Boostbottle mopoon

Import
Liittynyt:
29.8.2006 17:25

ViestiKirjoittanut Import » 1.10.2007 10:35

Zero- kirjoitti:Tuommosilla pumpuilla ei tee kyllä hevon hemmettiä vertaa vaikka M.A.C.S.I:in


Paljastit taas aika pahan tietämättömyytes. Sinuna en kävis pätemään.
Zero-
Liittynyt:
30.6.2006 20:00

ViestiKirjoittanut Zero- » 1.10.2007 11:14

Atech kirjoitti:
Zero- kirjoitti:Tuommosilla pumpuilla ei tee kyllä hevon hemmettiä vertaa vaikka M.A.C.S.I:in


Paljastit taas aika pahan tietämättömyytes. Sinuna en kävis pätemään.

Paremmin oon asiasta perillä kun arvaatkaan, taidat ite olla vajavaisin tiedoin liikkeessä ;).

Eihän ne ihan sama asia oo mut ennemmin ite ostasin MACSI:n
Ostakaa krominen tk pois, kattokaa ilmoitukset
adidasnalle
Pyörä:
jalat
Liittynyt:
20.7.2006 23:55

ViestiKirjoittanut adidasnalle » 2.10.2007 15:13

miten tommonen asennetaan ja vaikuttaako paljonki kiihtyvyyteen/nopeuteen
^^REISKA^^
Paikkakunta:
Tamela-city
Liittynyt:
5.3.2006 16:04

ViestiKirjoittanut ^^REISKA^^ » 2.10.2007 16:57

Iteltäni nurkista löytyi tuollainen Malossin muuttuvalla tilavuudella oleva resonaattorisäiliö, käytännöllisestä hyödystä ei sen paremmin tietoa vielä ole. No kuitenkin ajattelin, että pakko sitä on kokeilla ja koska kaasaria, imukaulaa ja sylinteriä säälin niin väkerisn tälläisen ratkaisuksi ongelmaan: http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/15352
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 4.10.2007 12:47

Lopettakaa OT. Jatkakaa otsikon mukaisesta aiheesta joka on editoitu sopimaan paremmin asiaa.
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
Niko1224
Liittynyt:
23.3.2007 17:13

ViestiKirjoittanut Niko1224 » 4.10.2007 15:48

Imukaulaan/sen letkuun reikä ja boostbottlen letku siihen kiinni jos oikein ymmärsin.. Ja se toimii imasemalla pulloon alipaineen samalla ku immee kaasarin tyhjäksi ja sitten alipaineesta kaasariin ja pulloon tulee enemmän seosta? ..


Pikaisesti ajateltuna vois viiä suurin piirtein 1/3 enemmän bensaa? Mutta miten asia on käytännössä? eli paljon vie enemmän bensaa?
Import
Liittynyt:
29.8.2006 17:25

ViestiKirjoittanut Import » 4.10.2007 15:59

Milläs laskit tuon 1/3 osan? Kampikammioon tungetun seoksen määrähän sen ratkaisee.
JJK
Paikkakunta:
Mouhijärvi
Liittynyt:
3.9.2004 17:24

ViestiKirjoittanut JJK » 4.10.2007 16:11

Niko1224 kirjoitti:
Pikaisesti ajateltuna vois viiä suurin piirtein 1/3 enemmän bensaa? Mutta miten asia on käytännössä? eli paljon vie enemmän bensaa?


Vähemmän kai sen pitäisi viedä, kun moottorin hyötysuhde paranee.
AIR
Pyörä:
Derbi Mulhacen 125 Café
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
19.8.2007 10:39

ViestiKirjoittanut AIR » 4.10.2007 17:10

Mitä tuo boostbottle auttaa?
KonZa^^ Moderaattori
Pyörä:
Tunturi Rider, Cube Acid Comp 29
Paikkakunta:
Mikkeli&Suur-Kuusaa
Liittynyt:
21.10.2006 19:39

ViestiKirjoittanut KonZa^^ » 4.10.2007 19:20

Nicsu kirjoitti:
KonZa^^ kirjoitti:Kuka vaa osaa tehä vaikka kaljatölkistä tälläsen. (Kai, on täällä kyl tosi kädetöntäki sakkii)


No osaa varmaan, mutta jollain kaljatölkillä kuinka toimiva siitä tulee? ;) Kyllä mäki voin heittää muumilimsa pullon tankoon kiinni eikä kiihdy tippaakaan paremmin...


juu mutta siis esim malossin antaa samal taval periks :D tosin tölkki saattaa lohjeta. Ja laskurin avulla lasketaan letkun pituus ja paksuus (siis syötetään bottlen tilavuus ja kierrosalue missä haluaa sen vaikuttavan)sama juttu ku yleismallin teharit noi boost bottlet mitä myydään
Aramid
Liittynyt:
23.11.2006 16:56

ViestiKirjoittanut Aramid » 4.10.2007 21:25

Niko1224 kirjoitti:Pikaisesti ajateltuna vois viiä suurin piirtein 1/3 enemmän bensaa? Mutta miten asia on käytännössä? eli paljon vie enemmän bensaa?
Käytännössä vie 10-15% vähemmän bensaa, jos suunniteltu oikein. Boost bottle nimittäin estää tuplarikastumisen, jossa seos tulee läppien sulkeuduttua takaisin kaasuttimelle, mistä se ottaa lisää bensaa mukaansa. Boost bottle lisää myös osakaasulla tulevaa vääntöä.
Jonttu-Monttu
Liittynyt:
27.8.2006 16:15

ViestiKirjoittanut Jonttu-Monttu » 4.10.2007 22:10

Miksiköhän ei oo laitettu mihinkään mopoon vakiona? Jos kerran ei kule kovempaa ja hyötyä on vain.
Aramid
Liittynyt:
23.11.2006 16:56

ViestiKirjoittanut Aramid » 4.10.2007 22:37

Luultavasti valmistus kustannukset. 125cc Yamaha dteessähän on boost bottle vakiona, onkohan Yamahan patentoima tekniikka? Ainakin Yamaha sen on alunperin kehittänyt.
p|ngu
Liittynyt:
24.1.2007 17:58

ViestiKirjoittanut p|ngu » 4.10.2007 22:50

Voisko joku valottaa miten tää laitetaan/tehään ja mihin ja mitä hyötyä tästä värkistä on?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 4.10.2007 23:12

Aramid kirjoitti:... Ainakin Yamaha sen on alunperin kehittänyt.

Jeps. YEIS nimeltään.
p|ngu kirjoitti:Voisko joku valottaa miten tää laitetaan/tehään ja mihin ja mitä hyötyä tästä värkistä on?

http://www.eindiancompanies.com/images/resonator.htm
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista