Pro-virittäminen

Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut Zoneri » 20.5.2012 22:14

jkoljo kirjoitti:Kuinka paljon noille kierroksille ja 210 asteen paolle kannattaisi laittaa huuhtelujen ajoitusta? Pitää vissiin hankkia tuo Bellin kirja :)

Tuosa on linkki kirjaan ja muihin viritysoppaisiin. http://www.phpbb88.com/scooterotica/vie ... ooterotica
Paska mikä paska.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut Palezu » 20.5.2012 22:39

Tuolla paikassa ei vissiin toimi tuo linkki tuohon Bellin opukseen mutta tuossa suora linkki mistä ite lueskelen sitä: http://www.scribd.com/doc/9726341/Two-Stroke-Proformance-Tuning

on muuten sillätavalla loistava opus että asioita ei jätetä salaperäisesti vihjaillen kertomatta kuten yleensä nuo gurut tekevät vaan tuossa on laitettu ihan kokemukseen perustuvia taulukoita jne juurikin noista asteista sun muista. Löytyy myöskin huuhteluajoituksille samanlainen taulukko.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut jkoljo » 20.5.2012 22:56

Kiitos ja kumarrus :)
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut Zoneri » 2.8.2012 17:01

Päivää taas piitkästä aikaa.
Tuo läppärungon vaihtoprojekti on edistynyt. Nyt on remelöity ronskisti tavaraa pois ihan perus jyrsinterällä. Eli tuokin on vaan ihan keskeneräinen. Kuva
tuossa miltä näyttää ''ylhäältä päin.
Kuva
Pari juttua tuon kanssa mää oon miettiny. Ensimmäinen, että miten tuo läppärunko kannattaa lohkoihin asettaa?
Tuossa pieniä mietteitä.
Jos läppärunko on näin niin eikös periaatteessa vastaa samaa kun yksipuolinen läppärunko? Kuva

Entäs näin sitten? Omasta mielestä näin on parhain.
Kuva

Entäs jos tuon tämän seinän remelöisi pois?
Kuva
Nopiaan mietittynä kampikammion puristussuhde pienenisi --> huonompi kierrosherkkyys?

Tämän näköinen on ''vakiona'': Kuva

Kuva

Kampurana on ei täyden ympyrän kampura. Eli ei niin hirveen hyvä.. Se kyyllä vaihtuu jossain välissä kunhan tulee enempi kolikoita taskuun. :D

Ehdoituksia? En nyt tee enempää ennen kun saan vastausta. Kuvia löytyy lisää täältä. http://s1152.photobucket.com/albums/p49 ... 1QQtppZZ16


Ja sitten toinen juttu vielä. Virittämisestä tulee enempi vielä nälkä, joten vakiopytyn yksosainen pakoaukko ei riitä. Myös pakoaukon kanavaa ei voi paljoa enään viilata, koska menee läpi muuten eli tuo kanavankin ajattelin vaihtaa. Tuossa on kuva porttausasetteluista.
Kuva
kuva ei ole hyvä mutta se toivottavasti kelpaa.
Kuva

Perustietoa mitä on tulossa/tulee:
-vakio 50cc pytty, huipputeho sinne 10k:hon
-mikunin 16mm soppatykki (riittääkö?)
-omatekemä putki
-piaggion läppärunko
-jotain hiluja variaattoriin

Mites tuo kaksiosainen pakoaukko kannattaisi toteuttaa?
Onko A) Agaliimalla koko pakoaukko umpeen ja ihan nollasta alkaa tekemään.
vai B) Hitsata se välikohta sinne paikoilleen.
Vai C) joku muu taktiikka?

Ja tämä moottori ei mene päivittäiseen ajamiseen, vaan yritetään perus 50ccllä rikkoa maagiset 100km/h. Taino ainakin yrittää. :D Moottorinahan on Morinin tekemä moottori. Oishan mulla nyt jo löytynyt bolt on sylinterisarja, mutta ainakin omasta mielestä se on tyllsää virittämistä.. :roll:


Ja vielä pikku kysymys: Jossain välissä olisi kiva oppia huuhteluiden suurentamisesta jotain mutta ei perus remeli mahdu huuhteluihin. Voisiko joku linkata noin 100€ maksavan paineilmavingun/jonkun lisäosan remeliin joka mahtuu pytyn sisälle?
Viimeksi muokannut Zoneri päivämäärä 2.8.2012 17:56, muokattu yhteensä 1 kerran
Paska mikä paska.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut -Zone- » 2.8.2012 17:37

Minä pistäisin läpät näin ja vetäisin ton kielekkeen tieltä helkuttiin punaisen viivan kohdalta. Siniset kohdat täyttäisin kemixillä : http://aijaa.com/0048910635392
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut Zoneri » 8.8.2012 13:04

Kiitos tiedosta. :) Enään tulee mieleen, että mistä tuota bensankestävää kemistä saa? Ihan perus kemistä löytyy kotoa.
Portmapin teen tänään tuosta viilattavasta sylkästä.
Paska mikä paska.
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut jkoljo » 9.8.2012 16:23

Korjatkaa jos olen väärässä mutta kyllähän ihan normaali kemiski kestää bensaa, kunhan annat sen ensin kuivua kunnolla. Ainakin itellä on kestänyt ihan perus Plastic Paddingin kemiallinen metalli lohkoissa.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 9.8.2012 19:19

Kyllä se melko hyvin kestää, mutta välttäisin sen käyttöä esim. haljenneen lohkon korjaamisen (sattui tuommoinen ylläri omalle kohdalle ja varmaan voitte arvata miten käy jos kampikammioon pääsee vuotamaan ilmaa :itku: ) ja tosiaan sen pitää antaa kuivaa kunnolla, muistaakseni paketissa luki niin että kosketuskuiva jossain tietyssä ajassa ja oikeasti kuiva vasta huomattavasti pidemmän ajan jälkeen, joten sitä oikeasti kuivan aikaa voisi pitää ohjearvona. Juurikin tuommoiseen täyttöhommaan sen pitäisi olla sangen toimivaa, joten ei muuta kuin haistelemaan 2-komponentti höyryjä ;)
SnooBit
Pyörä:
TZR, cbr 600f pc23,Skyteam 170cc manki
Liittynyt:
27.3.2009 12:05
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut SnooBit » 11.8.2012 11:51

yleensähän noi kemiskit perustuu polyesterihartsiin kuten normaali lasikuituhartsi ja useimmat kitit. Eli voisin väittää että kestää se normaali kemiallinenmetalli bensaa kunhan annat sen kuivua kunnolla. Ja sen kuivuminen riippuu kovettimen seosvahvuudesta ja lämpötilasta. Se ohjearvo on ihan hyvä kunhan on sekoittanut komponentit oikeassa suhteessa.
Jarrut on vauhdin surma.
Joten mihin niitä jarruja tarvitaan
Vauhti ei tapa, vaan liian nopea negatiivinen kiihdytys.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 11.8.2012 14:54

Niin semmonen mulla piti vielä sanoa, että noita on sitten oikeasti miljoonanlaista, eli plastic paddingin tavara ei suinkaan ole ainoata kemiallista metallia, joten kannattaa ostohetkellä kysyä asiantuntevalta myyjältä niistä, ikävä kyllä tavarataloista harvoin löytyy oikeasti asiantuntevia työntekijöitä.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut -Zone- » 11.8.2012 17:32

Ja mikäli se juuri valmistunut kassaneiti ei ole tiennytkään että semmoisiakin on ja että heilläkin moisia myydään, niin vinkkinä että liki jokaisesta niistä löytyy tuoteseloste, kun viitsii googlata.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 11.11.2012 23:48

Onko joku jossain joskus koittanut laittaa metanoliruiskutusta mihinkään mopoon, vai onko metanoliruiskutus vain dieseleitten kohdalla mahdollinen? Voisiko tota jollain tapaa soveltaa mopoon?

Jotkuthan (eli juuri ne "jotkut") sanoo että lasinpesunestettä ja vettä oikeassa suhteessa oikean kokosista suuttimista auton ksenonivalon painepesurin pumpulla antaisi huimat teholisät? Jenkilässä ainakin jostain vaneista ovat tolla ottaneet ohituskiihtyvyyttä lisää, mutta mites 2 pyöräsiin?
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 19.11.2012 15:00

Kuinka hyviä liukulaakerit on kiertokangen yläpäässä? En saa pyörääni oikeanlaista mäntää 16mm tapilla ja pitää siis käyttää 18mm tapilla olevaa mäntää. Kiertokankeen ei mahdu isommalle tapille tarkoitettua neulalaakeria, niin voisi koneistuttaa siihen liukulaakerin. Vanhoissa mopoissahan niitä käytettiin, mutta kestävätköhän tehokkaammassa ja reilun 10k kietävässä koneessa? Toinen vaihtoehto olisi käyttää 16mm neulalaakeria ja 16mm tappia. Tapin päälle koneistettaisiin molempiin päihin 16-18 holkit. Ne pitäis olla päästä umpinaiset, ettei tappi pääse liikkeelle männätapin sokkien takaa, kerran se on pienempi, kuin kuuluisi.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut -Zone- » 19.11.2012 15:39

kiroileva_fossiili kirjoitti:En saa pyörääni oikeanlaista mäntää 16mm tapilla..

Onkos sulla sen männän mittoja, minkä tarvitsisit?
16mm tapilla on kummiskin aika paljon vaihtoehtoja niin 2 kuin 4 tahtiseenkin.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 19.11.2012 19:56

On mulla, mutta oon kyllä tehny aika laajoja tutkimuksia jo ennestään. Siis 2-t, 70,25-70,50mm valurautaputkelle. Puristuskorkeus mielellään korkea. Rd350/banshee mäntiäkään ei saa tuossa 70mm paikkeilla, pienempiä ja 72mm ylöspäin sitten löytyy taas.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista