Vannetopic

_Dr. Sykerö_
Liittynyt:
2.10.2012 19:48
Re: Vannetopic

ViestiKirjoittanut _Dr. Sykerö_ » 31.1.2013 16:50

MInkäslainen homma on pinnojen kiristys. Koskaan en ole edes nähny moista, mutta aina voi yrittää? Stanan ärsyttävä ajaa kun vanteet pomputtaa ja sykerö on muutenkin semmoi kokovartalovibraattori... :lol:
Pari pinnaa on takaa poikki ja lähes kaikki löysällä. Vois koittaa oikoa tuota vannetta ainakin ensin ite ja sitten jos (kun) ei onnistu niin vie korjaamoon.
Viimenen kerta toden sanoo!
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34
Re: Vannetopic

ViestiKirjoittanut kossusukka » 31.1.2013 20:53

Itse henkilökohtaisesti suosittelen ehdottomasti että viet pyöräliikkeeseen sen vanteen laitettavaksi. Itse sykerön vanteet joskus purin pinnojenvaihdon vuoksi (puolet kierteistä vituillaan jne) ja kasauksen jälkeen oli kyllä itse tehdyn tuntuisetkin! :lol: Eli vanteet aivan kierossa.

Se on hankalaa puuhaa, niitä kiristellessä pitää penkissä pyöritellä vannetta ja katsoa että vannekehä pysyy joka suuntaan suorassa, sivuttais kuin pystysuunnassakin.

Kysy paikallisilta fillarikorjaamoilta pystyvätkö he tekemään mopon vanteelle pinnojen kiristystä (+ suoristusta tarvittaessa), ei pitäisi montaa kymppiä maksaa. Mopokorjaamot harvemmin noita tekee.

Jos nyt itse ne haluat kokeilla tehdä, niin pinnojen kiristykseen sovelias työkalu, esimerkiksi tälläinen:
Kuva
Noita on monennäköisiä, tuossa on monelle eri pinnan päälle sopiva lenkki jolla pinnojen yläpäitä kiristellään ja löysätään. Tuossa keskustelua pinnavanteiden oikomisesta ja kiristelystä, löytyy ihan päteviä ohjeita: http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=320.0
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
ttomidi
Pyörä:
Beta RR Motard 50 TRACK 2012
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
29.8.2012 15:23
Re: Vannetopic

ViestiKirjoittanut ttomidi » 20.3.2013 21:49

Paljonkohan maksaa puolavanteiden maalauttaminen 2värisiksi jossain automaalaamossa?
Luulis olevan vähä helpompaa kun ei oo pinnoja :s
Ja mikä on paras tapa maalata , ruiskulla?
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Vannetopic

ViestiKirjoittanut AceFin » 20.3.2013 22:48

Kaksväristä ei saa kuin ruiskulla. Joskus oli maalaustopikissa jonkun muun maalainen linkki, jossa oli onnistuttu pulverilla tekemään kaksväriset vanteet, mutta ite en kyllä tekniikkaa ymmärtänyt.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Vannetopic

ViestiKirjoittanut jukke96 » 2.4.2013 12:02

meneekö about 2011 vm terpin drd puolasmotot mun 08 sendaan?
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
comanche888
Pyörä:
KTM 450 EXC
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
19.5.2009 1:02
Re: Vannetopic

ViestiKirjoittanut comanche888 » 2.4.2013 14:19

DRD ssä paksummat akselit ainakin eli ei mene heittämällä X raceen.

Ja kaikki Derbi "uusenskat" on Sendoja eli ei voi käyttää mallierittelyssä.
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Vannetopic

ViestiKirjoittanut jukke96 » 2.4.2013 14:56

Aivan, niimpäs onkin :nolo: Eli laakerien vaihdolla saattais pärjätä?
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
akuupp
Pyörä:
Derbi X-Race
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
31.3.2013 14:53
Re: Vannetopic

ViestiKirjoittanut akuupp » 3.4.2013 22:35

Derb X-Racen vanteet on aika hapettunu nii aikoisin niit nyt kiillottelee lähteä :) onko ne pakko hioa tai millaista jälkeä tulisi jos laittaisi pelkkää metal polishia? :D tai jos jollain on ehdotuksia miten ne saisi mahdollisimman helposti kiiltään nii ehdotuksia vaan tulemaan ;)
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: Vannetopic

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 4.4.2013 7:50

Kannattaa ekan kokeilla pelkäl metalpolishil ennenku rupeet hiomaan.
akuupp
Pyörä:
Derbi X-Race
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
31.3.2013 14:53
Re: Vannetopic

ViestiKirjoittanut akuupp » 4.4.2013 21:07

Okei kiitos neuvosta! :)
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Vannetopic

ViestiKirjoittanut Juunish » 8.4.2013 19:57

Millähän kannattaisi putsailla moposta pinnavanteet? Varmaan sentin paksusessa paskakerroksessa, ei lähteny teräsharjalla, eikä hiomallakaan oikeastaan ollenkaan...

Ajattelin myös, että purkaisin ton rotiskon vanteet kokonaan, kiillottaisin oikeasti kunnolla kehät/anodisoin mustaksi, keskiöt oranssilla anodisoitavaksi. Pinnat haluisin ihan kiiltäväksi. Miten onnistuis siis parhaiten tämä paskanpoisto-operaatio?

Missä näitä mopon vanteita sitte pinnotetaan, ja kiristellään kasaan? Saako kotikonstein tuon vanteen ainakin täysin osiksi?
Midrace Aerox projekti
mäxämeen
Pyörä:
Aprilia MX 50, Keeway Focus R EX: GXT 125cc, Suzuki S1
Paikkakunta:
Pyhtää
Liittynyt:
18.10.2012 23:30
Re: Vannetopic

ViestiKirjoittanut mäxämeen » 9.4.2013 2:43

Multa menny Aprilia MX 2003 smoto takavanne aika soikeeksi ettei pinnojen kiristämisellä pahemmin saa suoristusta aikaan, kannattaisko ottaa yhteyttä johonkin liikkeeseen joka vois suoristaa tuon vanteen vai onko jo toivoton tapaus?

Ei huvittais oikee 150e maksaa uudesta vannekehästä ja käytettyjä vanteita ei pahemmin löydy..
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Vannetopic

ViestiKirjoittanut Juunish » 9.4.2013 15:48

Noniin, tällä ois vähän kiire nyt :roll:

Kuinka noi pinnavanteet puretaan helpoiten? Missä ne voi kasata, ja paljonko maksaa?
Midrace Aerox projekti
ViTSi
Pyörä:
HM derabage rr 50 (EX) , KTM exc 125, Montesa cota 123, rex 50 skootteri, Kawasaki kx250f
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
26.10.2010 20:15
Re: Vannetopic

ViestiKirjoittanut ViTSi » 20.4.2013 23:11

En ihan oo varma onko oikea paikka kysästä mutta en löytänyt kysymykselle ihan täysin sopivaa paikkaa..

Eli pitäis saada vanteet irti tosta pyörästä, sekä etu että taka. Ongelmana on nyt se etten saa kumpiakaan irti.
Edessä taitaa olla nyt ongelmana se etten ole ihan varma miten toimia. Nimittäin en ole nähnyt ( tai kiinnittänyt huomiota) samanlaista systeemiä kun mulla on. Ylensä oikealla puolella on ne kaksi pientä pulttia ja vasemmalla puolella on pultti joka otetaan irti ja sitten nakutetaan akseli vain pois.
Mulla sitä mutteria ei ole ollenkaan. Oikealla on ne kaksi pientä pulttia mutta siellä samalla puolella akselin päässä on myös aika iso kuusiokolo. Ilmeisesti se pitää siis avata ja siten akseli nakuttaa ulos??

Takana on ongelmana se, että akseli ei tule ulos vaikka miten takoisi. Olisikohan ruostunut :nolo: Kaikki on löysytetty ja se mutteri otettu pois ja sitä akselin päätä nakuttamalla yrittää akselia saada ulos mutta kun ei hievahdakkaan.

Voisiko nyt joku ystävällisesti siis valaista minua. Olenko jotain tehnyt väärin tai jos se nyt on juuttunut sinne niin miten sen saan pois sieltä.
Käy katsomassa galleria! Kommento sekä arvioi!
xS4vo
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
13.6.2013 19:45
Re: Vannetopic

ViestiKirjoittanut xS4vo » 15.6.2013 2:24

Mites jos haluis maalata vanteet siten, että toinen puoli musta ja toinen puoli punaiseksi elaksoitu onkos mahdollista? ja jos joku tietää, niin tekeevätkö jossain Kuopion lähellä elaksointia yksityiselle? :)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista