Äänenvaimentimen teko

jånne
Paikkakunta:
lievestuore
Liittynyt:
12.7.2006 16:23

ViestiKirjoittanut jånne » 21.2.2008 23:21

keijo kumipää kirjoitti:juu pitäs tehä änkkä peeveeseen. peri aatteen tiiän ja oon tehny änkän mut ei pljoo auttanu eli kymysys kuuluu;
kuinka tehdä HILJAINEN änkkä?


ulkoputki (ja päädyt) paksua ainetta ~1.5 mm ja sisäputki sellaista kun loppupilli putkessa siihen teet 5 mm reikiä niin paljon kun mahdollista..lasivillaa vaan sillein sopivasti mutta ei tumppaamalla sillein sopivasti :)
vezcu
Pyörä:
Honda CB 125 T
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
7.9.2006 17:58

ViestiKirjoittanut vezcu » 21.2.2008 23:29

Itse olen erittäin toimivaksi ratkaisuksi huomannut metalliverkon. Siinä on taatusti riittävästi reikiä ja muotoilu on helppoa. Toistaiseksi ei ole ollut mitään ongelmia ja vaimennusteho on eristevillan kanssa loistava.
MYYDÄÄN HONDA CB 125 T, ota yhteyttä YV:llä !!
Nicsu
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.1.2007 21:42

ViestiKirjoittanut Nicsu » 22.2.2008 12:04

vezcu kirjoitti:Itse olen erittäin toimivaksi ratkaisuksi huomannut metalliverkon. Siinä on taatusti riittävästi reikiä ja muotoilu on helppoa. Toistaiseksi ei ole ollut mitään ongelmia ja vaimennusteho on eristevillan kanssa loistava.


Mitä tarkoitat metalliverkolla?
Ku itte tekee niin tulee kans vähä itte tehdyn näköönen!
makke122
Paikkakunta:
turku
Liittynyt:
28.6.2007 15:51

ViestiKirjoittanut makke122 » 22.2.2008 12:13

Nicsu kirjoitti:
vezcu kirjoitti:Itse olen erittäin toimivaksi ratkaisuksi huomannut metalliverkon. Siinä on taatusti riittävästi reikiä ja muotoilu on helppoa. Toistaiseksi ei ole ollut mitään ongelmia ja vaimennusteho on eristevillan kanssa loistava.


Mitä tarkoitat metalliverkolla?

esim. tuning verkkoo se ainakin on tarpeeks tiheetä et villa ei tuu ulos...
galtsu
Nicsu
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.1.2007 21:42

ViestiKirjoittanut Nicsu » 22.2.2008 12:16

makke122 kirjoitti:
Nicsu kirjoitti:
vezcu kirjoitti:Itse olen erittäin toimivaksi ratkaisuksi huomannut metalliverkon. Siinä on taatusti riittävästi reikiä ja muotoilu on helppoa. Toistaiseksi ei ole ollut mitään ongelmia ja vaimennusteho on eristevillan kanssa loistava.


Mitä tarkoitat metalliverkolla?

esim. tuning verkkoo se ainakin on tarpeeks tiheetä et villa ei tuu ulos...


Njoo, mutta palavat varmaan aikast nopeesti kun on niin harvaa. Ku eikös se niin mennyt, että mitä pienemmät reiät siinon niin sitä kauemmin villat kestää ja toisinpäin?
Ku itte tekee niin tulee kans vähä itte tehdyn näköönen!
FrisCo
Pyörä:
Yamaha ja Suzuki
Paikkakunta:
Anjalankoski
Liittynyt:
3.10.2005 13:53
asdf

ViestiKirjoittanut FrisCo » 22.2.2008 14:28

Jos hiljaista änkkää haluut todella ni se koko pönttö pitäs olla jotain vähä paksumpaa materiaalii. ja verkko sopii kyl hyvin toho jos sen saa kiinnitettyy sillee ettei rupee rämisemää. helpoin on reikäputki jonka sitte hitsaa kiinni päätyy. Ja ulostulon kun laittaa vähä pienemmäks ni saattais vähä hiljentää soundei
KATSO ILMOITUKSET!
Nicsu
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.1.2007 21:42
Re: asdf

ViestiKirjoittanut Nicsu » 25.2.2008 16:13

FrisCo kirjoitti:Jos hiljaista änkkää haluut todella ni se koko pönttö pitäs olla jotain vähä paksumpaa materiaalii. ja verkko sopii kyl hyvin toho jos sen saa kiinnitettyy sillee ettei rupee rämisemää. helpoin on reikäputki jonka sitte hitsaa kiinni päätyy. Ja ulostulon kun laittaa vähä pienemmäks ni saattais vähä hiljentää soundei


Sivuseikka ja oikeestaan vain huomio. Ku noitten ohjeitten mukaisesti tekee (vielä jos rst) niin tulee yhtäkkiä aika painava änkästä. Mutta noi kunnon seinämät kyllä vaimentaa jo itessään vähän.
Ku itte tekee niin tulee kans vähä itte tehdyn näköönen!
TG^^
Paikkakunta:
kangasala
Liittynyt:
16.9.2006 22:59

ViestiKirjoittanut TG^^ » 6.3.2008 16:28

miten toho änkää vois tehä hienomma/paremma pää??:D
Lahna_on_kala
Pyörä:
Husq 610 sm
Paikkakunta:
Mänttä
Liittynyt:
6.9.2006 22:27

ViestiKirjoittanut Lahna_on_kala » 6.3.2008 16:47

Sorvaamalla.

Tänään valmistui yksi ängäri.
#motot.net @ quakenet
monkey1999
Pyörä:
Suzuki DR 350 S
Liittynyt:
31.8.2006 17:33

ViestiKirjoittanut monkey1999 » 6.3.2008 17:12

Ite oon vaa porannu reikiä tohon tavallisee putkee ja ei siinä hirveän kovat äänet ollu.
Minkä takia naishenkilön kannattaa ottaa mieheksensä moottoripyöräilijä????
- peli seisoo koko ajan lokakuusta huhtikuuhun.
TG^^
Paikkakunta:
kangasala
Liittynyt:
16.9.2006 22:59

ViestiKirjoittanut TG^^ » 6.3.2008 17:31

mistä saat sorvattua se:Dku tänää koulus just ehdoti et voinko sorvata tohon änkkää nii sano et ei oikee taida onnistua????
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 6.3.2008 17:38

TG^^ kirjoitti:mistä saat sorvattua se:Dku tänää koulus just ehdoti et voinko sorvata tohon änkkää nii sano et ei oikee taida onnistua????


Mitenniin ei onnistu? :D Umpitangosta rupeet työstämään.
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
topspeed
Liittynyt:
27.3.2007 18:03

ViestiKirjoittanut topspeed » 13.3.2008 22:56

onkos tuos turbokit racing änkäs millaset mitat? niinku halkasija ja pituus ja loppupillin halkasija..ku aattelin tehä änkän ja ottaa vähä siit mallia.
OSTETAAN CPI:HIN HYVÄKUNTOINEN E-NOX!!
Nicsu
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.1.2007 21:42

ViestiKirjoittanut Nicsu » 14.3.2008 17:53

topspeed kirjoitti:onkos tuos turbokit racing änkäs millaset mitat? niinku halkasija ja pituus ja loppupillin halkasija..ku aattelin tehä änkän ja ottaa vähä siit mallia.


Kannattaa tehä pidempi ja paksumpi, vaimentaa paremmin.
Ku itte tekee niin tulee kans vähä itte tehdyn näköönen!
julpero
Pyörä:
Kawasaki kx450 ilman mottia
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
17.11.2005 18:43

ViestiKirjoittanut julpero » 14.3.2008 19:25

no mutta tarviiko sen vaimentaa paljon ? ja isompi vie tilaa enempi ,joskus voi olla hyötyä myös tehdä ovaalinmallinen
Korjaamo Roivainen tmi Tehdään metallitöitä ! ym osia Mp

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista