Vannetopic

likelynico
Pyörä:
DERBI DRD PRO SM MALOSSI
Paikkakunta:
TAMPERE
Liittynyt:
28.8.2010 18:05

ViestiKirjoittanut likelynico » 9.3.2011 17:16

Miten sais tommoset vanteet mopoon? Tossa on teipattu ilmeisesti toi ulompi rinki, mutta miten toi sisempi on tehty? Onko sekin vanneteippiä mutta vaan leveämpää?

http://www.nettimoto.com/derbi/drd/1064826
Jebex
Paikkakunta:
Kouvostoliitto
Liittynyt:
20.10.2009 17:31

ViestiKirjoittanut Jebex » 9.3.2011 19:50

Näyttää sähköteipiltä tuo leveämpi.
likelynico
Pyörä:
DERBI DRD PRO SM MALOSSI
Paikkakunta:
TAMPERE
Liittynyt:
28.8.2010 18:05

ViestiKirjoittanut likelynico » 15.3.2011 22:34

Jebex kirjoitti:Näyttää sähköteipiltä tuo leveämpi.

Pysyykö sähköteippi hyvin kiinni siinä vanteessa vai lähteekö irti esim. pesussa?
Tepitin Eläkeläinen
Pyörä:
Honda Monkey -91
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
18.4.2008 15:03

ViestiKirjoittanut Tepitin » 15.3.2011 22:50

Riippuu paristakin asiasta:
- Laatu = Halvimmat teipit eivät ole hyviä
- Pinta = Likaiselle/rasvaiselle pinnalle ei kannata laittaa, ei kestä.
- Pesutapa = Painepesurilla en lähtisi läheltä pesemään tai millään kovasti hinkkaamaan
Kennolle tallentuneet
Maatte
Pyörä:
KTM Exc 125 -2003, Yamaha YZ 125 -05, Thumpstar Pro 125 -05, Piaggio Typhoon -06
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
12.5.2009 20:59

ViestiKirjoittanut Maatte » 26.3.2011 11:30

Moro!
Takarattaan pultit katkes vanteen sisälle, koska oli päässyt löystymään. Porattiin samankokosella poranterällä uudet reijät ja tehtiin uudet jengat katkenneiden pulttien päälle. Muutama reikä meni vähän viistoon ja kyseiset pultit löysty ajon aikana ja hinkkas takahaarukkaan loven. Millä konstilla saisin porattua uudet 10 milliset reijät niihin reikiin jotka ovat vinossa? Saako sitä millään porattua suoraan? Oisko jotain liikkeitä jotka voisivat porata ne? Pystyykö niihin reikiin hitsattua täyteen alumiinia ja sitten porata reijät? Vai oisko vaan helpompaa ostaa uus vanne.. :(
Meniköhän oikeeseen topikkiin :roll:
Myynnissä KTM tankkia ja penkkiä ! http://www.motot.net/talli/osat/id43374/
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04

ViestiKirjoittanut Topsa- » 29.3.2011 13:10

Vie jonnekkin koneistamolle ja sano että pitää saada uudet kierteet, samankokoiset ja samalle kohalle, kyllä ne sen tekee.
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
Maatte
Pyörä:
KTM Exc 125 -2003, Yamaha YZ 125 -05, Thumpstar Pro 125 -05, Piaggio Typhoon -06
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
12.5.2009 20:59

ViestiKirjoittanut Maatte » 29.3.2011 22:43

Porasin koulussa 6.8 milliset reijät ja tein niihin 8 milliset kierteet. Mistä sais niitä kierteitä jotka kierretään reikiin jotta tulee taas 6 milliset kierteet? Tai sit laitan vaan ne 8 milliset pultit mut mistä niit saa?
Myynnissä KTM tankkia ja penkkiä ! http://www.motot.net/talli/osat/id43374/
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04

ViestiKirjoittanut Topsa- » 30.3.2011 11:04

Saahan Kierretappi sarjoja ihan vaikka honkkarista. Jos meinasit saada M6 kierteet takaisin niin sitten on käytettävä Helicoil:ia.
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
Motorman69
Liittynyt:
13.1.2011 19:58
Vanteiden kiillotus.

ViestiKirjoittanut Motorman69 » 30.3.2011 16:16

Detsonin vanteet aika lailla hapettunu. Pitäs kiillottaa ne tarvitsisin vähän neuvoa että miten se tapahtuu. Kehät saa irti varmaan ihan helpostin Mutta sitten miten kiillotan vanteet? Ja mitä aineita käytän? ja mistä saan niitä?
hassukka
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Helsinki, Etelä-Haaga
Liittynyt:
30.7.2009 17:19

ViestiKirjoittanut hassukka » 30.3.2011 18:34

Motorman69 kirjoitti:Detsonin vanteet aika lailla hapettunu. Pitäs kiillottaa ne tarvitsisin vähän neuvoa että miten se tapahtuu. Kehät saa irti varmaan ihan helpostin Mutta sitten miten kiillotan vanteet? Ja mitä aineita käytän? ja mistä saan niitä?

Hienoa hiomapaperia aluks, sit iha loppuviimeistely metal polishilla, metalpolishia ite oon ostanu teboililta ja noit molempia saa varmaan ihan perus tarjoustalost, honkkarist, jne useimmist liikkeistä ;) eli hiot vaan aluks vaikka 400 karkeudella pahimmat pois, sit joku 600 ja lopuks vaik 1000 jos haluut kunnon blingin. Sit metal polish + joku vanha paita tms millä hinkkaat niitä vanteita ja lopuks pyyhit puhtaalla sen pois nii on valmis.
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04

ViestiKirjoittanut Topsa- » 30.3.2011 18:47

Kannattaa viimeinen paperi olla yleensä 1600 tai vastaava ja vielä vesihiontana teet kaiken niin tulee kaikista paras, ei jää naarmuja.
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
Motorman69
Liittynyt:
13.1.2011 19:58

ViestiKirjoittanut Motorman69 » 30.3.2011 22:01

hassukka kirjoitti:
Motorman69 kirjoitti:Detsonin vanteet aika lailla hapettunu. Pitäs kiillottaa ne tarvitsisin vähän neuvoa että miten se tapahtuu. Kehät saa irti varmaan ihan helpostin Mutta sitten miten kiillotan vanteet? Ja mitä aineita käytän? ja mistä saan niitä?

Hienoa hiomapaperia aluks, sit iha loppuviimeistely metal polishilla, metalpolishia ite oon ostanu teboililta ja noit molempia saa varmaan ihan perus tarjoustalost, honkkarist, jne useimmist liikkeistä ;) eli hiot vaan aluks vaikka 400 karkeudella pahimmat pois, sit joku 600 ja lopuks vaik 1000 jos haluut kunnon blingin. Sit metal polish + joku vanha paita tms millä hinkkaat niitä vanteita ja lopuks pyyhit puhtaalla sen pois nii on valmis.


Millä kannattas ekana puhistaa ne kaikista lioista. Ajattelin käyttää nitromorssia :D? sopiiko tuohon vai onko liian jykevää ku niissä ei tida maalia olla mutta onko niissä esim joku suojapinta minkä sais tolla pois. Olen ostanut juuri 3l pullon mörssiä ku puhistan putkin niin voisko sen sillä putsata aluks. Oon kuullu että iha 2000 saa hioa jotta saa parhaan mahollisen tuloksen. Ja haen biltemasta sellasen laikan jolla voi levittää sitä kiillotus ainetta. Mites tuo vesi hionta tapahtuu? olikose nii että pidetään aina se paperin pinta kosteena?
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04

ViestiKirjoittanut Topsa- » 30.3.2011 22:50

Puhdistus vaikka bensalla, yksi mikä on hyvä niin niitä purkissa olevia rasvanpoistoaineita, lähtee helvetin hyvin lika mutta älä vaan rupea sytyttelemään uunia niillä :D :D
Vesihionta vaikka silleen että vesivatiin vettä ja vanne pystyssä siinä ja hinkkaat sitä, avot! :)
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
ArZa
Pyörä:
suzuki ts 50 xk -00
Paikkakunta:
Kemijärvi
Liittynyt:
29.8.2009 12:29

ViestiKirjoittanut ArZa » 1.4.2011 16:22

Kellään myynnissä suzuki ts 50 kokonaista käyttökelposta takavannetta?
LeksiRR
Pyörä:
Rieju RR -04
Paikkakunta:
Ypäjä/Forssa
Liittynyt:
11.10.2010 19:48
Tubeless vanteeseen renkaan vaihto

ViestiKirjoittanut LeksiRR » 1.4.2011 22:16

Ei taida kuulua tänne, mutta kysynpä silti. Eli jos vaihtaa tubeless rengasta tubeless vanteelle, onko jotain erityistä huomioitavaa?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista