedät että laskuri toimii
b) Miten muutat helposti valmiin bottlen tilavuutta
;)
Jeejee
Sompi
Liittynyt:
11.8.2007 19:29

ViestiKirjoittanut Sompi » 15.1.2010 22:19

Veli-Vihannes kirjoitti:a) Mistä tiedät että laskuri toimii
b) Miten muutat helposti valmiin bottlen tilavuutta
;)


a) ei mistään, kokeilemallahan se selviää?

b) pullon tilavuutta ei voi muuttaa, mutta letkun pituus vaikuttaa kierrosalueeseen.

Itse aloitin askartelemaan vastaavanlaista bottlea mopoon. Sanokaahan mitä tuommoinen Tiger kiertää normaalisti suurimmalla vaihteella tasaisella?
_Sylin_teri_
Pyörä:
KTM 525 exc, Yamaha WR 426cc, Yamaha YZF-R125+WNB Yoshimura, Kymco Agility ruoska, Yamaha DT50 R (EX)
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
25.4.2009 19:32

ViestiKirjoittanut _Sylin_teri_ » 16.1.2010 11:46

Veli-Vihannes kirjoitti:a) Mistä tiedät että laskuri toimii
b) Miten muutat helposti valmiin bottlen tilavuutta
;)

a) No oletetan että se toimii
b)Enhän ole viestissä sanonutkaan että olen pullon tilavuutta muuttamassa :roll:
Veli-Vihannes
Pyörä:
Salainen projekti X
Paikkakunta:
Kouvola :(
Liittynyt:
24.4.2007 15:30

ViestiKirjoittanut Veli-Vihannes » 16.1.2010 13:21

Niin eli pullon tilavuus voi olla 50cc mopossa vaikkapa väliltä 2dl - yksi litra, ja silti toimii letkun vaihtamalla? :)
Jeejee
_mönkey_
Pyörä:
Husqvarna SMS 125 -09, Suzuki Address
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
16.11.2006 17:35

ViestiKirjoittanut _mönkey_ » 16.1.2010 13:32

Käyttäjä ^temee^ ainakin sanoi että valmis boostbottle auttoi hieman kun vaihtoi letkua. Joku tnt/vastaava bb siis kyseessä. Ja mopossa 50cc italkit. Toinen tuttuni sitten taas ei huomannut mitään eroa, mutta hän käyttikin niitä alkuperäisiä letkuja ja mopo suutinta lukuunottamatta vakio :D
Käykää kurkkaa galleriaa :)
kalleppi3
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
28.9.2007 17:55

ViestiKirjoittanut kalleppi3 » 16.1.2010 14:13

_mönkey_ kirjoitti:Käyttäjä ^temee^ ainakin sanoi että valmis boostbottle auttoi hieman kun vaihtoi letkua. Joku tnt/vastaava bb siis kyseessä. Ja mopossa 50cc italkit. Toinen tuttuni sitten taas ei huomannut mitään eroa, mutta hän käyttikin niitä alkuperäisiä letkuja ja mopo suutinta lukuunottamatta vakio :D

itse mitoitettuna paras ;).

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista